חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פער של 54% בהכנסות בין בעלי עסקים חרדים לשאינם חרדים – האם יש דרך לצמצם את הפער?

מסקר שערך המכון החרדי למחקרי מדיניות עולה כי הפער בין הכנסות בעלי עסקים חרדים לבין אלה שאינם חרדים נובע בין השאר בשל מיעוט השיח החברתי וקהילה תומכת • השבוע הושקה במתחם החדשנות 'ביזמקס' קבוצת נטוורקינג ייחודית לבעלי עסקים ויזמים חרדים

מחקר שנערך לאחרונה בקרב בעלי עסקים, מצא כי קיימים פערים משמעותיים בין ההכנסות של בעלי עסק חרדים לכאלה שאינם חרדים.

לפי המחקר שבוצע במכון החרדי למחקרי מדיניות, בעל עסק חרדי משתכר בממוצע שכר של כ- 7,300 ₪ בחודש, ואילו הכנסתו החודשית של בעל עסק יהודי שאינו חרדי עומדת על 11,200 ₪, פער של 54%.

בין הסיבות שמציינים החוקרים להכנסות הנמוכות של עצמאים מהמגזר החרדי, הם מצביעים על תופעה של מיעוט השימוש ברשתות חברתיות ובקהילות תומכות לבעלי עסקים. עוד עולה מהנותנים כי כ-41% מבעלי העסקים החדשים לא התייעצו עם איש לפני ובמהלך פתיחת העסק.

מתוך הבנה שגיבוש חברתי והשתייכות לקהילה עסקית, כמו גם קבלת תמיכה וייעוץ מתאימים, הם חלק חשוב ומרכזי בהתפתחות של בעל עסק עצמאי, הושקה במרכז החדשנות החרדי 'ביזמקס' בירושלים קבוצת נטוורקינג וצמיחה עסקית לבעלי עסקים חרדים.

במפגש ההשקה שנערך השבוע במתחם 'ביזמקס' בירושלים כיבדו בנוכחותם מוטי פלדשטיין – מנכ"ל קרן קמ"ח, עו"ד עזרי לוי – יו"ר מט"י ירושלים, אודי בן דרור – סמנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים וגדעון קופרמן – מנכ"ל בראשית וחבר הנהלת 'אחים'.

צילום: מרכז ביזמקס

 

את מפגש הפתיחה הוביל מנכ"ל ביזמקס אליהו דינוביץ שהציג את מטרות התכנית ואת לוח הפעילות לחודשים הקרובים, ואת מנחה הקבוצה היועץ העסקי דניאל רוטנמר, שילווה את המפגשים השבועיים עד להטמעת הכלים והכללים להצלחה עסקית.

פעילות ביזגרופ מתקיימת במתחם 'ביזמקס' בירושלים במתכונת שבועית ופועלת בשלושה צירים משלימים לצמיחה עסקית: בציר הקהילתי, הכלכלי והמקצועי. גם יחידת התוכן המרכזית של המפגש, עוסקת במגוון תחומים: שיווק, נטוורקינג, העצמה אישית כערובה להתפתחות עסקית והכרת דמויות מפתח מעולם היזמות העסקית.

לוח הזמנים של כל מפגש, נבנה באופן המאפשר הטמעה של ערכי הקהילה בשגרת העסק של כל אחד מחברי הקבוצה. המפגשים נפתחים בסבב של הצגה עצמית, כך שכל משתתף מתרגל את הצגת הערך המוסף שהוא מביא איתו כעסק עצמאי. בחלק נוסף של המפגש, נערך בכל שבוע סיעור מוחות משותף במטרה לתת מענה לאתגרים במישור העסקי.

לקראת סיום המפגש נערכת ארוחת בוקר במתכונת זוגית שמטרתה להוביל לשיתופי פעולה עסקיים בין חברי הקבוצה.

לדברי אליהו דינוביץ, מנכ"ל מרכז 'ביזמקס': "קהילה חמה ועוטפת היא מתנה שכל בעל עסק עצמאי חייב להעניק לעצמו. תכנית 'ביזגרופ' נבנתה על פי מחקרים ובדיקות עומק באשר לארגז הכלים לצמיחה של כל בעל עסק.

מתחם ביזמקס מאפשר ליזמים ובעלי עסק חרדים התפתחות איכותית, באמצעות אווירה עסקית חרדית מוקפדת לצד סדנאות ותכניות איכותיות לקהילה העסקית".

צילום: מרכז ביזמקס

חשוד ניסה לדקור את לוחמי משמר הגבול במהלך פעילות לאיתור אמצעי לחימה ונוטרל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן