חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לנעול נעלי עקב מבלי לכאב

קרדיט לתמונה: pexels

אין כמו התחושה הטובה להיכנס אל זוג נעלי עקב יפות ואיכותיות שגורמות לנו להרגיש גבוהות וחטובות. לכל אישה יש לפחות זוג אחד של נעלי עקב לאירועים מיוחדים או ליום עבודה במשרד, אבל סביר להניח שלא פעם מצאתן את עצמכן עם שפשופים או כאבים בכף הרגל כעבור כמה שעות ולפעמים אף הופיעו שלפוחיות בחלק הקידמי של כפות הרגליים או בין האצבעות. אז איך אפשר לנעול זוג עקבים ללא כאבים? הנה כמה טיפים שכדאי לגזור ולשמור.

 

מיקום העקב ביחס לנעל

שימו לב למיקום של העקבים בתחתית הסוליה. כאשר אתן בוחרות לרכוש נעלי עקב מוטב לבחור בזוג עקבים הממוקמים מעט יותר פנימה, אל תוך הסוליה. מדוע? עקב הממוקם פנימה פחות ילחץ בקדמת כף הרגל, כך שניתן בקלות לחוש טוב יותר בתוך זוג הנעליים מבלי לסבול מכאבים לאחר מספר שעות.

לא חייבים נעלי עקב מאוד גבוהות

נכון, ככל שהעקב גבוה יותר כך נראה כי הנעל איכותית ואופנתית הרבה יותר, אך אין ספק שלבריאות כפות הרגליים שלנו מומלץ לבחור דווקא בעקבים נמוכים בגובה של 5 ס"מ. שימו לב שכאשר אנחנו צועדים אנחנו מניחים את הבוהן קודם ולאחר מכן את העקב, כאשר העקבים של הנעליים גבוהים מאוד שיווי המשקל של הגוף מופר ועל כן בחירה בעקבים של 5 ס"מ תהייה בחירה מוצלחת יותר.

אפשר לבחור בעקב עבה

עקבים דקים אולי נראים יפים מאוד, אך יש לא מעט נשים שיעדיפו לבחור בעקבים בעלי רוחב. באופן זה המשקל של הגוף יתאזן באופן טוב יותר על גבי הנעל ובסוף יום על עקבים אתן תחושו פחות כאב. שימו לב ליציבה שלכן – האם אתן מרגישות מספיק יציבות על עקבים דקים? – במידה ולא, בחרו בעקבים שהם מעט יותר עבים.

בדקו את צורת הבוהן שלכם

זה אולי נשמע מוזר, אבל אם יש לכם בוהן מעוגלת או בעלת מפרק בולט, התרחקו מנעלי עקב מחודדות ובחרו דווקא בזוג בעל קיטום מעוגל יותר. באופן זה הנעל לא תלחץ ותאפשר לכם להמשיך ולצעוד באופן טבעי ללא עיוות של כפות הרגליים. למדידה והליכה של הנעליים בחנות תפקיד חשוב, ועל כן, נסו את הנעליים כבר בחנות והקפידו לבדוק האם אתן חשות בלחץ כלשהו בחלק הקדמי של הנעליים.

התאימי רפידות ג'ל

רפידות הג'ל שניתן לרכוש בכל חנות פארם מספקת הגנה על צידי כפות הרגליים. היא מאפשרת לנעל להיצמד אל כף הרגל ובכך משפרת את היציבה. שימו לב רק שאתן מצליחות להזיז את כפות הרגליים שלכן בתוך זוג הנעליים על מנת שיהיה לכן נוח.

מגן בוהן

נשים הסובלות מבוניון יכולות בהחלט לחוש שלא בנוח עם נעלי עקב, לכן גם כאן רכישה של מגן בהונות בדוגמת כריות סיליקון קטנות המתלבשות על גבי הבוהן יכולות לסייע. אפשר אפילו למצוא מגני בוהן שמונעות פצעים בכפות הרגליים או התפתחות של שלפוחיות.

טריק של סבתות

עוד אפשרות, שאולי נשמעת לא הגיונית אבל בהחלט עבדה אצל נשים רבות, היא הדבקה של האצבעות האמצעיות אחת אל השנייה. ההדבקה מאפשרת תמיכה טובה יותר בעת ההליכה בנעלי עקבים והיא מסייעת במניעת שפשופים בין האצבעות.

נעלי עקב בהחלט הופכות כל סוג של לבוש ליפה יותר ונשי יותר, גם אם סתם בזוג מכנסי ג'ינס וחולצה לבנה. יחד עם זאת, מומלץ לבחור את זוג הנעליים הנוחות ביותר, בעיקר את מתכוונת לנעול את הנעליים הרבה או באופן יומיומי.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן