חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעצרים ואמצעים לפיזור הפגנות: התמודדות המשטרה עם האנרכיה ברחובות

המשטרה ממשיכה לפעול גם בדקות אלו בירושלים לפיזור והדיפת מפרי סדר החוסמים הבוקר צירי תנועה בניגוד לחוק, כשחלקם קשרו את עצמם אחד לשני במספר מוקדים בצירים הסמוכים לכנסת וברחוב המייסדים.

לאחר שמפרי הסדר לא נשמעו פעם אחר פעם להוראות השוטרים להתפזר ולהפסיק את ההתפרעות והפרת הסדר, החל שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר ופינויים בכוח.

המשטרה עצרה הבוקר בירושלים שלושה מפרי סדר שחסמו את פתח ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת, זאת לאחר שקשרו את עצמם במקום בניסיון למנוע את יציאתו מביתו הפרטי בניגוד לחוק. השוטרים הסירו את החסימה במקום בתוך זמן קצר והעצורים נלקחו לחקירה.

בנוסף הבוקר, עשרות מוחים נוספים עוכבו לאחר שאזקו את עצמם אחד לשני ע״ במתחם בית ספר ליד״ה בירושלים, זאת בחשד שכוונתם הייתה להפר את הסדר ולשבש את התנועה באזור הכנסת. כלל החבקים והאזיקים הוחרמו ע״י השוטרים.

בתוך כך, במהלך הלילה עצרה המשטרה באזור גן סאקר 2 חשודים בחשד שהגיעו להתעמת עם מוחים במקום. בחיפוש שערכו השוטרים ברשות אחד מהם – נתפס אגרופן. החשודים נלקחו לחקירה במשטרה.

מאוחר יותר השוטרים פעלו ברחוב רוטשילד ובאזור רופין/בן צבי בירושלים בעקבות חסימת הצירים לתנועת כלי רכב ע״י עשרות מפרי סדר.

גורם במשטרה אומר: "במידה ומפרי הסדר לא ישמעו להוראות השוטרים, המשטרה תעשה שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר ובכלים שברשותה לפינוי הצירים והדיפת מפרי הסדר".

צילום: דוברות משטרת ישראל

בתוך כך בשעה זו מתקיימת מחאה גם בסמוך לכנסת, ומשטרת ישראל ממשיכה לפעול בהיערכות מוגברת בירושלים במטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, ולטפל בכל ניסיון להפר את הסדר הציבורי בניגוד לחוק.

שינויים בהסדרי התנועה בירושלים 24.7.2023: בעקבות מחאות שצפויות להתקיים במהלך היום בירושלים, צפויים שינויים בהסדרי התנועה וחסימות לסירוגין ברחובות: קפלן, רופין, זוסמן ועזה.

בעקבות המחאות הצפויות, ייתכן וייחסמו רחובות/מקטעי רחובות נוספים באזור, וכן ייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים. שוטרים רבים יאבטחו את המחאות ויפעלו להכווין את התנועה ולשמירת הסדר הציבורי.

מהמשטרה נמסר: "ציבור המוחים מתבקש להפגין כחוק, להישמע להוראות השוטרים ולהימנע מהפרת הסדר הציבורי, ונדליזם ואלימות מכל סוג שהיא. כל ניסיון להפר את הסדר ולפעול בניגוד לחוק- יטופל בהתאם.

ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים, להימנע ככל שניתן מהגעה עם רכבים לצירים החסומים בזמנים האמורים, להסתייע באפליקציות הניווט ולהשתמש בדרכים חלופיות.

משטרת ישראל תמשיך לאפשר מחאה כחוק, אולם לא תאפשר הפרת סדר הציבורי באופן בוטה ותפעל בכלים שברשותה נגד פורעי חוק וסדר באשר הם".

ממילא: תינוק ננעל לבדו ברכב וחולץ בשלום על-ידי מתנדבי ידידים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן