חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תערוכת הגמר של בוגרי מגמת האומנות 'טריפתיכון' במוזיאון ישראל יוצאת לדרך!

24 תלמידי י"ב מציגים את עבודת הגמר שיצרו במסגרת לימודי מגמת האומנות 'טריפתיכון' במוזיאון ישראל. זהו המחזור ה23 של תלמידים שמסיים את לימודיו במגמה הייחודית, השנה השתתפו בתוכנית גם תלמידות מישובים מרוחקים מירושלים כמו ירוחם ופרדס חנה.

24 תלמידי י"ב מבתי ספר בירושלים, פרדס חנה וירוחם, משתתפים בתערוכת הגמר של פרויקט 'טריפתיכון' אשר נפתחה במאגף הנוער במוזיאון ישראל, ביום ראשון 23.4.23. פרויקט מגמת האומנות 'טריפתיכון' נפתח לפני 26 שנים בשיתוף פעולה של מוזיאון ישראל ומשרד החינוך, כיוזמה ייחודית שנועדה לתת מענה לתלמידים שבבית ספרם אין לימודי אומנות.

לדברי אלדד שאלתיאל, אוצר בכיר ומנהל מחלקת חוגים באגף הנוער "זו תוכנית שמחנכת לאמנות ויוצרת שינוי משנה חיים אצל המשתתפים בה. מסקר שערכנו בקרב בוגרי התוכנית עולה כי 95% ממסיימי התוכנית עוסקים בתחומים שונים של אומנות בחייהם הבוגרים. השפעת התוכנית אינה רק על הבוגרים שלה, אלא גם על כלל מעגלי חייהם כולל משפחה, חברים, קולגות ולימים גם התלמידים שלהם.".

צילום: בני מאור, דוברות מוזיאון ישראל

בטקס שהתקיים באגף הנוער בערב פתיחת התערוכה ברך מנכ"ל מוזיאון ישראל, דניס וייל, "החזון שעמד לנגד עיניהם של טדי קולק ומייסדי מוזיאון ישראל לפני כמעט 60 שנים, היה להקים מוסד תרבות בינלאומי שיפתח חלון דרכו יוכלו תושבי ישראל לראות את תרבות העולם וההיפך, להציג ולהראות באמצעותו את התרבות והאומנות הישראלית לעולם. חינוך לאומנות הוא חלק מהחזון שלנו והוא אחד הכלים החשובים להגשמתו".

בחלק המעשי של התוכנית לומדים התלמידים ציור, פיסול, צילום ווידאו, בחלק העיוני הם לומדים להכיר את עולם האמנות והאוצרות, בסביבה שהיא אידיאלית ללימודים אלה ומבוססת על מפגשים עם היצירות ועם האוצרים, אמנים, חוקרים ואנשי המקצוע של המוזיאון. מדובר בתוכנית מצוינות שבוגריה זכאים ל 5 יחידות לימוד באומנות בתעודת הבגרות.

השיא של התוכנית הוא פרויקט הסיום שבמסגרתו מגבשים התלמידים הצעה לתערוכה הכוללת בניית מודל, כתיבת קטלוג ועיצובו, ויצירה אישית. בטקס הוענקו תעודות ופרסים לחמישה תלמידים מצטיינים: יהל אורסתיו , יסכה וינרדאו, כנה אילן, נויה קדוש , שליו סרצ'קי.

התערוכה של עבודות הגמר כוללת מגוון רחב של עבודות פיסול, ציור וצילום ופתוחה לקהל עד ל 11/5/23 (בשעות הפתיחה של המוזיאון).

4 טיפים לאריזה יעילה של הבית לקראת מעבר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן