חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יד עזר לחבר – מביקורים בירושלים ועד חניכת יחידת אופנוענים בכל הארץ

יד עזר לחבר – מביקורים בירושלים ועד חניכת יחידת אופנוענים בכל הארץ

אין ספק כי חנוכת משרדי "יד רוזה" החדשים בחיפה דווקא בתקופה קשה זאת בשל משבר נגיף הקורונה היא עליית מדרגה משמעותית ביותר בהיערכות עמותת "יד עזר לחבר" לשנים הקרובות וזאת בעקבות הפערים החברתיים והכלכליים ההולכים ונפערים בחברה הישראלית.

"יד רוזה" נקרא על שמה של אשת החסד עתירת המצוות רוזה סבג ז"ל אימו של מייסד ויו"ר עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג וישמש כמוקד לסיוע טלפוני לאנשים ומשפחות במצוקה ובנוסף, להשאלת וחלוקת אביזרים וציוד רפואי שהוקם בשיתוף עם הארגון הציוני אמריקאי העולמי "בני ציון".

ב"יד רוזה" ינתן סיוע גם בחלוקת חבילות עם מוצרי מזון. "יד רוזה" מעניקה בראש ובראשונה עדיפות לניצולי שואה, קשישים, משפחות מעוטות יכולת נזקקים ועוד הזקוקים לקבל את הציוד והמזון וידם אינה משגת. המרכז והמוקד החדש של "יד רוזה" יפעל מסביב לשעון 24 שעות ביממה ובמהלך כל ימי השבוע בהתנדבות מלאה ע"י כ-30 מוקדניות טלפניות בנות השירות הלאומי שיקבלו סיוע רציף וישיר גם מעשרות מתנדבות ומתנדבים נוספים של עמותת "יד רוזה" ו"יד עזר לחבר".

הביקור המרגש בכותל המערבי

במשרדי "יד רוזה" החדשים הנמצאים ברחוב בלפור שבשכונת הדר הכרמל בחיפה ינתנו שירותים נרחבים ורחבי היקף של השאלת ציוד רפואי ושיקומי, הציוד ניתן למבקשים ללא תשלום, ללא ערבות וללא פיקדון. פשוט באים לוקחים, משתמשים ומחזירים – וגם אם לא מחזירים "יד רוזה" לא רודפת אחרי החולה.

צילום: לוציאנו הירש

"יד רוזה" מצוידת במיטות אורטופדיות, כיסאות גלגלים, כסאות למקלחת, הליכונים, מכשירי ומחוללי חמצן, בלוני חמצן וציוד רפואי תקני ומגוון לכל דורש, גם אם הגעת למקום ואין ברשותך כרטיס אשראי או צ’יק לפיקדון תקבל את כל מה שאתה צריך.

שמעון סבג מנכ"ל העמותה: "כולי תקווה כי מפעל חסד זה של "יד רוזה" יהיה מהחשובים והבולטים במדינה ישראל וכי בע"ה משרדיה ילכו ויתרחבו בארץ ויתנו שירותים לכל דורש"

20 אופנועים חדשים ישמשו את "יחידת האופנוענים" החדשה המוקמת בימים אלה שתהיה חלק בלתי נפרד וחשוב במערך הלוגיסטי ורב ההיקפי של "יד רוזה". יחידת האופנוענים תהווה מעין יחידת עילית התיתן מענה מיידי ראשוני ומהיר ביותר ותהווה כוח עצום בסיוע לטובת ניצולי שואה, קשישים, אמהות חד-הוריות, משפחות מעוטות יכולת ועוד בעיר חיפה, באיזור הקריות ובכלל באיזור הצפון הקרוב.

צילום: לוציאנו הירש

היחידה תהיה מעין יחידת עילית שתיתן מענה מיידי וראשוני בחבילות מזון, כולל אוכל חם, תרופות וכדומה וזאת בהתאם לקריאות הדחופות שנקבל במשך כל שעות היום והלילה במוקד הטלפוני שלנו.

וועד המנהל של עמותת "יד עזר לחבר" החליט פה אחד למנות את נאוה בוקר לנשיאת כבוד של העמותה. נאוה, מתנדבת בעמותה פעמיים בשבוע, מסייעת ועוזרת לעמותה בכל דרך ובהתנדבות מלאה כבר למעלה מחצי שנה ולמרות כל משבר הקורונה הפוקד את ישראל היא כמובן זאת הנותנת את הלב ואת הנשמה למען מטרה אחת קדושה ונעלה והיא העלאת חיוך על פניהם של ניצולי השואה והקשישים.

נאוה היא בולדוזרית חברתית ואישה סוחפת עם לב גדול, עם אמונה, אומץ והרבה אכפתיות, לא רבים הן הנשים הפועלות כמוה ללא לאות וללא כל כוונות רווח, רק כדי לתת, לתת תקווה לכל אלה שרק כמעט איבדו אותה, ובכלל לתת תקוה לכולנו !".

חכ"ל נאוה בוקר נשיאת העמותה אמרה: "זו זכות גדולה עבורי ליטול חלק במפעל האדיר והחשוב הזה. מפעל חייו של שמעון סבג כבר למעלה משלושה עשורים בעיקר בתקופה קשה ומאתגרת זו. התרגשתי להשתתף בפתיחת המוקד החדש והמשוכלל, אין לי צל של ספק כי זו יוזמה מבורכת המבטאת במדויק את הפסוק: "אל תשליכני לעת זקנה" ומטרתה להציל חיים ולחבק את הקשישים בבדידותם"

ב"יד רוזה" זקוקים למתנדבים ואם גם אתם רוצים לתרום ולסייע זהו הזמן וזהו גם הרגע, זהו צו השעה !!! התקשרו בכל רגע למוקד הטלפוני שמספרו 8607*.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן