חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מי זקוק לייעוץ מס?

מערכת המיסוי הישראלית, היא מערכת אשר תפקידה, כמו ביתר המדינות המערביות, להבטיח כי למדינה יהיו המשאבים הזקוקים לה, על מנת שניתן יהיה לקיים פה, כלכלה מערבית מודרנית לכל דבר ועניין. בשביל שהמדינה תוכל להשקיע בכבישים, אמצעי תחבורה, חשמל ותשתיות, היא צריכה את הכסף של האזרחים שיאפשרו לה להשקיע בפיתוח המדינה כולה. על פניו, הכל נשמע די פשוט, אבל, כמו שכולנו יודעים היטב, לא כל אחד מאזרחי המדינה משלם את אותו שיעור מס בדיוק. ישנם תנאים רבים אשר מכתיבים, כמה כל אזרח ישלשל לקופה המשותפת, התנאים הללו כתובים בחוק הישראלי. תהליך של ייעוץ מס, נועד להבטיח, כי הלקוח ישלם בדיוק כפי שהוא צריך לשלם על פי חוק ולא יותר מכך. אתם אולי יכולים לחשוב כי הדברים הללו לא נוגעים אליכם, כי אתם 'מסודרים'. אבל האמת היא כי תהליך של ייעוץ מס יכול לסייע לאינספור אזרחים ישראלים, על כל קשת החברה בישראל. רוצים לשמוע עוד? אנחנו כאן כדי להסביר הכל.

מה כולל תהליך הייעוץ ומדוע הוא חשוב

חשוב לזכור כי המדינה מכתיבה אינספור תנאים בכל הנוגע לתשלומי המיסים. המדינה יכולה לקבוע, כי בשם מדיניות כזו או אחרת, היא מוכנה להוריד מגובה המס אותו אזרח מסוים צריך לשלם, כדי להקל עליו. דוגמא טובה לכך היא נקודות הזיכוי המגיעות למי ששירתו את המדינה דרך הצבא או בשירות הלאומי. המדינה קבעה, על פי חוק, כי שלושים ושישה חודשים מתום השחרור, יוצאי צבא ושירות לאומי, יהנו מהפחתה משמעותית בגובה המס אותו ידרשו לשלם למדינה מיגיעה אישית. הכל טוב ויפה, אבל כל עוד המדינה לא מקבלת את המסמכים המעידים על כך שמדובר על חייל משוחרר, היא לא תוכל לאפשר לחייל המשחורר לממש את נקודות הזכות המגיעות לו. זה מקרה פשוט, אבל ישנם מקרים בהם לאורך שנת מס, משתנה סטטוס בחייו של אזרח זה או אחר. דוגמא טובה לזה היא מי שהפכו להורים במהלך שנת המס ולא עידכנו את הפרטים שלהם במשרדי מס הכנסה או מי שעברו תאונה והם זכאים לסיוע מהמדינה וכן הלאה.

תהליך הייעוץ נועד לוודא כי המיועץ, מנצל את הזכויות המגיעות לו על פי חוק במלואן. כאמור, הדוגמאות שניתנו כאן, אלו רק כמה דומאות בודדות לאינספור מקרים נוספים בהם קיימת אפשרות לדווח למדינה על שינויים כאלו ואחרים, אשר יכולים להפחית את שיעור גובה המס אותו תשלמו בשיעורים גבוהים במיוחד.

תהליך התכנון נעשה בכפוף לחוק

תהליך של ייעוץ מס מאפשר לבעלי עסקים, לצורך ההמחשה, לקבל החלטות נבונות בעסק, כדי להימנע מתשלומי מס גבוהים מאלו שהם יכולים לשלם על פי חוק. תהליך התכנון יכול לקבוע כי כדאי לרכוש נכס מסוים רק בשנה הקלנדארית הבאה או אולי, כי כדאי לבעל עסק עצמאי לשנות את העסק מתיק של 'עוסק מורשה', לסטטוס של 'חברה בע"מ'. כאמור, אנחנו מדברים על אינספור סיטואציות, אשר יכולות להתאים לכל אחד מכם. מה שחשוב לזכור הוא שלא מדובר על תהליך המנוגד לחוק. להיפך, אנחנו מדברים על תהליך אשר מאפשר לכם פשוט, לעשות סדר ולהבטיח כי הכסף שלכם, ישאר שלכם, כמו שרשום בחוק.

מתי נכון להתחיל בתהליך? מוקדם ככל הניתן

אם אתם לא תדרשו לעשות סדר במסמכים שלכם, אף אחד אחר לא יעשה זאת. לכן, תמיד כדאי לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי מוקדם ככל הניתן. כך, תוכלו לקבל החלטות נבונות עכשיו וגם בעתיד. אם אתם רוצים ליהנות משיחת ייעוץ ראשונה ללא עלות, זה הזמן ליצור קשר.

 

צילום: unsplash

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן