חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עירייה תומכת: שומרים על עורף ירושלמי חזק ומחבקים את המשפחות הצעירות

מאז תחילת המלחמה, עיריית ירושלים מקיימת מגוון פעילויות במטרה לתמוך במשפחות הצעירות בעיר. בין היתר, הוקמו מרכזי הפוגה להורים צעירים ומערך תמיכה בנשות מגויסים, וכן נערכו פעילויות הפגתיות במאות בניינים ברחבי העיר

בימים אלה נמצאות המשפחות הצעירות במוקד העורף הירושלמי עם שורת אתגרים שהביאה איתה המלחמה: משפחות רבות בהן בן הזוג מגויס, אתגרים שונים המשפיעים על שגרת החיים, חשש להתרחק מהבית ובמיוחד עם הילדים, פגיעה בחוסן הנפשי, תחושות של נפילה במצבי הרוח הופכות להיות נפוצות יותר ואף לעתים משפיעות על התפקוד. להרבה הורים חסרים כלים להתמודדות עם אתגרים אלה – ועיריית ירושלים מסייעת גם כאן.

במסגרת זו, הוקמו מרכזי הפוגה להורים צעירים, מערך תמיכה בנשות מגויסים ומיזם שמעניק סיוע מצד משפחות בוגרות למשפחות צעירות. בנוסף, נערכות הדרכות הורים שמעניקות כלים להתמודדות עם אתגרי התקופה, ושורה ארוכה של פעילויות הפגתיות במאות בניינים ברחבי העיר.

מרכזי הפוגה הוקמו בשבע שכונות, ובימים אלה מוקמים בשלוש שכונות נוספות, במטרה לאפשר להורים צעירים, ובמיוחד לנשות מגויסים, שעת אוורור, מפגש, ייעוץ ותמיכה יחד עם הילדים. ההורים מוזמנים להגיע מתי שמתעורר בהם הצורך לתמיכה או רגיעה.

מרכזי ההפוגה פועלים חמישה ימים בשבוע, שלוש שעות ביום, ופתוחים באופן חופשי לקהל המשפחות בשכונה. במרכזים יכולים הילדים ליהנות מפעילות יצירה, משחקייה, שעת סיפור ועוד. בכל מרכז פועלים מתנדבים שתפקידם לשחק עם הילדים ולפנות את האימהות לרגע של נחת, פטפוט עם שכנה או היוועצות עם פסיכולוגית או מדריכת הורים שנמצאת במקום.

מערך תמיכה בנשות מגויסים. המערך פועל בכל שכונה ונותן מענה יומיומי ליותר מ-3,000 נשות מילואימניקים בעיר. במסגרת מערך התמיכה בנשות המגויסים, מתקיימים מפגשי תמיכה לנשים בהנחיה מקצועית, פעילות הפגתית ייחודית שבה נפגשות הנשים לסדנאות שונות כמו אומנות, הגנה עצמית ועוד, לצד מפגש שיתוף ורגיעה.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

העירייה מפעילה באמצעות רשות הצעירים והמינהלים הקהילתיים את מיזם "משפחה מאמצת", שבמסגרתו משפחות בוגרות מאמצות משפחות צעירות, שבהן אחד מבני הזוג מגויס ותומכות בהן בכל צורך: סיוע עם הילדים, בישולים, פינוקים לפני שבת ועוד.

מתקיימים גם מפגשי הדרכת הורים לקבוצות של הורים צעירים בשכונות, בשיתוף יחידת ההורות במנח"י. מפגשים אלה מאפשרים להורים לשתף באתגרי התקופה ולקבל כלים לתיווך המצב לילדים, התמודדות עם חרדות של ילדים ועוד.

פרויקט "ניפגש למטה" – סדרת פעילויות למשפחות בבניינים. עד כה התקיימו יותר מ-200 אירועים ב-200 בניינים ומתחמי בניינים בעיר, ובחודש הקרוב תכפיל רשות הצעירים את כמות הפעילויות העונות לצורך המשמעותי של הורים צעירים ובמיוחד משפחות מגויסים להישאר קרוב לבית.

לדברי ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מאז תחילת המלחמה, עיריית ירושלים משקיעה תשומת לב רבה ומשאבים על מנת לחזק את העורף הירושלמי במגוון רחב של פעילויות ויוזמות. זאת גם מתוך תפישה כי העמידה האיתנה של העורף בשעת חירום ומלחמה, מספקת רוח גבית לחזית הלחימה.

בואו וקחו חלק בפעילויות השונות שהעירייה מקיימת, שנועדו להפיג ככל הניתן את המתחים ולשמור על עורף איתן. נמשיך ללוות ולחבק את המשפחות הצעירות בערבות הדדית וברוח הירושלמית".

צילום: דוברות עיריית ירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן