חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממתק לשבת: פרשת השבוע

טעימה מהפרשה עם הרב שניאור זלמן כהן שליח הרבי מליובאוויטש ורב קהילה בשכונת הר חומה

 

בפרשתינו קוראים אנו על נבואותיו וברכותיו הטובות ש"נאלץ" בלעם לומר לישראל ושבחלקם נאמרו על ידו בדרך משל.

על דברי בלעם: *"כי מראש צורים אראנו, ומגבעות אשרנו"*, מבאר רש"י: "אני מסתכל בראשיתם ובתחלת שרשיהם, ואני רואה אותם מיוסדים וחזקים כצורים וגבעות הללו, על ידי אבות ואמהות". כלומר, שפסוק זה הינו משל על חוזקם של בני ישראל שהינם חזקים כהרים וגבעות וזאת בזכותם של אבותינו ואמותינו הקדושים.

עוצמתו האמתי של כל יהודי, אינה עוצמה פיזית של כוח הגוף והידים, אלא, כוח רוחני, נשמתי, כח של מסירות נפש. ליהודי ישנו את הכוח של נכונות למסור נפשו על קידוש השם ושל אמונה תקיפה בה' יתברך, עוצמה כזו החזקה מכל כוח רוחני ואף פיזי הקיים בעולם שבכוחה לעמוד גם מול העולם כולו.

כוחות אלו אותם קיבלנו ירושה מאבותינו הטבועים בכל איש ואישה מעם ישראל, עמדו לנו מול כל קשיי הגלות הארוכה כולל מול מעצמות של משטרים ואימפריות ששלטו בעולם. אף כיום, עומדים לנו כוחות אלו להתמודד מול הניסיונות האחרונות של הגלות טרם בואה של הגאולה השלימה.

בימים אלו מציינים אנו את יום שחרורו של *רבי יוסף יצחק שניאורסון*, מנהיג ישראל שהיווה סמל ודוגמא של עוצמה יהודית ושל מסירות נפש כאשר לא נכנע אל מול השלטון הסובייטי והמשיך בגבורה להפיץ יהדות ולשמור על גחלת ישראל בכל רחבי ברית המועצות של לפני 90 שנה.

שבת שלום ומבורך!

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן