חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיוחד לימי בין המצרים: הסעודה שהחזירה את המשתתפים אלפיים שנה לאחור

בשר קורבנות, לחמי המקדש וירקות מתקופת בית שני: בבנימין ערכו סעודה מיוחדת עם מאות משתתפים; את השחזור יוצא הדופן של תפריט בית המקדש עורכת המחלקה לתרבות תורנית במתנ"ס בנימין.

הסעודה המיוחדת והמפוארת נערכה ביקב פסגות שבשער בנימין במסגרת אירועי כנס המקדש של בנימין. את הבשרים השונים הכינו במהלך ארבעה ימים טרם הסעודה, תוך כדי הליכי הכשרה ובישול והמאפים מן המקורות בשלבי אפייה והכנה שונים.

בסעודה הוגשו מאכלים מיוחדים, המבוססים על מזונות אבותינו שנאכלו על פי התורה והמקורות בין כותלי בית המקדש. בין היתר הוגשו: לחמי מנחה, בשרים באופן שהוכנו בהקרבת קורבן העוף והבהמה, מתנות כהונה, לחמי הקודש, סלטים במתכונת מקראית ויין מהענבים המקוריים של ארץ ישראל.

משתתפי הסעודה ישבו סביב שולחנות ערוכים וטעמו ממנות המקדש בליווי קטעים עיוניים. על ההכנות השף הבינלאומי יוסי בן דיין.

צילום: מועצת בנימין

המיזם ההיסטורי הופק על ידי המחלקה לתרבות תורנית במועצה אזורית בנימין וביעוץ מדעי של הפרופ' זהר עמר. בכנס נשאו דברי ברכה רבנים, חוקרים ואישי ציבור בהם הרב דוד דודקביץ', הרב מנחם מקובר וד"ר שיבי דרורי. הרב ישראל אריאל ראש "מכון המקדש" השיק את הספר חדש של פרופ' זהר עמר בנושא "כלכלת המקדש".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ הודה ליוזמי האירוע המיוחד, מנהל המחלקה לתרבות תורנית בבנימין עופר קפאח ולפרופ' זוהר עמר על הפקת האירוע ואמר כי "הערב הזה נועד לאנשים שרוצים לחשוב ולהרגיש שוב את הנגיעה והשכינה של בית המקדש. מהערב הזה יוצאת בשורה של מה שהיה – ובעזרת השם עוד מה שיהיה."

הכנס יימשך מחר (חמישי) באתר שילה הקדומה בבנימין ויכלול סדרת הרצאות קצרות בסוגיות שונות, כגון אתגר הקרבת קורבנות ומתנות כהונה בימינו, קורבן פסח בעידן הטכנולוגי, זני הגפן המסורתיים של ארץ ישראל וייצור יין לנסכים, תכנון אורבני ולוגיסטי בחזון ירושלים הבנויה ועוד.

צילום: מועצת בנימין

בן 7 נפצע בינוני בתאונה בשדרות נווה יעקב

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן