חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדברה בירושלים בבית עם חיות מחמד | כל הפרטים

הדברה

יש בעלי חיים שאנחנו אוהבים, ובפרט כלבים וחתולים, אבל לא רק – יש ירושלמים שנהנים מחיות מחמד נוספות. מצד שני יש גם בעלי חיים שאנחנו ממש לא רוצים אצלנו בבתים: ג'וקים, תיקנים גרמנים, נמלים, פרעושים, חרקי מזון וגם עכברים וחולדות. ביצוע הדברה בבית שיש בו כלב או חתול מחייב תשומת לב מיוחדת לשמירה על שלומן של אותן חיות מחמד ובמקביל סילוק האורחים הלא רצויים.

הדברה אקולוגית: כשנדרשת הדברה בירושלים בבית עם בעלי חיים אהובים מומלץ להעדיף, אם הדבר אפשרי כמובן, שיטות הדברה אקולוגיות. כך למשל אפשר לפזר בארונות המטבח פיתיונות רעילים וכך להיפטר מנמלים ומתיקנים גרמנים, אופציה נוספת ללא חומרים כימיים היא מלכודות דבק שתופסות חרקי מזון, ואם יש אצלכם עכבר או חולדה, במקום רעל שעלול להזיק גם לבעלי חיים אחרים כדאי להציב מלכודות כלוב (שהחתול והכלב כמובן גדולים מכדי להילכד בהן).

ריסוס בבית עם חיות מחמד: במקרים שבהם אין ברירה אלא לבצע גם ריסוס כדי להיפטר מהחרקים המזיקים – למשל כשיש פרעושים או פשפשי מיטה – חשוב ליידע מראש את המדבירים על כך שבבית יש גם חיות מחמד. למעשה חברות הדברה עם ניסיון, לדוגמה הדברות מיכאל ובוריס, מקפידות לשאול מראש לגבי נוכחות של אוכלוסיות רגישות (בעלי חיים, ילדים ותינוקות, נשים הרות, אנשים בעלי מחלות הקשורות לדרכי הנשימה, קשישים).

במקרים כאלה יתבצע ריסוס בעזרת חומרים מתקדמים שמתאפיינים ברעילות נמוכה ככל האפשר. גם כך חשוב למצוא לכלב או לחתול מקום לשהות בו מחוץ לדירה למשך מספר שעות (בהתאם להדברה הספציפית), ומי שרוצה להיות בטוח לגמרי יחכה עד למחרת ורק אז יחזיר הביתה את חיית המחמד (למרות אי הנוחות הכרוכה בכך). בכל מקרה חשוב מאוד לאוורר היטב את הבית לפני חזרת חיית המחמד.

ערנות לכל התנהגות חריגה של הכלב או החתול: בימים הראשונים אחרי ההדברה חשוב לגלות ערנות ולשים לב לכל פרט יוצא דופן בהתנהגות של חיית המחמד.

כך למשל ישנוניות מופרזת או דווקא היפראקטיביות עלולות לנבוע מחשיפה לכימיקלים בעייתיים, וכך גם חוסר תיאבון, הקאות, הליכה לא יציבה, רעידות, נשימה קולנית, ריור רב ועוד. אם אחת מהתופעות הנ"ל מתרחשת, אל תהססו לפנות מיד לווטרינר.

לוודא מהו חומר ההדברה שבו משתמשים: המלצה נוספת לקראת הדברה בירושלים בבית שיש בו חיות מחמד היא לשאול מהו החומר שבו השתמשו המדבירים ולרשום אותו במקום בולט ונגיש – למשל הסמארטפון שלכם.

הסיבה לכך היא שאם יש אינדיקציה כלשהי לפגיעה בכלב או בחתול, או אפילו רק מקום לדאגה, תוכלו להתייעץ עם וטרינר מנוסה ולעדכן אותו לגבי החומר ההדברה שאליו נחשף בעל החיים. למעשה מומלץ להתייעץ עוד לפני ההדברה עם וטרינר בקיא כדי לישון בשקט.

הדברה
צילום: freepik

מתכוננים למרתון התנ"ך הבינלאומי: בסוף השבוע תצא ריצת הכנה לקראת המרתון | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן