חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערבי ארב לבעל רשת המאפים המוכרת שדד אותו בחניה וזה מה שקרה

שוד בחניון מלחה בירושלים הסתיים במפח נפש לשודד

ביום שני השבוע, הגישה יחידת התביעות של מחוז ירושלים כתב אישום נגד תושב שכונת בית צפאפא שבמזרח ירושלים, בגין עבירות של תקיפה לשם גניבה וגניבה, והסתייעות ברכב לעבור עבירה. המקרה התרחש בתחילת החודש, כאשר הנאשם בשנות ה-20 לחייו תכנן לשדוד פיקדון כספי מבעל רשת בתי עסק מבוגר, אך לבסוף גילה שהשקית שחטף הכילה רק כריכי שווארמה.

הנאשם ככל הנראה תכנן ארוכות את מעשה השוד, מתוך תקווה לזכות בסכום כספי נכבד. בתאריך 2 במאי, אדם מבוגר בשנות ה-80 לחייו, בעל רשת "מאפה" מוכרת, הגיש תלונה למשטרת מוריה בירושלים, לאחר שבשעה 11:30 בבוקר נחטפה ממנו שקית בעת שהתהלך בחניון קניון מלחה בדרכו לרכבו.

הקורבן סיפר לחוקרים כי הוא מגיע מדי יום לאחד מסניפי הרשת שבבעלותו בקניון, במטרה לנהל את פדיון הכספים ולהפקידם בבנק.

חטף שקית ובה כריכי שווארמה

כפי שהתברר במהלך החקירה ועל פי כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות במחוז ירושלים, הנאשם המתין בחניון לאותו קורבן קשיש. לאחר שראה את הקורבן יוצא מהקניון עם שקית לבנה בידו, יצא מהרכב בו ישב, רץ לעברו, חטף את השקית ונמלט במהירות ברכב שחנה במקום.

הקורבן פנה מיד למאבטחי הקניון, שהזעיקו את שוטרי תחנת מוריה למקום. בסריקה שנערכה, נמצאה השקית שנשדדה זרוקה בחניון, ובה צמד כריכי שווארמה שרכש הקורבן עבור שניים מעובדיו.

לאחר פתיחת החקירה, נאספו ממצאים שונים בזירה, כולל תיעוד המקרה ושקית שנבדקה על ידי שוטרי הזיהוי הפלילי בירושלים. בין היתר, אותרו פרטי הרכב שבו נמלט הנאשם והחלו פעולות לאיתורו. ימים ספורים לאחר מכן, הנאשם אותר בדרום העיר ירושלים ונעצר. במהלך חקירתו, הכחיש כל מעורבות במעשה, אף שטען שאינו מכיר את הרכב למרות שהוא רשום על שם אביו המנוח.

עם סיום החקירה והגשת כתב האישום, התקיים דיון בבית המשפט בירושלים. כב' השופט הורה על הותרת הנאשם במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, בהתחשב בחומרת המעשים המיוחסים לו.

רס"ב גלעד כהן, חוקר תחנת מוריה במרחב ציון, סיפר:

"במהלך חקירת הנאשם לאחר מעצרו, מסר גרסה בה הכחיש כל מעורבות במעשה, למרות שהיו בידינו ממצאים ברורים המצביעים על כך. שוטרי משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט ימשיכו לפעול בנחישות ולמצות את הדין עם עבריינים הפוגעים בביטחון הציבור וברכושו".

המקרה הזה מדגיש את המורכבות שבמעשי השוד ואת יכולת המשטרה להתמודד עם תופעות פליליות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים וחקירתיים מתקדמים. השוטרים שהיו מעורבים בחקירה הביעו את שביעות רצונם מהעובדה שהצליחו להביא למעצרו של הנאשם ולהעמידו לדין, מתוך תקווה שזה ישמש כאות אזהרה לעבריינים פוטנציאליים אחרים.

קרדיט: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן