חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגזין: דוד מזרחי מציג – כל הדרך מ'לה פמיליה' לפריימריז מרצ

המהפכה כבר כאן: בפריימריז מרץ – בוגר ארגון 'לה פמיליה

 

דוד מזרחי, פעיל חברתי ואיש חינוך בהווה, מי שהיה בעבר מראשי ארגון האוהדים של בית"ר ירושלים – 'לה פמיליה', הפך לדמות חינוכית שעיקר עיסוקה במיגור הגזענות והעוני בישראל. מזרחי, יתמודד למקומות 6-15.

מזרחי, בן 30 מירושלים, חבר מפלגת מרצ כבר שנה וחצי וחבר ועידת מרצ ומתמודד מחר בפריימריז בבחירות הפנימיות על מקום לכנסת.

דוד מזרחי בטדי, צילום: אלבום אישי

בשיחה שערכנו עימו סיפר לנו מזרחי על עצמו ואמר:

" כל חיי גרתי וגדלתי בירושלים, גדלתי בפנימיה דתית בקטמון סמוכה לאצטדיון טדי כבר בגיל 12 הגעתי למשחק הראשון, לא היה לי כסף לכרטיס הרמתי שקית ניילון ואספתי שקל אחר שקל מאוהדים בכדי לקנות כרטיס וישר התאהבתי בכדורגל אהבה ממבט ראשון.

מזרחי בהפגנת מרץ. צילום: אלבום אישי

תוך מספר שנים נהפכתי להיות אוהד מושבע של בית"ר וחבר בארגון האוהדים לה פמיליה, בטדי מצאתי הרבה מעבר לכדורגל.

 

הרגשת שייכות, קהילה, חלק מקבוצה, ובן אדם דומיננטי. " הוא אומר ומוסיף: " גדלתי להורים נכים בבית במציאות סבוכה וקשה , ילד ממשפחת רווחה. "

עדיין, מארגון 'לה פמיליה' למפלגת מרץ יש בטח איזה תהום שקפצת מעליה…

" לפני 6 שנים חל בי שינוי משמעותי לאחר התביעה מצד איציק קורנפיין ומפגש עם עובדים ערבים בבית אריזה לתמרים שם הבנתי שיש לנו יותר מכנה משותף מהמפריד, שרוב בני האדם חפצים בחיים ולא במוות ובסיבה לקום בבוקר ושיהיה להם בשביל מה לקום בבוקר. "

ואיך עשית את הדרך למרצ?

" ב5 שנים האחרונות אני איש חינוך ועובד עם נוער בסיכון, נהפכתי להיות מרצה מבוקש בכל רחבי הארץ והעברתי 130 הרצאות בבתי ספר שונים בשנים האחרונות.

כבן לאמא ואבא נכים אני הובלתי בפעילות שטח את מאבק הנכים עד להצלחה עשרה ימים שבתתי רעב מול הכנסת וכתבתי בשלט אמנם ההורים שלי נכים פיזית אך כל מי שהצביע נגד החוק להעלאת קצבאות נכים הוא נכה רגשית.

לאחר שנה של מאבק וחסימות כבישים שר האוצר משה כחלון הזמין אותי ואת הנציגים לפגישה ולאחר 16 שנה העלו את קצבאות הנכים ל3200 שקל לחודש מ2342 ש"ח. "

קיבלת הכרה כלשהי על הפעילות מצד גורמים במדינה?

" זכיתי בפרס לאקטיבזם לשנת 2019 בחסות עיריית תל אביב מגזין טיים אאוט ובית העיר ת"א על פעילות חברתית עבור בני נוער בדגש להרצאות למיגור הגזענות שאני מעביר.

כמו כן הובלתי את מחאת האפודים הצהובים ועוכבתי במחאה לאחר שהיה זעם גדול בעקבות הכוונה לעלות את מחירי החשמל,מים ומוצרי המזון יצרנו עם התאחדות הסטודנטים ועוד גופים מאבק שבסופו של דבר חברת תנובה ואסם החליטו לא לייקר את מחירי האוכל. "

 

איזה דברים אנשים לא יודעים עלייך?

" אני אבא לילד מדהים בן 5 מנישואיי שארכו שנה.

כיום בזוגיות חדשה ומדהימה עם דניאל ברונשטיין הכרנו בהפגנה לפני שנה וחצי נגד השחיתות הפגנה שנאמתי בבימה מול 40 אלף איש.

 

לפני שנה וחצי אבי נפטר, אחד האירועים שגרמו לי להכנס לפוליטיקה זה שהמילים האחרונות שאמרתי לו אבא אעשה הכל לדאוג עבור נכים וקשישים שלא יסבלו ויחיו ברמת חיים יותר גבוהה משהגיע לך לחיות.

 

אני מאמין שלכל אדם מגיע נקודת פתיחה שווה בחיים וזה מה שאקדם.

 

לכל מי שכאן מגיע שירותים חברתיים טובים יותר (בריאות,חינוך,דיור,מוצרי מזון במחירים הוגנים, ולבוש) הדברים הבסיסים שאין לכל אדם.

 

לצערי שלום לא עושים על בטן ריקה, אני מאמין שהמדינה חייבת לדאוג לרווחת אנשים ושכל אדם צריך לשאול בכל יום מה הוא נותן למדינה אך בכל יומיים מה המדינה נותנת לו בחזרה.

סבא וסבתא שלי שוכנו בליפתא ולאחר שנים של מאבק זכו לבית לאחר שהמדינה רצתה לנשל אותם מהמקום בהם הם שוכנו. "

חיים של פעילות מבחוץ הם לא בהכרח זהים לפוליטיקה, למה אתה רוצה להכנס לתחום?

" אני חושב שאני אצליח לחבר אוכלסיות מוחלשות וחדשות למרצ שלא מרגישים במרצ שזה ביתם הטבעי וביתם הפוליטי. "

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן