חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנכ"ל עיריית ירושלים ב'ועידת ערים מתחדשות': "ירושלים עוברת מהפכה בכל המישורים"

הפאנל אמש בוועידת ערים מתחדשות

במסגרת ועידת "ערים מתחדשות" של מרכז הבנייה הישראלי, שנערכת בימים אלה במלון ענבל בירושלים, נערך אמש פאנל תחת הכותרת "ירושלים 2021 – מודל לחיקוי כעיר מתחדשת בישראל".

בפאנל לקחו חלק בכירי עיריית ירושלים, בהם מנכ"ל העירייה, איציק לארי, מ"מ ראש העיר ירושלים וראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מהנדס העיר, יואל אבן, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי ומנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר אדון.

"אין ספק שהעיר ירושלים עוברת מהפכה בכל המישורים, מהפכה שתומכת ביזמים ובמשקיעים בעיר", אמר מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי. "איכות החיים בירושלים מתחילה בניקיון. ירושלים היא העיר הכי נקייה בארץ. לפי מדיניות ראש העיר אנחנו משדרגים את הפארקים ואת פני העיר, מהלך שהגברנו מאוד בתקופת הקורונה".

הפאנל אמש בוועידת ערים מתחדשות
צילום: ארנון בוסאני

המנכ"ל לארי התייחס גם למהפכת התשתיות שעוברת העיר. "ירושלים משנה את פניה מבחינה תחבורתית והפכה את משבר הקורונה להזדמנות לקידום פרוייקטי תשתיות רבים. בקרוב ירושלים תעמוד בשורה אחת עם ערים מתקדמות בעולם בכל הנוגע לתחבורה ירוקה ושבילי אופניים. אנחנו משדרגים את כל הכניסות לעיר וכבר בעוד כשנה הכניסות לעיר יהיו שונות לחלוטין ונוחות הרבה יותר.

"אנחנו בונים בימים אלה מיליון מ"ר למתחמי .תעסוקה בכל רחבי העיר. לשמחתי זה נעשה על ידי מיטב החברות בארץ, חברות שלא היו פה מעולם – ואין הבעת אמון גדולה מזו לכלכלה בעיר".

מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אליעזר ראוכברגר אמר: "ירושלים היא עיר מיוחדת, אבל גם מורכבת. אנחנו עושים מהפכה של ממש בתחומים רבים בעיר וזו ברכה לכולם. צריך להמשיך לעשות למען העיר, לקדם תהליכים. יש כאן היום המון יזמים שבאו לירושלים כי הם מבינים מה קורה כאן ומה שנעשה כאן".

מהנדס עיריית ירושלים, יואל אבן, התייחס לפרויקטים הגדולים שמקודמים בעיר. "הפרויקטים האלה הם לב ליבה של ירושלים והמטרה שלנו היא לחזק את העיר", הוא אמר. "היקפי הפיתוח בירושלים הם חסרי תקדים. הצפי הוא שבעוד כעשור יהיו כאן כמיליון וחצי תושבים ולכן אנחנו מקדמים תוכניות שיכללו יח"ד, מתחמים ציבוריים, מתחמי תעסוקה, חינוך, תרבות ועוד".

במהלך הפאנל הציג מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים את עיקרי תוכנית האב החדשה לתלפיות, אחת מתוכניות הדגל של עיריית ירושלים שתשנה את פני השכונה מאזור תעשייה לאזור עם עירוב שימושים, עם אלפי יח"ד, מתחמי תעסוקה, מבנים ציבוריים ושטחים ירוקים.

מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר אדון התייחס גם הוא למהפכת התשתיות שעוברת על העיר וסיפק סקירה מקיפה את הפרויקטים הרבים שנמצאים בימים אלה שבשלבי תכנון וביצוע, שיהפכו את ירושלים לעיר מתקדמת, ירוקה ונגישה.

הפאנל אמש בוועידת ערים מתחדשו
צילום: ארנון בוסאני
מזעזע: ערבי תושב יו"ש נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים בנערה בעלת מוגבלויות

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן