חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טקס הצדעה לנופלי מערכות ישראל נערך הבוקר בהר הרצל | כל הפרטים

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: טקס הצדעה לנופלי מערכות ישראל והנחת דגל הלאום על קברי החללים נערך בהר הרצל; הרמטכ"ל: ״מותם שב ומזכיר לנו את משימת ההגנה שבשמה נפלו״.

דובר צה"ל מוסר כי טקס ״דגלון לנופל״, המשותף לצה״ל ולמשרד הביטחון, במסגרתו מונח דגל ישראל על קבריהם של חללי מערכות ישראל, התקיים היום, בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים.

מטרת מיזם ״דגלון לנופל״, המתקיים זה 20 שנה, היא להוקיר ולכבד את הנופלים אשר חרפו נפשם למען הגנה על שלומה וביטחונה של מדינת ישראל.

מסיומו של הטקס בהר הרצל ועד לכניסתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יונחו דגלון הלאום, פרח ונר זיכרון על קברו של כל אחד מהנופלים בבתי העלמין ובחלקות הצבאיות.

האירוע היום נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב קובי שבתאי, ראש המוסד, מר יוסי כהן, ראש השב"כ, מר נדב ארגמן, נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, ראש מערך הנפגעים, אלוף-משנה עידית סולומון, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, מר אריה מועלם, יושב ראש ארגון "יד לבנים", מר אלי בן שם, ויושבת ראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, הגברת תמי שלח.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: ״זיכרון הנופלים והנופלות הוא חלק מההוויה הישראלית, בכל ימות השנה ובימים אלו במיוחד. חילונים ודתיים, גברים ונשים, יהודים, נוצרים, דרוזים ומוסלמים הקשורים יחדיו בשותפות גורל ושותפות יעוד. וכמובן שגם אנו חיילי צה״ל ומפקדיו זוכרים את השמות- מותם שב ומזכיר לנו את משימת ההגנה שבשמה נפלו, ובאותה עת את חובתנו להשתנות, להיות רלוונטים, ולהתאים את עצמנו לשדה הקרב הנוכחי והעתידי.

משפחות יקרות, אנו אתכן לאורך כל הדרך, כל ימות השנה כי ההקרבה והמחיר הכבד היו למען דבר שגדול מכולנו: הגנה והבטחת ביטחונה של מדינת ישראל. ויש לנו מחויבות נוספת עזה ועמוקה, לבני משפחות השבויים והנעדרים: אנחנו שלחנו את יקיריכם למשימה ממנה לא חזרו, ואנו מתחייבים להמשיך ולעשות כל מאמץ כדי שישובו אליכם ולארצם״.

מדברי סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, מר אריה מועלם: "פותחים אנו היום את מבצע הנחת הדגלון על קברי עשרים ושלושה אלף, תשע מאות עשרים ושמונה, 23,928, הקדושים חללי מערכות ישראל שמסרו נשמתם לבורא עולם למען הקמת בית במדינתנו, שהינו מבצע ערכי, חשוב ומכובד במדינת ישראל המעביר את המסר לפיו אנו דוגלים לפעול בכבוד, זיכרון, אחדות, אחידות ושוויוניות לכל חלל וחלל בכל מקום בו הובא לקבורה".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
במהלך יום הזיכרון: סגר על איזור יהודה שומרון | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן