חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"רגע היסטורי עבורנו": ביקור וחתימה על מזכר הבנות ראשוני עם משלחת מממלכת בחריין באוניברסיטה העברית

"רגע היסטורי עבורנו": ביקור וחתימה על מזכר הבנות ראשוני עם משלחת מממלכת בחריין באוניברסיטה העברית

הסכמי השלום המגיעים לאחרונה כפטריות אחרי הגשם, מביאים עימם הזדמנויות חדשות וטובות עבור כלל תושבי המדינות שייהנו מההסכמים, ולצד אפשרויות התיירות, כיף, כלכלה ובטחון, פותחות גם צוהר אקדמי נוסף.

האוניברסיטה העברית בירושלים אירחה אתמול משלחת בכירה ומיוחדת מממלכת בחריין, מהמרכז הגלובלי לדו-קיום ושלום על שם המלך חאמד (King Hamad Global Center for Peaceful Coexistence).

בראש המשלחת עומד ד"ר שייח' חאלד בן חליפה אל-חליפה (Dr. Shaikh Khalid bin Khalifa Duaij Alkhalifa), בן משפחת המלוכה הבחריינית המכהן כיו״ר מועצת המנהלים של המרכז. במסגרת הביקור התקיים סיור בקמפוס הר הצופים והצדדים חתמו על מזכר הבנות ראשוני, הכולל פעילויות משותפות, ביניהן פיתוח של תוכניות חינוכיות משותפות שנועדו לטפח את המנהיגים הבאים במזרח התיכון, תוכניות הנוגעות לחדשנות וטכנולוגיה, חילופי סטודנטים ועוד.

נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן הציג בפני ד"ר שייח' חאלד את הקמפוסים השונים והנעשה בהם, החיבור של האוניברסיטה לירושלים, ההישגים לאורך השנים של האוניברסיטה ושל חברות הישגיות שיצאו מהאוניברסיטה, הדגש על המעורבות החברתית, הבינלאומיות והחדשנות ואת המוטו של האוניברסיטה.

רקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' ברק מדינה, הסביר על המחויבות של האוניברסיטה להעניק אפשרויות שוות לכל חלקי האוכלוסייה בישראל ועל חזון המגוון של האוניברסיטה, ופנה בדבריו לד"ר שייח' חאלד ואמר כי "אנחנו מעוניינים ליצור תוכניות משותפות למנהיגות יחד עם מוסדות בבחריין, עם אפשרות לשתף אוניברסיטאות אחרות בנושא.

אשמח גם לשילוב במספר תחומים שקיימים באוניברסיטה – לימודי האסלאם והמזרח התיכון, החוג לשפה וספרות ערבית. יש לנו עשרות מלגות ומאות סטודנטים מהארץ ומחו"ל שלומדים באינטנסיביות בתחומים אלה ויש להם הישגים בינלאומיים ואנחנו מחכים לשיתופי פעולה באספקטים האלה, וכן בתחום מדע הדתות. נשמח גם לשיתופי פעולה בתחומי חקלאות, סביבה וביטחון תזונתי. בהקשר של חדשנות ויזמות, נרצה לשתף פעולה במרכז לחדשנות ויזמות ודרך ביה"ס למנהל עסקים".

שייח' חאלד בן חליפה אל-חליפה: "זהו רגע היסטורי עבורנו. הדור שלי בזבז את הזמן שלו בשנאה, מלחמות, אלימות – כולנו הרי יודעים זאת. אני מאמין שיש לנו סיכוי לשיתופי פעולה למען השלום והדדיות, ויצירת אווירה אזורית טובה יותר מבעבר. לבחריינים ולישראלים יש היסטוריה ארוכה.

אנחנו יודעים שגם לאוניברסיטה העברית יש היסטוריה ארוכה, יצרתם מוניטין מעולה, היא מוכרת ברחבי העולם, וחשוב מכל – יש לכם את הרצון כדי לעודד צעירים לחיות יחד. לכן יש לנו צאנס לעבוד יחד ויש לפנינו עוד הרבה הזדמנויות".

עוד אמר הבכיר הבחרייני בנאומו כי "האנשים בבחריין השתנו לאחרונה. לפני 20 שנה כשהיו מדברים על ישראלים בבחריין זה היה מעלה סוגיות של מלחמה, אלימות והשנאה. היום זה השתנה, וזה הזמן של כולנו לתפוס את ההזדמנות הזאת שניתנה לנו ולנצל אותה כדי שנצליח לגרום לעתיד טוב יותר לצעירים.

כשאמרתי לחברים שלי שאני נוסע לישראל לפני מספר ימים הם אמרו שהם גם רוצים לבקר כאן. אמרתי להם שתודה לאל שניתנה לי ההזדמנות לבקר בישראל לפני שהזמן ייגמר לי על פני האדמה. כולי תקווה שנוכל לגרום לצעירים שלנו להיות שגרירים של שלום ודו-קיום".

צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן