חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ציפור נדירה נצפית בימים האחרונים בגן הבוטני בירושלים

בימים האחרונים נצפתה באגם שבגן הבוטני בגבעת רם בירושלים ציפור נדירה שמעולם לא ביקרה בישראל, מדובר בעוף מים מיוחד ממזרח אסיה – אנפית סוף סינית – Chinese Pond Heron.

ד"ר לצפרות, יואב פרלמן, קיבל לפני מספר ימים עידכון לגבי הציפור שנחתה בגן הבוטני בירושלים ושלח את הצפר הצעיר, שחר חזקיה, רק בן 16, לבדוק את הדיווח על הציפור. חזקיה שהגיע לגן הבוטני בגבעת רם מצא את האנפית באגם שבגן הבוטני, תיעד וצילם אותה מקרוב וההתרגשות בקרב חובבי הצפרות במדינה החלה.

צפרי החברה להגנת הטבע מסרו כי זה הביקור הראשון אי פעם, של מין האנפית הזאת בארץ וכי היא לא תועדה כאן מעולם.

כיוון שזוהי הפעם הראשונה שאנפית הסינית נצפית בישראל ההתרגשות של אנשי עולם הצפרות בארץ בשיאה ורבים מגיעים בימים האחרונים כדי לתעד ולצלם אותה. מסתבר כי ציפור זו נצפתה רק פעמים ספורות באירופה.

מדובר בציפור שהיא אחת משישה מינים הציפורים המכונים "אנפות בריכות". האנפית הסינית אורכה כ-47 ס"מ והיא בעלת כנפיים לבנות, גוף צהבהב – חום – אפרפר עם קצה של זנב שחור ועיניה ורגליה צהובות.

תום עמית מנכ"ל הגן הבוטני אמר: "אנחנו בגן הבוטני בירושלים נרגשים מאוד לפגוש בעופות נדירים בתקופה הזאת של השנה.. אנו רואים כי הגן הבוטני שהוא בית גידול לאוסף הצמחים הגדול והמרשים בישראל הופך בתקופה האחרונה גם למוקד משיכה למגוון עופות ייחודיים חלקם אף נדירים כמו האנפית-סוף הסינית".

צילום: ד"ר אורי פרגמן ספיר
צילום: אורי פרגמן ספיר
אמפייר של זהב: חברת אמפייר טק הענקית מארה"ב נוחתת בישראל ומחברת בין האוכלוסיות השונות

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן