חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנס הרפואי של יוסף מנור בן ה-71, שחלה בקורונה ונגמל ממכונת ההנשמה

יוסף מנור, בן 71, חלה בקורונה. נגמל מהנשמה במרכז הרפואי הרצוג.

"הקורונה תפסה אותי בסוף ינואר, וככל הנראה נדבקתי מאשתי שהייתה חולה ולא הייתה מאושפזת. אני גר בעופרה, וכל בתי החולים באזור ירושלים היו מלאים לכן אשפזו אותי תחילה באסף הרופא. לאחר כשבוע, החליטו להרדים ולהנשים אותי כי הראות שלי קרסו. הייתי שבועיים מורדם, ואחרי שהעירו אותי הועברתי למוסד שיקומי בנס ציונה, שם מצבי הדרדר לכן העבירו אותי לקפלן.

בקפלן הייתי בין שמים לארץ. היו צריכים להביא מכשיר "אקמו" מיוחד מירושלים, והצליחו בסופו של דבר לייצב אותי. לאחר כחודש הועברתי לשיקום במרכז הרפואי הרצוג לגמילה מהנשמה.

בהרצוג הייתי כמעט חודשיים ובמהלך התקופה הזו עברתי גמילה מהנשמה. לאט, לאט, הסטורציה התחילה לחזור לעצמה והצליחו להציל לי את הריאות.

התהליך עצמו היה ממושך. אחרי חודש הורידו לי את ההנשמה ביום, ובלילה הנשימו אותי. במקביל עבדו אתי על פיזיותרפיה בגלל שהקורונה פגעה בשרירים, בכליות ובאברים נוספים בגוף.

ד"ר אבראהים חרבאוי, הרופא המטפל, אחות מומחית קלינית, ילנה בורוב סמולנסקי, יוסף מנור ואשתו חנה. צילום: המרכז הרפואי הרצוג

עד שהגעתי להרצוג, טרטרו אותי מבית חולים לבית חולים אבל בהרצוג כל הטיפול היה באותה המחלקה. כל יום, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה. הטיפול במחלקת מונשמים ג' היה נפלא.

הדבר שאני הכי זוכר במחלקה זה היחס האמפתי ושכל הזמן דאגו לי. בהתחלה הייתי כמו בול עץ והם עזרו לי לחזור על הרגלים. לימדו אותי לעשות הכל מחדש כמו לצחצח שיניים ולנעול נעלים.

אני מרגיש שחזרתי לחיים, אני קצת צולע כרגע אבל זו רק שאלה של זמן עד שאני אחזור למה שהייתי. אני כרגע מרגיש את התסמינים של פוסט קורונה: עייפות וחולשה אבל מאמין שגם זה יעבור."

אחות בתקופת הקורונה, צילום: מוחמד חסן מ- Pixabay

החשוד באירוע הדריסה הקשה באשדוד: תושב ירושלים כבן 20

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן