חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עליה להר הבית, רפורמת הכשרות ובול הנצחה לרבנים הראשיים לדורותיהם: אלה הצעדים שנידונו באסיפת הרבנות הראשית לישראל

ישיבת מועצת הרבנות הראשית התכנסה היום – ג' אלול – יום פטירת מייסד הרבנות הראשית הרב קוק זצ״ל.

מועצת הרבנות הראשית בקריאה לשר הדתות לעכב את יישום רפורמת הכשרות עד לתיקון הנדרש. במהלך הישיבה הושק בול לציון 100 שנה לרבנות הראשית. הרבנים הראשים לישראל חזרו על האיסור החמור בעליה להר הבית בזמן הזה.

איסור עליה להר הבית בזמן הזה: את הישיבה פתח הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב יצחק יוסף, אשר הזכיר את גדולתו של מייסד הרבנות הראשית הרב הראשי הרב אברהם יצחק הכהן קוק שהיום חל יום פטירתו.

בפתח הדברים הרב הראשי לישראל הראש״ל הגר״י יוסף הזכיר את התנגדות המוחלטת של הרב קוק זצ״ל לעלייה להר הבית, איסור שלאחר מכן אסרו כלל כלל הרבנים הראשים לישראל לדורתיהם וחברי מועצות הרבנות הראשית לדורתיהם שחזרו על האיסור המוחלט והגורף בעליה להר הבית, את הדברים סיים הרב הראשי בקריאה לשוב ולאמץ שוב את הקביעה ההלכתית של רוב מניין ובניין של רבני ישראל.

הרב הראשי לישראל ונשיא בתי הדין הגדול הגר״ד לאו אמר: ״אנחנו צריכים להזהר שלא להכנס לשאלות וספקות כפי שהזכיר עמיתי הראשון לציון שיש פה שאלות וספקות של כרת. להראות ריבונות ניתן גם בדרכים אחרות, חייבים לשמור על קדושת המקום.

צילום: דוברות הרבנות הראשית לישראל

הרב קוק חרד לנושא ואף התבטא בחומרה נגד מי שעלה להר, דעתו הייתה פשוטה וברורה נגד העליה להר. אנו עומדים ומתפללים שנזכה לראות את הכהן הגדול בעבודתו ואת הבית בנוי בתפארתו בעזרת ה׳ במהרה בימינו מתוך קדושה וטהרה אמיתית.״ אמר הרב לאו.

רפורמת הכשרות: בעניין מתן כשרות של רב עיר מחוץ לתחומו קיבלה מועצת הרבנות הראשית את ההחלטות הבאות:

1.מועצת הרבנות הראשית לישראל קוראת לאותם רבנים פורצי גדר לחדול מידית ממתן כשרות מחוץ לתחומם.

2.ועדת כשרות שע"י מועצת הרבנות הראשית תזמן את אותם רבנים לבירור, ותבחן את פרצות הכשרות שנטענו, לגבי תעודות כשרות שניתנו, וככל שיהיה בכך צורך יופנה העניין אף לוועדת משמעת לרבני עיר.

3. מועצת הרבנות הראשית מברכת על פעילות האכיפה של הלשכה המשפטית בעניין, אותם רבני הנותנים כשרות מחוץ לתחומם, ומבקשת להמשיך בפעילות זו עד לבירור ומיצוי מלא של אכיפת ההפרות.

4.מועצת הרבנות הראשית קוראת למקבלי ההחלטות לאור פרצות הכשרות החמורות, לבטל מידית את האפשרות לרב עיר ליתן כשרות מחוץ לתחום.

5. לאור המכשלות הרבות שהתגלו קוראת מועצת הרבנות הראשית לשר לשירותי דת לעשות שימוש בסמכותו על פי חוק, ולדחות את החלת השלב הבא של רפורמת הכשרות הצפוי להיכנס לתוקף ביום ח' בטבת תשפ"ג (1 בינואר 2023) וזאת עד לתיקון כל הנדרש.

צילום: דוברות הרבנות הראשית לישראל

השקת בול הרבנות הראשית: בישיבת מועצת הרבנות הראשית שהתקיימה היום הושק גיליון בולים לציון 100 שנה לייסוד הרבנות הראשית, הבול שהושק יחד עם השירות הבולאי של מדינת ישראל במארז מהודר הכולל בתוכו את דיוקנם של הרבנים הראשים לישראל זצ"ל, בתוספת דף מזכרת מהודר הכולל את התפילה לשלום המדינה שנתקנה על ידי הרב הראשי לישראל הרב יצחק הלוי הרצוג זצ"ל בשיתוף עמיתו הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל.

הבול הושק היום, יום ג' אלול תשפ"ב יום פטירת מייסד הרבנות הראשית, הרב הראשי לישראל הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל בישיבת מועצת הרבנות הראשית במעמד הרבנים הראשים לישראל וחברי מועצת הרבנות הראשית שליט"א.

הבול הושק על ידי מחלקת הדוברות של הרבנות הראשית לישראל בשיתוף השירות הבולאי של דואר ישראל. ציורי הרבנים הראשים צוירו על ידי האמן אלישע כץ ודף המזכרת עוצב על ידי מעצב הבולים רונן גולדברג.

מנכ״ל הרבנות (בפועל) הראל גולדברג הציג בפני הרבנים הראשים וחברי מועצת הרבנות הראשית את גליון הבולים ואמר ״הבול המיוחד שאנו מתכבדים להשיק עם דמויותיהם של הרבנים הראשיים לדורותיהם שהלכו לבית עולמם, הוא אחת היוזמות שאנו מובילים לכבודה של הרבנות הראשית ולחיזוק מעמדה בקרב הציבור כהנהגה דתית-רוחנית של האומה.

צילום: דוברות הרבנות הראשית לישראל

במכתבם של הרבנים הראשים לישראל הראשון לציון הרה"ג הרב יצחק יוסף והרה"ג הרב דוד לאו שצורף למארז המהודר נכתב: "למעלה ממאה שנה חלפו מעת יסדו מצוקי ארץ את הרבנות הראשית לישראל. גדולי ישראל בעיני הבדולח שלהם צפו את העתיד ועוד בטרם הוקמה מדינת ישראל הם בנו את המסד עליו יושתתו ענייני הדת של מדינת ישראל.

מאז הקמתה של הרבנות הראשית כהנו מגדולי ישראל כרבנים ראשיים וההנהגה הרוחנית של העם עברה בהנחייתם בינות החלטות מועצת הרבנות הראשית.

את מכתבם מסיימים הרבנים הראשים: "יפה נטה על שכמו השירות הבולאי להוציא לאור עולם סדרת בולים ועליהם דיוקנם של הרבנים הראשיים שנלקחו לב"ע. אולם למרות שהם פיזית אינם אתנו, רוחם עמנו גם כיום, חז"ל הגדירו זאת באמרם "צדיקים במותם קרויים חיים".

מורשתם העצומה עדיין משפיעה על כלל ישראל בארץ הקודש ובעולם כולו. סדרת בולים זו תביא לידי ביטוי את הערכה והכבוד שרוחשים להם, ויחדיר בלב העם העברי את חשיבות בניינה של מדינת ישראל על אדני הקודש.״

שני חשודים נעצרו בחשד לסחיטה באיומים וחטיפה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן