חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צהרונים בירושלים: עיריית ירושלים גוררת את המשבר?

עיריית ירושלים מבטלת פגישת מו"מ עם עובדות הצהרונים: "הורים וילדים בסכנת אי וודאות"

 משבר הצהרונים בירושלים מחריף: עיריית ירושלים הודיעה היום על ביטול פגישת מו"מ עם עובדות הצהרונים, שנועדה להאיץ את התהליך לקראת הסכם קיבוצי שיביא לשיפור שכר המובילות. ביטול הפגישה, שהתקיים דקות ספורות לפני מועדה, עורר זעם רב בקרב עובדות הצהרונים ונציגי האיגודים.

איגוד "צהרונים בכוח לעובדים" טוען שעיריית ירושלים מנסה "למסמס את המו"מ ולגרור את ההורים והילדים לימים של אי וודאות".

בעקבות שביתת הצהרונים בירושלים בשבוע שעבר – יום ג' 30.4.24, נקבעו מספר פגישות מו"מ במטרה להאיץ את התהליך לקראת הסכם קיבוצי שיביא לשיפור שכר המובילות, שכר שלא עודכן שש שנים. ואולם, ביום חמישי 2.5.24 – הודיעה במפתיע העיריה על ביטול הפגישה בשל העדרותו של עורך הדין המלווה את המינהלים הקהילתיים (הזכיין היוצא בתכנית "ניצנים" להפעלת הצהרונים) מבלי לתאום מועד חלופי.כל זאת דקות ספורות לפני קיום הפגישה. סיבת הביטול תמוהה, משום שבעבר, התקיימו דיונים ללא נוכחותו של עורך הדין ואף ללא נציג של המינהלים הקהילתיים.

לדברי מארי לוי ידיד, מובילת צהרון בפסגת זאב ונציגת ועד הצהרונים באיגוד:

"במשך תקופה ארוכה מסיתה העיריה את ההורים כנגדנו, כרודפות בצע וכמי שמשבשות את המו"מ. והנה דקה לפני פגישה חשובה הם "נזכרים" שחייבים לבטל? יצא המרצע מהשק. אין כאן טיפה של תום לב. הסוגיות שעל הפרק מדאיגות: קרוב לאלף עובדות מצויות בחוסר וודאות סביב השאלה האם יישמרו תנאיהן במעבר מזכיין לזכיין? אלפי הורים מצויים בחוסר וודאות סביב השאלה האם תהיינה שביתות נוספות ובעיריה לא ממהרים לשום מקום. אדישות העיריה הובילה אותנו לסף קריסה. לתחלופת עובדות עצומה, לעזיבה של שליש מהעובדות המסורות בכל שנה. להורים ולילדים מגיעה עיריה שנוטלת אחריות ומקדמת פתרונות ולא תירוצים".

דנה קציר ראש ענף הגיל הרך בירושלים המלווה את מאבק הצהרונים:

" שוב ושוב מבהיר בית הדין לעיריה כי מאבק העובדות לגיטימי. מדוע לגרור את ההורים לסבב שביתות נוסף? זה הזמן לשים את האגו בצד ונהל מו"מ בתום לב. כל שהעובדות רוצות הוא הבטחה של העיריה לשימור תנאי העסקתן ושיפור שכר המובילות במידה שיצמצם את הפער בינן לבין מקבילותיהן בגנים. במקום זה מציגה העיריה מצג שווא, כאילו מדובר במאבק סרק, משחירה את העובדות וכושלת בנסיונה לסכסך בין העובדות לבין חברות הוועד. אנו קוראות לעיריה לנהוג בדרך המלך. לקבוע שיחות מו"מ ולנהל מו"מ ענייני להצלת הצהרונים בעיר".

ביטול פגישת המו"מ מעלה חשש לגבי עתיד שירותי הצהרונים בירושלים. עובדות הצהרונים קוראות לעיריית ירושלים "לנהוג בדרך המלך, לקבוע שיחות מו"מ ולנהל מו"מ ענייני להצלת הצהרונים בעיר".

עיריית ירושלים צריכה לקחת אחריות ולנהל מו"מ בתום לב עם עובדות הצהרונים. יש למצוא פתרון שיאפשר את המשך פעילות הצהרונים תוך שיפור תנאי העבודה של העובדות.

קרדיט: טוהר לב ג'ייקובסון

נערכים לתקופת המנגלים? חייבים לראות את הדבר הזה! גריל חכם שמתחבר און ליין ליישומון בנייד – הכי מגניב ל"על האש" – כיף

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן