חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סכנה בהר חומה? מאות ילדים לומדים בקראוונים בצמוד לעובדים פלסטינים

הר חומה - הפועלים ליד מוסדות החינוך של הילדים. צילום: באדיבות ההורים
הורים מבוהלים בשכונת הר חומה ומתריעים

הורים מפוחדים בחומת שמואל: מאות ילדים לומדים בקראוונים בצמוד לעובדים פלסטינים עם טרקטורים

אימה בשכונת חומת שמואל (הר חומה): מוסדות חינוך הנבנים בשכונת חומת שמואל מייצרים סכנה ביטחונית מיידית למאות תלמידים • הורים תושבי השכונה דורשים מעיריית ירושלים: "תציבו אבטחה" •

סמוך למתחם הקראוונים המאכלס את תלמוד התורה 'ייסדת עז' וגני הילדים בשכונת חומת שמואל בירושלים, נבנים בימים אלה מוסדות חינוך וישיבה חדשים. תושבי השכונה ששמחים כמובן על ההתפתחות של מערכת החינוך בשכונה, זועמים על חוסר הבטחון ומצביעים על הסכנה מהמעלה הראשונה שהעובדים באתר מציבים לפתחם.

ראש פורום אימהות למען ביטחון הילדים, ליאורה אלון, שמתמודדת ברשימת "נעם בירושלים" למועצת העיר, מתריעה על הסכנה המוחשית לילדי השכונה: "במוסדות הלימוד לומדים 250-300 ילדים. יש כאן פועלים בלי סוף מכל הכיוונים והתלמוד תורה עשוי קרוואנים.

הקב"ט האזורי, הציע לשים סוללות עפר, אנחנו נותנים לכם גם גדר כפולה", היא מספרת. "אמרתי לו שזה לא אפקטיבי, טרקטור עולה על העפר ומנתק את הגדרות, זה לא מונע. הדבר היחיד שיכול למנוע זה שני חיילים של פיקוד העורף עם נשק ארוך שעומדים על העבודות".

העבודות במתחם כוללות מידי יום מספר משאיות ענק, 4-5 טרקטורים שעובדים קבוע במקום וכמה עשרות עובדים משכונות מזרח ירושלים והיישובים שמעבר לקו הירוק. מתחם העבודות צמוד למתחם הקרוואנים, ללא כל גדר משמעותית מפרידה.

הציפיה של ההורים בשכונה היא, שעיריית ירושלים תתערב ותיקח את האחריות על הבטיחות של הילדים, במיוחד בתקופה כל כך רגישה ומתוחה.

"זה קבלן של העירייה, אז הבקשה הכי אלמנטרית שיש היא שעיריית ירושלים תדאג לביטחון שלנו", דורשת ליאורה אלון. "יש באזור הרבה חיילים של פיקוד העורף, הם יכולים להקצות שני חיילים לכאן. זה לא איזה משהו מורכב ואף אחד לא עוזר לנו. במענה העירוני מתעלמים מאיתנו והאחראים על נושא הביטחון לא עונים לנו, גם במנח"ח לא התייחסו אלינו ויש כאן מצוקה אמיתית".

הר חומה - הפועלים ליד מוסדות החינוך של הילדים. צילום: באדיבות ההורים
הר חומה – הפועלים ליד מוסדות החינוך של הילדים. צילום: באדיבות ההורים

בתוך פחות מחצי שנה – אכיפה נגד רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן