חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלונדון – לירושלים: הוקרה לתחום בריאות הנפש במרכז הרפואי הרצוג

כבית החולים הותיק ביותר במזרח התיכון בתחום בריאות הנפש, זכה המרכז הרפואי הרצוג לכבוד רב, באירוע הוקרה, שנערך בבית שגרירת ישראל בממלכה הבריטית, ציפי חוטבילי.

"אני שמחה לארח מומחים, אנשי רפואה ושאר מקצועות בריאות הנפש ולהושיט יד להעלאת השיח והמודעות לתחום בריאות הנפש ולעידוד אפשרויות לשיתופי פעולה בין בריטניה לישראל", קיבלה חוטבילי ברגש רב את פני אורחיה.

מנהלי הרצוג, מומחים ואנשי אקדמיה בתחום בריאות הנפש וחברי אגודת הידידים של בית החולים הירושלמי השתתפו באירוע, במהלכו הוצגה עשייה נרחבת, כולל התייחסות לחזון בית החולים בתחום בריאות הנפש, למחקרים עכשוויים, לשיטות טיפול ייחודיות בקבוצות אוכלוסין שונות, להתמודדות עם תופעות התמכרויות ולהכשרת צוותי טיפול (לרבות של צוותים אוקראינים).

ד"ר בתיה פרידמן, המנהלת הרפואית של מרפאות בריאות הנפש בהרצוג, סיפרה על יחידה ייעודית, שנפתחה לאחרונה, לטיפול בצעירים (בשנות העשרים והשלושים לחייהם), אשר סובלים ממצוקות בבריאות הנפש ומצוקה סוציאלית.

חלקם סובלים מ-CPTSD (פוסט טראומה מורכבת) ומשלל אבחנות, על רצף תחום בריאות הנפש, ואצל רובם המצב החמיר, מבחינת תחושות דיכאון ובדידות, בתקופת מגיפת הקורונה.

צילום: באדיבות שגרירות ישראל בבריטניה

סר סיימון וסלי, פרופסור לפסיכיאטריה מקינגס קולג' בלונדון, שנחשב לשם דבר במקצוע והפסיכולוג ד"ר דני ברום, מנהל ומייסד המרכז הישראלי לטיפול בפסיכוטראומה 'מטיב', שבמרכז הרפואי הרצוג, הציגו מענים מגוונים בתחום בריאות הנפש שמטרתם סיוע לחיילים משוחררים משתי המדינות, אשר סובלים מתופעות טראומה וכן הציגו את התוכנית להכשרת מטפלים מאוקראינה אשר יתחיל בקרוב מאוד.

יו"ר אגודת הידידים הבריטים של המרכז הרפואי הרצוג, מר ג'ונתן לאופר, סיפר כי אגודת הידידים פועלת למען בית החולים כבר מאז מלחמת העולם השנייה, ואילו משפחתו, תומכת בבית החולים, שהוא חלוץ ופורץ דרך בתחום בריאות הנפש, כבר יותר מ- 60 שנה.

על הקשר המיוחד של בית החולים הירושלמי עם הקהילה היהודית בממלכה, הוא הרחיב, וסיפר כי קיים עוד מימי סבו וסבתו של נשיא המדינה הנוכחי, יצחק הרצוג, מאז תקופת הרבנית שרה הרצוג ז"ל, רעיית הרב יצחק הלוי הרצוג ז"ל, אשר שימש הרב הראשי של יהודי אירלנד.

עם עלייתם לישראל, בשנות הארבעים של המאה הקודמת הוא שימש כרב האשכנזי הראשי הראשון ביישוב היהודי ובמדינת ישראל לאחר הקמתה, ואילו רעייתו, שימשה כנשיאת 'עזרת הנשים', הגוף המנהל את בית החולים הרצוג.

חדש במערך ההפריה החוץ גופית בשערי צדק: קו טלפוני למקרים חירום

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן