חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנה באה הרכבת: לו"ז מעודכן להפעלת קווי הרכבת הקלה

הרכבת הקלה,מקטע גבעת מרדכי

עיריית ירושלים, צוות תוכנית אב לתחבורה וחברת מוריה סיכמו את פעילת פיתוח התשתיות בעיר לשנת 2020 וכן נידונו התוכניות לשנת 2021.

כמו כן נחשפו לוחות הזמנים להפעלת הקו האדום שמוארך, בין נווה יעקב להדסה עין כרם החל מראשית שנת 2023. הקו הכחול שבין הר הרצל להדסה צפוי לפעול כבר ברבעון הרביעי של 2022. יצוין כי על פי הדיווח, הושלמו עבודות הכנת התשתית במקטעים נווה יעקב, קריית יובל (הנרייטה, סאלד), מושב אורה (צומת אורה, אורה הדסה), הדסה עין כרם, גבעת מרדכי וגבעת רם ובשבועות הקרובים תחל עבודת הנחת המסילות והחישמול במקטע שבין הר הרצל לבין בית החולים הדסה עין כרם ובמקטע שבין פסגת זאב ועד נווה יעקב.

יצוין כי בימים אלו מבוצעות עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, אשר יימתח משכונת גילה בדרום העיר עד להר הצופים, הגבעה הצרפתית שבצפונה עם שלוחות למלחה וגבעת שאול. עם השלמת התוואי של רשת ה-JNET הקו יתפרש על פני 27 ק"מ של מסילה ו-52 תחנות.

הקו הירוק, יפעל בשלביות החל משנת 2024 ועד להפעלה מלאה של הרשת בשנת 2025. לציין כי כבר בימים אלה נעשים מאמצים כדי לקדם את תחילת ההפעלה של הקו הירוק לסוף 2023.

הקו הכחול של הרכבת הקלה יחל לפעול בשנת 2027 מגילה עד למלחה. במהלך שנת 2028 יופעל המקטע הדרומי באופן מלא, מגילה ועד למרכז העיר ומגבעת המטוס למלחה וכן מקטעים נוספים – ממלחה דרך עמק רפאים למרכז העיר ומהדסה עין כרם לגבעת המטוס. על פי התכנון יסתיימו העבודות על הקו הכחול בשנת 2029, כך שהוא ישתרע לאורך של 31 קילומטרים, ויכלול 53 תחנות.

הרכבת הקלה,מקטע גבעת מרדכי
קרדיט: צוות תוכנית אב לתחבורה

ישראל מסייעת להודו: בחודש מאי השחור מתו במדינה כ-120 אלף אנשים מקורונה וכ-9 מיליון נדבקים

בנוסף, פועלת העירייה בשיתוף צוות תוכנית אב לתחבורה לביצוע מיזמי תשתיות תחבורה ברחבי העיר – נת"צים, הפרדות מפלסיות, חניוני חנה וסע וכן מסופי אוטובוסים.

לדברי ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "העיר ירושלים עוברת בשנים האחרונות מהפכת פיתוח תשתיות תחבורה, אשר מטרתה להקל את עומסי התנועה ולייצר אלטרנטיבה משמעותית לשימוש בכלי רכב פרטיים, תוך הנגשת וייעול מערך התחבורה הציבורית ופיתוח מערכות תחבורה להסעת המונים.

אני משבח את שיתוף הפעולה, אורך הרוח והסבלנות של תושבי העיר במהלך תקופת עבודות התשתית, זאת תוך הבנה וראיה לעתיד תחבורתי מודרני. נמשיך לפעול לפיתוח התשתיות בכלל רחבי העיר לטובת תושבי העיר ומבקריה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן