חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קריסת החניון בשערי צדק: נבדק הקשר בין בניית המנהרה הסמוכה לקריסת החניון

אירוע קריסת החניון היום בו בדרך נס לא היו נפגעים בנפש, גרר תגובות רבות גם ברשתות החברתיות על אופן הבנייה ברחבי הארץ לאור ההערכות כי יש קשר בין בניית המנהרה הסמוכה לקריסת החניון.

הקריסה אירעה בחניון בו גם עובדי המרכז הרפואי שערי צדק הותירו את רכבם בדרך ליום עבודה נוסף באוירה של כיף יחסי לאחר סיום תקופת הקורונה וזמן מה לפני חילופי המשמרות במקום.

בכב"ה הגיעו במהירות לזירת האירוע, וכך גם במחוז ירושלים במשטרת ישראל שפתחו לבינתיים בחקירת האירוע שמשך את מלוא תשומת הלב היום, ומהמשטרה נמסר לפני זמן קצר:

" בהמשך לאירוע קריסת חלקו של חניון חיצוני בבית החולים שערי צדק בירושלים, בשעה זאת נמשכים פעולותיהם של כוחות המשטרה יחד עם גורמי החירום וההצלה- כב"ה, פיקוד העורף בצה"ל, נציגי בית החולים וגורמי מקצוע נוספים על מנת לאמוד את האירוע והשלכותיו תוך בחינת הסכנות במטרה למנוע סיכון לחיי אדם. נציין כי בתום פעולות ראשוניות בזירה, אין נפגעים אך נגרם נזק למספר כלי רכב שחנו במקום.

כמו כן, במקום הוקם חפ"ק אחוד בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, ובהשתתפות ראש העיר ירושלים, מר משה לאון וכלל הגורמים הנוטלים חלק בטיפול באירוע".

רה"ע משה ליאון ומפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן. צילום: דוברות עיריית ירושלים

גם בעיריית ירושלים התייחסו לאירוע, ראש העיר משה ליאון הגיע לחפ"ק במקום ושוחח עם הגורמים בזירה על הנסיבות שקדמו לאירוע ולאחר מכן נמסר מדוברות העירייה: " בהמשך לאירוע הבולען בבית החולים שערי צדק. הבולען קרס בסמוך לחפירת מנהרות כביש 16 בבירה (ההקשר נבדק)

נכון לרגע זה אין חשש ללכודים ומשטרת ישראל פועלת לפתיחת הצירים ולהשבת התנועה באיזור.

בשעה זו מתקיימת הערכת מצב בשטח בהשתתפות ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ממז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, טפסר משנה דדי שמחי, פרופ עופר מרין מנהל בית החולים שערי צדק".

מהנהלת המרכז הרפואי שערי צדק נמסר: " בשל קריסת חלק מהחניון החיצוני במתחם שערי צדק הממוקם מעל תוואי מנהרת כביש 16, בשלב זה האזור סגור לתנועה. ככל הנראה אין נפגעים באירוע.

צוותי שערי צדק ממשיכים בשגרה ואין סכנה לתשתיות בית החולים. הצוותים נותנים מענה לכל המטופלים בבית החולים ומענה להגעת הצוותים הרפואיים ופועלים יחד עם כוחות החילוץ וההצלה לתת מענה לכל הצרכים".

לפני דקות אחדות הגיעו לזירה גם כלים הנדסיים של העירייה ומדוברות עיריית ירושלים נמסר: "בהמשך לאירוע קריסת הכביש בשערי צדק, עיריית ירושלים מעדכנת כי האיזור כולו סגור לתנועה (מצומת הר הרצל ועד צומת בייט) בהוראת פיקוד העורף ומהנדס העיר ירושלים וקוראת לציבור הנהגים להשתמש בדרכים חלופיות.

עיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה, הקפיצה לאיזור כלים הנדסיים כבדים שיבצעו בדיקה של הקרקע, שבסיומה תודיע העירייה לציבור על פתיחת הציר מחדש.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון הודיע כי כל עובדי בית החולים שע"צ יורשו לחנות את רכביהם ללא עלות בחניון הר הרצל עד לפתיחת האיזור לתנועה סדירה".

אושרה התכנית להקמת חניון בנבנישתי – חניון לילה וחניון תפעולי לאוטובוסים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן