חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טקס החלפת מפקד מרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול | כל הפרטים

היום התקיים טקס חילופי מפקדים במרחב עוטף ירושלים של מג"ב. כשנה לאחר שנכנס לתפקידו כמפקד מג"ב עוטף ירושלים, מסיים תת-ניצב מאיר אליהו את תפקידו כמפקד המרחב. את הפיקוד על המרחב קיבל תת-ניצב יובל שלמה.

תת-ניצב יובל שלמה, בן 53 נשוי + 3, תושב מושב אביעזר. בין תפקידיו האחרונים אותם ביצע במשטרת ישראל: מפקד מרחב מג"ב מרכז, סגן מפקד מרחב מג"ב ירושלים וראש ענף מפקדים בבית הספר החילי.

מג"ב עוטף ירושלים הינו מרחב עצמאי במג"ב מזה כארבע שנים והוא מאופיין בעשייה ביטחונית שעיקרה פעילות במעברי העוטף, אבטחת גדר הביטחון ופעילות התקפית בכפרים בגזרת העוטף ויו"ש. במרחב פועלים בשיתוף פעולה מודיעיני ומבצעי כוחות משטרה לצד כוחות צבא והוא נחשב לקו ההגנה המשמעותי ביותר של עיר הבירה ירושלים.

הטקס שהתקיים במפקדת מג"ב עוטף ירושלים במצודת אדומים נערך בנוכחות: מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, מפקד פיקוד מרכז, האלוף תמיר ידעי, סגן מפקד מג"ב, תת ניצב בריק יצחק, מפקד מג"ב עוטף ירושלים היוצא, תת ניצב מאיר אליהו, מפקד מג"ב עוטף ירושלים הנכנס, תת ניצב יובל שלמה, ספ"כ מג"ב, ספ"כ מחוז ירושלים, משפחות, מפקדים, לוחמים, לוחמות ומתנדבים.

מפקד המרחב היוצא, תת-ניצב מאיר אליהו, בן 45 נשוי + 4, תושב שדה תרומות. בין תפקידיו האחרונים אותם ביצע במשטרת ישראל: מפקד החטיבה הטקטית של מג"ב, רע"ן מבצעים מג"ב ומפקד יחידת שחר 101 במג"ב צפון.

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, אמר בדבריו: "משמר הגבול על כל זרועותיו כ-18,000 מפקדים, לוחמים, מתנדבים ואנשי המילואים, מהווה חלק מרכזי וחשוב במימוש תפיסת הביטחון הלאומי ומהווה זרוע מבצעית וביצועית. היום במעמד החלפת הפיקוד, אנו מציינים חמש עשרה שנים להחלטת אשר קבעה כי האחריות לביטחון הפנים וההגנה על עוטף ירושלים תוטל על משמר הגבול. החלטה היסטורית ומכוננת, המטילה אחריות משימתית טריטוריאלית, מהווה גם ציון דרך ובעלת משמעות רבה עבור משמר הגבול ומורשתו, המביא לידי ביטוי את האמון בכם המפקדים והלוחמים."

מפקד מג"ב פנה למפקדים וללוחמים של המרחב ואמר: "בשבילכם חוזק החומה כחוזק הלוחמים המגנים עליה, אינה רק סיסמא. עוצמתכם באה לידי ביטוי לא רק בחומת המגן שאתם משמשים בהיבט הביטחוני, אלא גם ביכולת שלכם, לחבר ולחנך דורות על מורשתם של עשרים ושלושה חללי המרחב שנפלו למען העם והגנת הארץ. אשרי העם שאלו הם בניו, אשרי החיל שאתם הם לוחמיו ואשרי הארץ שאתם הם מגיניה."

בהמשך דבריו פנה מפקד מג"ב למפקד מרחב מג"ב עוטף ירושלים היוצא ואמר: "מאיר, מרחב עוטף ירושלים נפרד ממך היום, בזמן כהונתך היית למפקד רב השפעה, מפקד דינמי, כריזמטי, מחדש ויוצר שהוביל יוזמות רבות לחיזוק היכולות המבצעיות, הטכנולוגיות והמודיעיניות של המרחב. יצרת שיתוף פעולה ייחודי עם המחוז והפיקוד ורתמת את כלל הגורמים לעבודה משותפת למען מטרה משותפת."

למפקד מרחב מג"ב עוטף ירושלים הנכנס אמר מפקד מג"ב: "יובל, פיקדון יקר ערך מופקד בידיך היום, זהו מרחב האמון על משימה לאומית רגישה ומורכבת. עליך לפעול ולעמוד מקרוב על הכשירות, הדריכות והמוכנות המבצעית של המרחב לכל תרחיש ומעל לכל, דאגה מתמדת לביטחונו האישי של האזרח תוך חיזוק וביצור חומת ההגנה של ירושלים. מהיכרותי איתך אני בטוח שתמלא שליחות זו, תקדם ותעצים את המרחב בכל תחומי העשייה."

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן אמר בנאומו: "גזרת מרחב עוטף ירושלים מאפיינים ייחודים ואתגרים עצומים, גדר העוטפת את העיר ירושלים וסביבותיה ובמעברים ויישובים השולטים על הבאים בשעריה, רבבות שפוקדים אותה בשגרה ואף יותר במועדים כמו חודש הרמדאן.

לוחמי המרחב פועלים ללא לאות להגן על שלום וביטחון תושבי המדינה ושותפים לפעילויות רבות לביסוס הריבונות והמשילות בשכונות מעבר לגדר. לצד אלה נדרשים לפעילות יום יומית בתחום ההפרות סדר, שותפים למאבק נחוש ובלתי מתפשר ללחימה בפשיעה, החזקת האמצעי לחימה ובעבירות הרכוש.

כמפקד מחוז ירושלים אני רואה בשותפות הדרך בין יחידות מג"ב ליחידות המחוז חשיבות עליונה, ירוק וכחול אחד הם. עם כניסתי לתפקיד הצבתי בכניסה למחוז את דגל מג"ב וזאת להעביר מסר ברור של שותפות ואחדות כולנו פועלים יחד זה לצד זה, מתוך אותה שליחות המפעמת בקרבנו."

מפקד המרחב היוצא, תת-ניצב מאיר אליהו, אמר בדבריו: "זכיתי להכיר בעוטף מפקדים ולוחמים מקצועיים וערכיים, שמוכיחים יום-יום את גודל מחויבותם לשמור על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל.

המציאות הביטחונית בגזרת העוטף מורכבת מאין כמוה, למרות הקשיים המשכנו לחתור להישגים מבצעיים וליזום, תוך חלוקת קשב מאוזנת לצרכי הפרט, טיפל בתשתיות ובתהליכים ארוכי טווח. בכל אלו אני סמוך ובטוח כי זו תחושת השליחות ורוח העשייה שהניעו את המפקדים לערוך שינויים משמעותיים, כל אחד בגזרתו כמעט בכל תחום אפשרי ואני מעריך עד בלי די את הרוח הזו.

אחוות הלוחמים והערבות ההדדית מושרשות במרחב, ביחס האחד לשני, בשיתופי הפעולה בין הגדודים והמחלקות, ובאין ספור פעילויות שיזמנו עם הקהילה ושורדי השואה בגזרה. תודה על המצוינות שלכם, על תחושת החובה להעמיק את הידע המקצועי של כולנו ורק להמשיך לצמוח. על חדשנות ויצירתיות, על יוזמות ושיפור יכולות."

מפקד המרחב הנכנס, תת-ניצב יובל שלמה אמר: "בגאווה גדולה וביראת כבוד אני מקבל לידיי היום את האחריות והזכות לפקד על מרחב מג"ב עוטף ירושלים. מפקדים ולוחמים יקרים, דורות חלמו להגיע לירושלים ולנו הזכות להגן עליה ועל הבאים בשעריה.

אני רואה בכם פיקדון יקר ערך, זכות קיומו של החיל, מקור כוחו ועצמתו. נחשפתי לעשייה הנרחבת שאתם מובילים במרחב, לפלוגות רב תרבותיות ורב דוריות כפי שמאופיין החיל שלנו. אתם אלו המתמודדים לילות כימים עם המשימות המורכבות והרגישות ועושים זאת בצורה מעוררת כבוד וגאווה.

בחורים כל יום מחדש לפעול באומץ, בנחישות ובערכיות, בדרך המשקפת את אמות המידה הראויות ללוחם משמר הגבול וגורמים לנו גאווה רבה. מצפה ומייחל אני כי בהמשך הדרך נצליח לשדרג א היכולות שלנו כמרחב אל מול האתגרים הרבים שמזמנת גזרת העוטף ולשמר את הרף הערכי שהוצב כאן על ידי קודמיי בתפקיד."

טקס החלפת מפקדים
צילום: דוברות משטרת ישראל
טקס החלפת מפקדים
צילום: דוברות משטרת ישראל
ח"כ אבי מעוז בנאום בכורה: "זהותה היהודית של מדינת ישראל מאויימת ונמצאת בסכנה – תכנית "מגן העם" תגן על מדינת ישראל"

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן