חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלילה בירושלים – מחבלים תוקפים חרדים מול שוטרים ולא נעצרים ושוטרים מבצעים הרעשה באישון ליל נגד חרדים I ומהי תגובת המשטרה?

לילה גדוש בפעילות בירושלים ונראה שהשוטרים בעיר שכבר עייפים מכמות האירועים החריגה ממשיכים בפעולות ברחבי העיר אך מייחלים כבר לפקודות אחרות שיאפשרו להם חופש פעולה מול המחבלים שפועלים כמעט באין מפריע.

במהלך ההתפרעויות בלילה האחרון אף פגשנו שוטר ( לא תושב ירושלים אך לאחרונה משרת בעיר בתקופה האחרונה ) שהיה בפעילות במזרח העיר וניכר היה שגם הוא כמו חבריו מייחל לשינוי בפקודות מול ההתפרעויות של המחבלים במקום ומבין שהאיפוק מול המחבלים עשוי להביא להגברת הפעילות של המחבלים מול התושבים בירושלים ומול השוטרים עצמם ועצם זה שהשוטרים לא יכולים לירות על מיידי האבנים מעמיד אותם ואת הציבור בסכנה.

בתוך כך, אמש הופץ סרטון חדש בו נראים מחבלים ערבים מכים נער חרדי שעשה דרכו חזרה מהכותל המערבי, סמוך לשער יפו. למרות ששוטרים היו בסמוך ללינץ שהחלו הפורעים לבצע בנער הם הסתפקו בהרחקתם של המחבלים מהמקום, ללא מעצרים.

מנגד, סמוך לשעה 4 בבוקר הגיעו כוחות משטרה גדולים לשכונת מאה שערים, וביצעו במקום הרעשה כבדה שלא ברור הצורך בה בשכונה הצפופה ממילא ורוויה בילדים רכים שלא ישכחו את הלילה הנוראי בו השוטרים הבהילו אותם ללא צורך ונתנו להם תחושה של חוסר ביטחון דווקא מהאנשים שאמורים להגן עליהם מפורעי החוק שמציתים פחים ומתפרעים בשכונה.

העיתונאי יאיר לוי שהיה במקום, תיעד את המאורעות במהלך הלילה במאה שערים ולא ברור מדוע השוטרים השתמשו בהרעשה, בעיקר לאחר שכבר היה בידם עצור.

במהלך היום נרשמה גם הצלחה לשוטרים, שהצליחו לעצור חשוד במעשים חמורים במהלך יום הזיכרון, כשהחשוד מחופש לאישה בתוך מאה שערים, הפעם המעשה לא לווה בהרעשה וזה מגביר את התמיהה לגבי ההחלטה לערוך את הפעילות בשעת הלילה המאוחרת בשכונת מאה שערים.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל ממשיכה בפעילות לאכיפת החוק וביצוע מעצרם של חשודים באירועי אלימות וגרימת נזק. לפני זמן קצר נעצר חשוד צעיר שניסה להסתיר עצמו בכסות בגדי אישה.

כוחות משטרה רבים ממשיכים בפעילות איתור ומעצרם של חשודים באירועי אלימות, גרימת נזק וסיכון ביטחון ושלום הציבור שאירעו בחודשים האחרונים בירושלים.
במהלך הפעילות בשעות האחרונות הצליחו בלשי המשטרה לאתר את אחד מהחשודים על אף שזה ניסה להסתיר עצמו תחת כסות בגדי אישה. החשוד נעצר והועבר לחקירה ביחידה המרכזית ירושלים.

נציין, גם במהלך פעילות זאת בשעה האחרונה וכפי שארע הלילה, עם כניסת כוחות המשטרה לשכונה החלו עשרות מפרים את הסדר ומנסים להפריע לפעילות אנשי החוק תוך קריאות ויידוי חפצים לעברם.

אנו נמשיך לפעול בנחישות לאכיפת החוק ומיצוי הדין עם מעורבים באירועי אלימות ופגיעה בביטחון הציבור, הדגישו במשטרה. "

עוד נמסר כי: " ככל שמובא לידיעת המשטרה אודות אירוע אלימות, הן במסגרת תלונה והן בחשיפה לסרטון ברשתות החברתיות, פותחת המשטרה בחקירה תוך הפעלת מיטב האמצעים והיכולות העומדים לרשותה על מנת לאתר את החשודים המעורבים במעשה. רק בשבוע החולף פעלה המשטרה והביאה למעצרם של חשודים המעורבים במעשי אלימות כלפי עוברי אורח והם הועברו לחקירה תוך כוונה למצות עמם את הדין.
משטרת ישראל תמשיך לפעול למניעה וטיפול באלימות על כל גווניה, המפורסמות ברשתות השונות ובכלל".

צילום ארכיון: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן