חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טל מדיוני בת ה-27 רוצה שישמעו אותה ומוכנה לעשות הכל בשביל זה: ראיון מעצים עם הזמרת יוצרת שלא הפסיקה להאמין בעצמה

״סיימתי את דה וויס והחלום רק התעצם למרות שאף אחד מסביבתי לא תמך בחלום שלי״, הכירו את טל מדיוני, זמרת יוצרת בת 27 ממעלה אדומים יוצאת התוכנית ״דה וויס״. היא מלאה באנרגיות, תשוקה והתלהבות וכמובן ים של מוטיבציה שתשמעו אותה.

אז ספרי לי על עצמך?

אז בגיל 11 נרשמתי לקונסרבטוריון במעלה אדומים ולמדתי גיטרה, הייתה לי גיטרה קטנה כזאת. בגיל 12 מתנת הבת מצווה שלי הייתה גיטרת עץ ספרדית מדהימה שמלווה אותי עד היום. גם אהבתי מאוד לשחק ויש בי את הפן הבימתי הייתי במגמת תיאטרון.

המוזיקה הצילה את הילדה הבודדה שהייתי במשך כמה שנים טובות. היא הייתה מפלט, הייתה מצוף של בטחון עצמי ממש.

בגיל 14 קניתי גיטרה חשמלית ובתיכון הקמתי להקה עם חברים טובים, הייתי נגנית הגיטרה ותמיד חלמתי להיות “lead guitar“ עד שבהפסקה אחת בה הברזתי משיעור, חברי הטוב ביותר עד היום היה שבור לב מפרידה של חברה ראשונה והחלטתי לכתוב לו שיר כדי לשמח אותו ולעודד אותו.

ביקשתי שיכתוב 5 מילים על הפרידה, הרכבתי כמה שורות ורצתי הביתה להלחין, כששרתי את השיר למחרת – כולם אמרו שאני חייבת לשיר! הייתי בהלם.

מפה לשם היסטוריה … יש משהו מאוד נשי וחשוף בשירה שלא הסתדר בהתחלה עם הטומבוי שהייתי והסתתרה מאחורי הגיטרה החלום לא עזב אותי מאותה השנה, שירים נכתבו בקצב ומנגנית גיטרה הפכתי לסונגרייטר.

ספרי על היום שאחרי ״דה וויס״?״

הלכתי לדה וויס כי קיוותי ומאוד רציתי לקבל הזדמנות אמיתית עם אביב גפן, ובכלל לעבוד על השירים שלי.

לא הייתי מספיק בשלה לחוויה , אבל היא נתנה לי ״אישור ״ כזה שחיפשתי בזמנו על מידת הכישרון שלי. היום אני מבינה שעבודה קשה חשובה לא פחות ואני יודעת שאני בדרך הנכונה לנקודה שאני רוצה להיות בה.

מה הז׳אנר המוסיקלי שלך?

העיבודים של השירים הם בעיקר פופ ורוק, אבל לא מכתיבה לעצמי ״סגנון״ מוזיקלי, ממש מכבדת כל שיר לפי מה שנכון עבורו ולא חושבת על ״מתכון מנצח״.

השיר הראשון שלי שיצא השנה שנקרא Daddy’s pride הוא פופ עם נגיעות R&Bֿ, ״לבד״ הוא פופ אלקטרוני שכזה והשיר הבא ממש פופ עם נגיעה ים תיכונית.

ספרי לי על הסינגל ״לבד״, על מה הוא נכתב?

הסינגל החדש הוא הסיפור שלי – מדבר על הסטטוס שלי והאמת שלי מול תכתיבי החברה, החלום המוזיקלי שלא עוזב ושהחלטתי להגשים ושיצאתי לדרך לא קלה שלפעמים היא מרגישה ״לבד״ ולא במובן השלילי של המילה.

בנוסף, השיר מדבר על סגירת עולם התרבות בתקופה הקורונה והאולמות הריקים ממופעי תרבות ומוזיקה חודשים ארוכים. הקליפ צולם בהיכל התרבות החדש במעלה אדומים בזמן הקורונה. ללא קהל.

איך הסביבה שלך הגיבה לגבי החלום שלך להיות מוזיקאית?

"עברתי תהליך ארוך עם הסביבה שלי, כנראה שבגלל שזה באמת לא עוזב והעקביות שבזה – הם רואים ומשלימים עם החלום יחד איתי, גם הלכתי על צעדים ״בטוחים״ ועליהם אני גם שרה ב-״לבד״. למדתי תואר והרגשתי צורך להרגיע אותי ובעיקר את הסביבה שלי… אבל ברגע שסיימתי אותו – האש שלי למוזיקה שוב דלקה וכנראה שהיא תישאר דלוקה, לעוד זמן רב".

מה תרצי לומר לאותם זמרים צעירים שלא מקבלים תמיכה מהסביבה שלהם ובכל זאת מלאים באש כמוך ורוצים להצליח?

אל תעצרו לעולם, אני מאמינה שהמפתח הוא ההתמדה, בסוף תמיד תמצאו מישהו שיתחבר למה שאתם יוצרים, אז אל תתביישו להיות מי שאתם ולהגיד את מה שיש לכם להגיד.

צילום: גיא מועלם

 

צילום: ניב ארט craft 7
צילום: ניב ארט craft 7
צילום: גיא מועלם

 

תוצאות האמת בירושלים: יהדות התורה מובילה וכמה קיבל הליכוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן