חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טלטלה בעירייה: חבר המועצה שפרש על רקע חילול השבת אמש

חבר מועצת העיר ירושלים יוסף שפייזר הודיע לחברי התעוררות כי לאור חילול השבת שהתרחש אתמול בהובלתה, הוא עוזב את התנועה

חבר מועצת העיר ירושלים יוסף שפייזר יצא בהודעה דרמטית לחברי תנועת התעוררות: "חברים יקרים, ב-8 השנים האחרונות התעוררות היא חלק ממני ואני ממנה. בשנים האלו מילאתי תפקידים שונים, ראש צוות פיתוח כלכלי, דת ועיר, חבר פורום הנהגה וחבר מועצה."

שפייזר מדגיש: "לאורך כל שנותיי בתנועה, בכל רגע שבו לקחתי חלק בחשיבה, הגייה ותכנון והן בעשייה – פעלתי כדי ליצור ירושלים שיש בה מקום לכולם. הגעתי כדי לייצר חיבורים בין כלל התושבים, לעצב ירושלים כזו שאני יכול לחיות בה, כירושלמי מלידה וכיהודי מאמין, ירושלים כזו שמאפשרת לכולם.

לאלו ששלחו אותי לתפקיד כקול שלהם בתוך המארג שנקרא ״התעוררות״ ומחזיקים בתפיסה דומה לשלי – ערכית, אידאולוגית, אמונית והלכתית – וגם לאלו ששונים ממני בתכלית.

צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

כואב לי היום. אני והתנועה לא יכולים יותר לשלב ידיים. מה שיכולתי להזדהות איתו עד היום, כבר איננו. המטרה שלשמה הגעתי כבר לא משותפת לתנועה ולי. כולנו רוצים שירושלים תהיה של כולם. אבל בימים האחרונים נפל דבר.

אני לא יכול לקחת חלק בתנועה שיוזמת ומעודדת חילול שבת באופן מובהק. בימים אלו אני מתהלך בתחושות קשות."

שפייזר מבהיר לסיום: "אהבתי לתנועה ואל החומר האנושי שמרכיב אותה, קיים ויהיה קיים לעד.

לתנועה הזו הגעתי מתוך אהבה לירושלים ולתושבים. אני מאמין ורוצה להמשיך להאמין שכולם יכולים למצוא את מקומם כאן.

התעוררות היא אמנם צהובה אך במהלך השנים הרביתי לעסוק מול עצמי ובשם קהל הבוחרים אותו אני מייצג דווקא באזורים האפורים. דווקא במקומות הפחות קלים, אלו שבהם יש למצוא את הדרך המשותפת לכולנו.

בכל השנים האלה בדקתי את עצמי בכל פעם, הקפדתי לבחון תמיד איפה אני לא עובר על הערכים שלי, וגבולות ההלכה, מה בתוך אמות המידה שלי, מה מתקרב לגבולות הבלתי אפשרי ומה מתנגש עם הערכים שלי, האמונה הדתית וההלכה.

הגיע הרגע בו האפור הפך לשחור על גבי לבן. באופן אישי לא אוכל לתת יד לחילול שבת. ופגיעה באוכלוסיות רבות בעיר. התנועה שאהבתי פנתה לדרך אחרת, בה לצערי אני לא יכול להמשיך".

בשווי של כמיליארד שקלים: משדרגים את מזרח ירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן