חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסית סמכותי לטרור לא יעמוד לדין

ניחום אבלים של מוסלמים

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לעקרמה סברי -85 , ראש המועצה המוסלמית העליונה בירושלים וסמכות דתית מוסלמית עליונה בעיר וברשות הפלסטינית, על ההחלטה להעמידו לדין בגין עבירות הסתה לטרור זאת בכפוף לשימוע שייערך לו. ההחלטה התקבלה באישור היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה.

בשני אירועים במהלך אוקטובר 2022 הגיע החשוד לביקור ניחומים בבתי משפחת מפגעים. על פי החשד, במהלך הביקורים הסית החשוד לטרור בעודו מצולם תוך דברי שבח למפגעים. הסרטונים פורסמו על דעתו של סברי בעמוד הפייסבוק המוביל של האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים.

לאחרונה הוגשה עתירה המבקשת להעמיד את החשוד לדין, בתגובת המדינה שנמסרה היום לבג״ץ נכתב כי נוכח ההחלטה על העמדה לדין, העתירה התייתרה.

 חופשי להסית: איך אדם שמתועד בהסתה לטרור מסתובב חופשי?

הראיות נגד עקרמה סברי, ראש המועצה המוסלמית העליונה בירושלים, סרטונים ותיעודים מציגים אותו כשהוא תומך במבצעי טרור ומפיץ דברי הסתה פרועים. לא מדובר באדם תמים ש"סתם נגרר", אלא באדם מתוחכם שמבין את כוחן של מילותיו ואת ההשפעה שלהן על קהל שומעיו.

החשש הגדול הוא שההפקרות הזו תוביל לאסון. אדם שמסית לאלימות וטרור נותן לגיטימציה למעשים חמורים ומעודד אחרים לפעול באותה דרך. אנו חייבים להבין שאין מקום לסובלנות כלפי התנהגות כזו וחובתנו כחברה לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע את האסון הבא.

אז איך יתכן שאדם כזה עדיין חופשי? האם אנו מחכים שיהיה מאוחר מדי? הגיע הזמן שרשויות החוק יפעלו בנחישות ויעמידו אותו לדין. רק כך נוכל להבטיח את ביטחון הציבור ולשלוח מסר ברור: הסתה לטרור לא תיתכן, ולא נסבול אותה בשום צורה.

לא ניתן להמשיך ולעבור לסדר היום על מקרים כאלה. הגיע הזמן לומר די. הגיע הזמן להגן על חברה דמוקרטית וחופשית מפני גורמים קיצוניים שרוצים להביא אותה לכליה.

ניחום אבלים של מוסלמים
נערך בBing

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן