חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תופעה במרכז העיר: חנויות מושכרות להומלסים

בעלי עסקים במקום מתלוננים על מחוסרי דיור שמתגוררים בחנויות בתת תנאים ועל ניצול מצבם הקשה. עיריית ירושלים: "מודעים לתופעה, נפעל לסגירת המקום" | מילן בן דוד-מועלם 


בעלי עסקים ועורכי דין במשרד העיר מתלוננים על תופעה שנמשכת כבר זמן רב: חנויות בבעלות פרטית מושכרות למחוסרי דיור שחיים בתת תנאים.

לטענת אנשי עסקים במרכז העיר, אחד מבעלי החנויות באזור עושה בחנויות שברשותו שימוש לא חוקי ומשכן בהן מחוסרי דיור תמורת הקצבה אותה הם מקבלים מהעירייה.

לטענתם, ההומלסים חיים בתת תנאים, ללא שירותים או מקלחת, ומתרחצים ברחובות בצינורות כיבוי אש. יש לציין כי החנויות המדוברות הן לשימוש עסקי בלבד ולא מאושרות למגורים.

החנות ברחוב הלל

 

אחד מבעלי העסקים סיפר: " התופעה כבר מוכרת לעירייה ומשום מה הם לא עושים כלום כדי לסייע. ההומלסים גם ככה מסכנים ועוד גוזרים עליהם קופון והעולם שותק. פנינו עשרות פעמים לעירייה וביקשנו מהם לטפל בהומלסים ולפנות את המקום ומשום מה זה לא קורה. זה מוריד מהיוקרה של המקום ואנשים גם ככה מתרחקים מהאזור שחווה פגיעה כלכלית".

מעיריית ירושלים נמסר:  "עיריית ירושלים מודעת לתופעה ופעלה להוצאת צווי הפסקת שימוש. לאור הקבוע בחוק, הצו ייכנס לתוקפו 15 יום לאחר הדבקתו בנכס –  ב- 12.05.2020.

מדובר בחנות פרטית  המושכרת על ידי בעליה באופן עצמאי לדיירים, הגרים שם במסגרת השוק החופשי. יודגש כי החנות אינה מופעלת ואו נמצאת תחת אחריות עיריית ירושלים.

היחידה לטיפול בדרי רחוב ממשיכה לטפל ולסייע לדרי הרחוב ומציעה להם פתרונות מקצועיים ובטוחים.העירייה תפעל לסגירת המקומות בכדי למנוע עבירות ומטרדים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן