חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עמותת אור ירוק: בירושלים אירעו למעלה מ-3,500 תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בעשור האחרון, יותר מבכל שאר הערים

בירושלים אירעו 3,519 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר, גילאי 15-24, בעשור האחרון, בין השנים 2011-2020, 46 מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 322 תאונות במעורבות נהג צעיר.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2020 אירעו ברחבי הארץ 102 תאונות דרכים קטלניות, בהן לפחות אדם אחד נהרג, במעורבות של נהג צעיר, שתי תאונות קטלניות בכל שבוע בממוצע. כמחצית מן התאונות הקטלניות, 45 מהן אירעו בתחום העירוני.

קרוב ל-3,900 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר אירעו בשנת 2020, למעלה ממחציתן אירעו בתחום העירוני – 2,522 תאונות דרכים. מבין התאונות שהתרחשו בתחום הערים והישובים 45 היו קטלניות ו-401 היו תאונות דרכים קשות.

בעשר השנים האחרונות, 2010-2019, אירעו קרוב ל-30 אלף תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בתחום העירוני בלבד. מעל 3,300 מהן אירעו בתל אביב, כ-3,500 נוספות התרחשו בירושלים, ובחיפה למעלה מ-1,400 תאונות.

לדברי ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: נהגים צעירים מעורבים באלפי תאונות בכל שנה, ורבים מוצאים בהן את מותם. שנת 2020 הייתה קטלנית במיוחד על אף הפיחות בנסועה בשל הסגרים שהיו במהלכה ולאור זאת חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל בצורה ממוקדת במאפיינים של קבוצת נהגים זאת.

במקביל המשטרה חייבת להגביר את האכיפה על ידי הוספת ניידות ושוטרים בדגש על אזורי הבילוי של האוכלוסייה הצעירה ובאופן ממוקד בסופי השבוע.

נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת התמודדות עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות שבהן הצעירים מעורבים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים והטיפול באוכלוסייה זאת צריך להיות בהתאם".

מאפייני אוכלוסיית הצעירים: הנהגים הצעירים, בגילאי 15-24, הם בין האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים: אחת הסיבות המרכזיות היא היעדר הניסיון שלהם וחוסר יכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש. לכן, תקופת הליווי הקבועה בחוק היא חשובה וקריטית כי היא מאפשרת לצעירים ללמוד מנהג ותיק ולצבור מעט ניסיון.

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק חושף כי כל צעיר שני, 50%, מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ.

מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, במהירות מופרזת, ללא חגורת בטיחות או בשליחת הודעות במהלך נהיגה כמעשים מסוכנים.

צילום: עמותת אור ירוק

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן