חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה חשוב לבדוק קרינה בבית הפרטי

למה חשוב לבדוק קרינה בבית הפרטי

קרינה הפכה לאורך השנים למילה מאיימת, אשר האסוסיאציות בעניינה לא חיוביות במיוחד. אבל האמת היא כי הנושא מורכב יותר ממה שאתם אולי חושבים. במעבר לבית חדש חשוב לעשות מספרר בדיקות בניהן, בדיקת קרינה מסודרת. למה זה חשוב? אילו סוגים של קרינה קיימים? מי יכולים לערוך את הבדיקה? על הכל נדבר בהרחבה במאמר הבא.

מה הופך קרינה מסוכנת עבור האדם

מבחינה מדעית, אנחנו מדברים על אנרגיה המגיעה אלינו בצורה של גלים. סוגים שונים של קרינה משתנים בין האחד לשני על פי פרמטרים של אורך הגל והעוצמה שלו. לצורך העניין, השמש שולחת אלינו קרניים אשר יכולות להיות חיוביות עבורינו לשמור על הבריאות שלנו ויכולות גם לסכן אותנו. בשעות הצהריים למשל, קרני השמש חזקות מאוד וקצרים יחסית. הצירוף של שני הפרמטרים הללו הופכים את קרני השמש בשעות הצהריים למסוכנות עבורינו. הביטוי לכך הוא בעור אדום ומגורה, בהתפתחות של תאים סרטניים על העור וכן הלאה. חשוב לקחת בחשבון גם את משך הזמן בו האדם שהה תחת ההשפעה של אותן קרניים. לצורך העניין, כאשר אנחנו נמצאים כמה דקות תחת השפעה של קרניים מהסוג הזה, בדרך כלל הקרינה לא תסכן אותנו. לעומת זאת, שהייה ממושכת, בחוף הים וכדומה, יכולה להפוך לסכנה של ממש. קרינה שאינה מסכנת אותנו יכולה להיות הקרינה הנובעת מהשמש בשעות אחר הצהריים או בשעות הבוקר המוקדמות. מיקומה של השמש הופך את הגלים ארוכים יותר, כך קרני השמש לא רק שלא מזיקות לנו, אלא הן חיוניות עבורינו ושומרות עלינו בריאים. כמובן, זו רק דוגמא אחת מני רבות.

אילו סוגי קרינה משפיעים עלינו במרחב הביתי

כאמור, חשוב לא להיכנס לפאניקה ולהבין כי הנקודות בהן אנחנו עלולים לעמוד בסכנה, אלו רק הנקודות בהן מכשירי חשמל מסוימים פולטים קרינה עזה במקומות בהם אנחנו שוהים לפרק זמן משמעותי. הקרינה הביתית מורכבת משני פרמטרים, קרינה סלולארית וקרינה ממכשירי חשמל.

אנחנו כמובן לוקחים בחשבון כי הבעיה לא יכולה להיות רק בהצבה של מכשירי חשמל בנקודות כאלו ואחרות, אלא, קרינה יכולה להגיע גם מבחוץ. אם זה בגלל אנטנה אלחוטית המוצבת בקרבת מקום וכיוצא באלו.

מה כוללת הבדיקה ואיך היא יכולה לעזור לנו

בגדול, אנחנו ממליצים על שתי בדיקות בנושא הזה. בדיקת קרינה יכולה לעזור במידה ואתם מעוניינים לרכוש בית או לעבור לדירה חדשה. זאת משום שהבדיקה בחלל הריק תעזור לכם להבין האם מדובר על דירה בה הייתם רוצים להתגורר לפרק זמן ממושך. אגב, פעמים רבות, הנתונים יעזרו לכם לקבל החלטה בנוגע לאופן בו אתם מסדרים את הדירה. כלומר, יכול להיות שיש נקודה מסוימת בבית אשר יכולה להפוך בעייתית, אבל אם נבחר להפוך אותה למחסן או אם נציב את המחשבים בנקודה אחרת בבית, שוב לא תהיה בה סכנה. הפעם הבאה בה כדאי לערוך בדיקת קרינה היא אחרי שאתם מעצבים את הבית וממקמים את מכשירי החשמל כולם במקומות שלהם. זאת כדי לשלול סכנות הנובעות ממכשירי החשמל ומיקומם בחדר.

לבחור בתבונה את מודד הקרינה שלכם

המעבר לעבודה מהבית גורם לכך שרבים מאיתנו מבלים בבית שעות רבות יותר בכל יום. מעבר לכך, לא היינו רוצים להעמיד את הילדים שלנו ואת בני המשפחה בסכנה כלשהי. הדרך להימנע מאותן סכנות היא על ידי בחירה מדויקת של מודד קרינה בעל ניסיון. כמובן, חשוב לבחור במי שמחזיקים באישורים הנדרשים לביצוע בדיקות מהסוג הזה.

לבדיקת קרינה בהקדם האפשרי, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כדי לשמור עליכם ועל בני המשפחה שלכם מכל משמר.

צילום: Vladyslav Cherkasenko on Unsplash

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן