חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרים פרץ לראש הממשלה בהענקת הספר ״מה שנותר״: ״הספר הזה מבטא את גבורת ישראל והמחיר ששלמנו על הבית״

ראש הממשלה נתניהו: ״הספר הזה צריך להיות בכל בית בישראל״

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל לידיו היום את הספר ״מה שנותר – חפצים אהובים וזיכרון״ אשר הינו תוצר של פרוייקט מטלטל ייחודי וראשון מסוגו המשותף לארגון ׳משפחה אחת׳ והצלם הבינלאומי יעקב ג׳יי גרפינקל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והרב אורי שרקי, צילום: עמוס בן גרשום – לע"מ

הספר הייחודי מכיל צילומים של חפצים אישיים שהותירו נרצחים בפיגועי הטרור בישראל ובכך מאפשר למשפחותיהם לשמר פיסת ירושה כאמנות מצולמת.

ארגון ׳משפחה אחת׳ המלווה את אלפי משפחות נפגעי הטרור בישראל נרתם לפרוייקט, איתר וחיבר למיזם משפחות ובהן את מרים פרץ ששכלה את בניה אוריאל ואלירז הי״ד, הרב אורי שרקי ששכל את בנו שלום שרקי הי״ד, משפחת הולצברג ששכלה את רבקה הולצברג ובעלה גבריאל במומבאי ועוד אחרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל בלשכתו את מייסדת ׳משפחה אחת׳ שנטל בלזברג, הרב אורי שרקי והצלם יעקב ג׳יי גרפינקל אשר העניקו לו את העותק מהספר אשר עתיד להיות מושק בימים הקרובים. אל המפגש הצטרפה גם בשיחת וידאו גם הגב׳ מרים פרץ.

ראש הממשלה נתניהו אמר בתום המפגש: "הספר מאוד עוצמתי ומאוד נוגע ללב, והלב בעניין הזה יותר חשוב מכל דבר אחר. מי כמוכם יודעים את זה. מי כמונו יודעים מהו הסבל הזה, שקשה מאוד להסביר את זה למי שלא חווה את זה. אני רוצה להודות לכם, זה יהיה אצלי במשרד ואני חושב שצריך להפיץ את זה כדי שזה יגיע לכל בית בישראל".

הגב׳ מרים פרץ הודתה לראש הממשלה בנימין נתניהו על הזמן שפינה כדי להיפגש עם נציגי המשפחות של עמותת משפחה אחת ולהשיק ביחד איתו את הספר. פרץ ספרה לנתניהו כי בספר מצולמות 2 אבנים שחורה ולבנה שנלקחו מלבנון מהמקום בו נפל בנה אוריאל. ״שמתי את שתי האבנים בבית שלי על דגם של בית המקדש וכשהוא ייבנה ואנשים ייתרמו כסף לבנייה שלו אני אתרום את האבנים הללו שמסמלים את כל מה שעם ישראל עבר. האבן השחורה שמסמלת את המשברים והקשיים שלנו ביחד עם האבן הלבנה, אבן התקווה. הספר הזה מבטא את גבורת ישראל והמחיר ששלמנו על הבית הזה שאנחנו כל כך ראויים לו״.

הרב אורי שרקי שהעניק בעצמו לראש הממשלה מספריו ברית עולם וברית שלום הוסיף ואמר כי ״אני מרגיש שהתמונות האלו מחזקות את ראש הממשלה ואת העוצמה של עם ישראל כלפי האנושות כולה. מדינת ישראל כבר אינה בעמדה של התגוננות אלא בעמדה של השפעה על העולם גם מבחינה פוליטית וגם מבחינה רוחנית.

מייסדת ׳משפחה אחת׳ שנטל בלזברג אמרה כי ״ביקשנו להעניק לראש הממשלה אשר הוא עצמו אח שכול את התוצר של הפרוייקט המיוחד הזה. הספר הוא מסע מרגש ומטלטל שבו נפגש הקורא באמצעות החפצים האישים עם חלל הטרור ומשפחתו שאיבדה את יקירה. החפצים שהותירו הם מזכרות של חיים שנגדעו באיבם ואוסף הסיפורים והצילומים מביא לידי ביטוי את החוסן, האופטימיות והבחירה בחיים בעקבות הטרגדיה״.

ארגון ׳משפחה אחת׳ הוקמה ע״י שנטל ומרק בלזברג למען נפגעי הטרור ובני משפחותיהם בישראל. העמותה מחבקת את מי ששכול, פציעה גופנית או פגיעה נפשית שינו את עולמו – ודואגת שלעולם לא יתמודד לבד.

בעמותה פעילים כ 500 מתנדבים, 37 אנשי צוות מומחים, 3 מרכזי סיוע ארציים. עד כה הפעילה העמותה מעל 3,550 תכניות שיקום אישיות.

בשל משבר הקורונה המתמשך יוצא הארגון במבצע לגיוס תרומות תחת הכותרת – אין חיסון לכאב – במיוחד עכשיו מתגייסים למען נפגעי הטרור. הקושי שחוות המשפחות בימי שגרה מתגבר משמעותית בימים של סגר, בידוד וריחוק חברתי.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן