חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עידו עוז בעל חברה בעולם המשכנתאות חושף: כל מה שצריך לדעת על מחזור משכנתא

עידו עוז בעל חברה בעולם המשכנתאות חושף: כל מה שצריך לדעת על מחזור משכנתא

עידו עוז, יועץ משכנתאות מומחה, מגיע לעשות סדר בכל הקשור לענייני מחזור משכנתא. אם תהיתם מהו מחזור משכנתא, מי זכאי לו והאם חייב לעשות אותו רק אצל הגורם שהלווה לכם את המשכנתא הראשונה – במאמר שלפניכם תוכלו למצוא את כל התשובות לשאלות האלו ועוד מידע חשוב שאתם צריכים. בואו נתחיל.

מהו מחזור משכנתא?

מחזור משכנתא הוא תהליך שבו לקוחות שכבר יש משכנתא בידיהם מעוניינים לשנות את תנאי החוזה ולשפר אותם במידת האפשר. עידו עוז מסביר שבמקרה כזה הלקוחות פונים אל הגוף המלווה ומבקשים ממנו להכין חוזה חדש על היתרה שעוד לא שולמה, ונוצר תהליך חדש של התמקחות על תנאי ההלוואה וקביעתם. כמו כן, לקוחות יכולים להשתמש במחזור משכנתא כשהם מעוניינים לעבור מגורם מלווה אחד לאחר, ובמקרה הזה הם פורעים את החוב במשכנתא הקודמת באמצעות המשכנתא החדשה, ונהנים מתנאים טובים יותר.

הגורמים להחלטה לבצע מחזור משכנתא

יש כמה גורמים שבעקבותיהם לקוחות מעוניינים לבצע מחזור משכנתא:

משק הבית מכניס סכום גבוה יותר של כסף

בדרך כלל לקוחות שההכנסה החודשית שלהם גדלה באופן יציב וקבוע מעוניינים לבצע מחזור משכנתא כדי להגדיל את סכום ההחזר החודשי, ועקב כך גם לקצר את זמן ההחזר ולהפחית את סכום הריביות המצטבר. קיצור זמן ההחזר של המשכנתא חוסך עשרות אלפי שקלים ללקוחות, ולכן עידו עוז ממליץ לשקול מחזור משכנתא אם זהו המצב שלכם.

החזר חודשי גבוה מדי

גם הסיבה ההפוכה היא לגיטימית, ויש אנשים המעוניינים להקטין את ההחזר החודשי שלהם לבנק או לגורם המלווה מכל מיני סיבות. גם במקרה כזה אפשר למחזר את המשכנתא ולקבל תנאים חדשים. עידו עוז מדגיש שהקטנת ההחזר השנתי מתבטאת בסופו של דבר בתשלום ריביות מצטבר גבוה, אך יש אנשים שהחלטה זו מקלה עליהם את הנטל הכלכלי ומאפשרת להם לחיות בכבוד ובסופו של דבר גם לעמוד בהחזרים החודשיים לגוף המלווה.

שינוי מסלולי הריביות

מצב הריביות בשוק משתנה בכל עת, ובזמן האחרון הריבית שקובע בנק ישראל עולה עוד ועוד. לקוחות רבים מנצלים את ההזדמנות כדי לשנות את מסלולי הריבית כדי שיתאימו למצב הנוכחי במשק, וכך הם יכולים לחסוך כסף ולהגשים את חלומם להיות בעלי בית בישראל.

מהו ההבדל בין מחזור משכנתא לאיחוד הלוואות?

כפי שציינו, מחזור משכנתא הוא תהליך שבו לוקחים משכנתא קיימת ומשנים את תנאיה כדי שיתאימו למצב הנוכחי של הלווה. לעומתו, איחוד הלוואות הוא מקרה שבו בעל משכנתא מעוניין לאחד הלוואות אחרות שיש לו במקורות אחרים להלוואה אחת הכוללת גם את המשכנתא. את התהליך הזה אפשר לבצע אצל הגוף שהלווה לכם את המשכנתא, ובאמצעות המשכנתא החדשה תוכלו לפרוע את חובותיכם הקודמים, או לקבל משכנתא חדשה בגוף מלווה חדש לכיסוי כל ההלוואות הקודמות.

התייעצו עם המומחים לאורך כל הדרך

עידו עוז מסביר שעזרתו של יועץ משכנתאות מקצועי היא בעלת ערך רב מאוד, ושמומלץ מאוד לשקול ליווי מקצועי בעת לקיחת משכנתא. תפקידו של היועץ הוא לבחון את המצב הכלכלי שלכם, ולפיו לעזור לכם לקבוע את סכום ההלוואה ותקופת ההחזר. היועץ גם יאסוף בשבילכם את כל הצעות המשכנתא בשוק, יתמקח בשמכם על התנאים ויציג לפניכם את התמונה המלאה כדי שתחליטו החלטה מושכלת ונבונה בעניין לקיחת המשכנתא – ייתכן שישתלם לכם יותר לקחת משכנתא בגוף מלווה שאינו הגוף שנתן לכם את המשכנתא הראשונה.

סיכום

מחזור משכנתא הוא שיפור תנאי החוזה והפעלתם על יתרת המשכנתא שטרם שולמה למלווה. עידו עוז ממליץ על ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות לאורך כל הדרך כדי לוודא שגם במקרה הזה אתם מקבלים את התנאים הטובים ביותר למשכנתא.

צילום: PIXABAY

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן