חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזם מיוחד: המשפחות המיוחדות שבמלונות בירושלים זוכות ל"שלווה" מיוחדת

עיריית ירושלים, בשיתוף עמותת "שלווה", במיזם מיוחד למען המשפחות המיוחדות מהדרום והצפון; המיזם כולל פעילות יומית קבועה לילדים עם צרכים מיוחדים ופעילות קבוצתית הפגתית להורים.

כ- 60 משפחות מהעיר אשקלון, בהן ילדים עם צרכים מיוחדים, הגיעו ל- 2 בתי מלון בירושלים: מלון אייל ומלון מונטיפיורי.

נציגת עיריית ירושלים, ענבל זידר, קלטה את המשפחות, נפגשה עם כל אחת מהן ובדקה אם קיימים צרכים המחייבים התערבות מיוחדת ומתן סיוע.

מבדיקה עם אחת האימהות, עלה כי בתה בת ה- 10 על הרצף האוטיסטי, ברחה מהמלון והחלה לשוטט ברחובות העיר ברגע של חוסר תשומת לב. ענבל קלטה כי מתח מצטבר השפיע על הילדה, פנתה אל האם ושאלה מה יעזור לבתה להירגע. האם ציינה שבתה אוהבת להיות במים, ובמיוחד אוהבת טיפולי הידרותרפיה.

ענבל מיהרה להציף את הצורך ברשתות החברתיות ובזכות מערבותם של סמנכ"ל החברה למתנסים במחוז ירושלים ומנכ"ל משרד הספורט, נוצר חיבור עם עמותת "שלווה" ותוך פרק זמן קצר הגיעה הילדה לטיפול מרגיע ב"שלווה" וחזרה ממנו רגועה ונינוחה.

צילום: עיריית ירושלים

נציגת העירייה קלטה שמדובר בשירות שעשוי לתת מענה לקבוצה שלמה של ילדים עם צרכים מיוחדים, וביקשה יום הפוגה עבור כל ילדי הקבוצה. בקשתה, לא זו בלבד שנענתה, אלא אף זכתה להצעתה הנדיבה של נציגת "שלווה" לקיים פעילות יומיומית קבועה עבור כל המשפחות המיוחדות השוכנות במלונות העיר.

בעקבות הפיילוט המוצלח, נפתחה התכנית לכל המשפחות המיוחדות השוכנות במלונות העיר, בניהן משפחות משלומי, קריית שמונה ושדרות. וכך, בזכות הרגישות והיוזמה המיוחדת מגיעים מדי יום הילדים המיוחדים השוהים במלונות, לפעילות פרטנית וקבוצתית. בנוסף, קיבלה עיריית ירושלים אישור מיוחד ממשרד התחבורה להסעה עבור הילדים וההורים מהמלונות ל"שלווה" ובחזרה.

הפעילות מתקיימת בין השעות 09:00-13:00, ההפעלה מתבצעת באמצעות מתנדבי "שלווה" וכוללת שימוש במתקני הספורט, מוזיקה, אמנות ועוד.

הטיפולים הפרטניים שאושרו ע"י משרד החינוך – טיפולי ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת וכו', מתקיימים ע"י צוות מקצועי מטעם משרד החינוך בחדרי טיפול ייעודיים ב"שלווה", ולהורים המלווים את הילדים מוצע להצטרף לקבוצות תרפיה ולמידה בחדר שקט.

צילום: עיריית ירושלים

כך, בזמן שהילדים נמצאים בפעילות, לוקחים הוריהם חלק בסדנאות חוסן, בהנחיה הורית ובפעילויות אחרות שהעירייה מציעה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר על המיזם: "אני נרגש ומברך על היוזמה הנפלאה. המשפחות המיוחדות השוהות במלונות מתמודדות עם אתגרים ממשיים בימים אלה, וחשוב לנו לעטוף אותן ולדאוג לכל מחסורן. אני מברך על שיתופי הפעולה בעיר ירושלים ועל הירתמותה של עמותת "'שלווה'.

האתנחתא לה זוכים ההורים מאפשרת להם לשוב ולטפל בילדיהם בכוחות מחודשים. נמשיך ונפעל להבטחת שלומם וביטחונן של כל המשפחות המפונות ונעשה את המרב כדי להשיב לחייהן אור ותקווה. בערבות הדדית וברוח הירושלמית – ננצח!".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן