חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר חמש שנות התעללות: בית המשפט זיכה את הקטינים שהיו מעורבים באירוע החתונה שזכורה כחתונת השנאה

עו''ד מנחם שטאובר

לאחר כחמש שנים של התעללות, בא לקיצו הבוקר המשפט נגד הקטינים, ממה שזכורה כחתונת השנאה.

כזכור בחתונה ההיא רקדו חלק מהאנשים עם תמונות של אחד הנרצחים באירוע דומא, עלי דוואבשה, תוך שדקרו את התמונה וניסו להציתה מספר פעמים.

עו"ד דוד ברהום שייצג את אחד הקטינים מטעם הסניגוריה הציבורית אמר לאחר הזיכוי: "בית המשפט זיכה היום בהכרעת דין צודקת מאין כמוה את כל הקטינים מאירוע החתונה שזכה לשם המפוקפק חתונת השנאה.

חרף המעשים הראויים לגינוי מוסרי וחברתי, בנסיבות העניין לא הוכח שבשעה שרקדו ושרו בחתונה הם הסיתו למעשה אלימות, והדבר לדעתנו ממילא גם לא מתקבל על הדעת בהיותם קטינים שנגררו אחרי אחרים.

מדינה שוחרת חופש יודעת לשים את הגבול בין אמירה פלילית לאמירה מגונה שאינה פלילית. זכינו לביטוי מובהק של עקרון כזה היום".

עוה"ד מנחם שטאובר ומוריה שדון שייצגו את אחד מהקטינים מטעם הסניגוריה הציבורית: "בית המשפט קיבל את עמדתנו במלואה לפיה הריקוד של קטינים בני 13, גם אם אינו נעים למראה אין בו בכדי לגבש את יסודות עבירת הסתה לאלימות.

יש להצר כי הפרקליטות ניהלה במשך חמש שנים את ההליך כנגד קטין נורמטיבי תוך פגיעה בחירותו".

מארגון חוננו נמסר: "בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה את הקטינים נאשמי תיק 'חתונת השנאה' מעבירות הסתה לטרור ואלימות"; עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו "עיקרי טענותינו לכך שלא היתה שום הסתה ושהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית התקבלו".

בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה את חמשת הקטינים נאשמי תיק 'חתונת השנאה' מעבירות הסתה לטרור ואלימות.

עו"ד משה פולסקי מארגון חננו המייצג שניים מהקטינים בירך על ההחלטה: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עקרי הטענות שלנו, הן לכך שלא היתה שם הסתה, הן לכך שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית.

מדוע המאשימה בחרה דווקא להעמיד לדין את הנאשמים האלה? בסופו של יום עיקר הטענות שלנו שמדובר בתיק עם רקע פוליטי שהתנהל כנגד נערי הגבעות התקבלו, ובית המשפט זיכה את הנאשמים מעבירת ההסתה".

עו''ד מנחם שטאובר
עו"ד מנחם שטאובר שייצג חלק מהקטינים במהלך המשפט

מפגש השדולה למען בתי החולים הבוקר בהדסה: "במקום לטפל במשבר הקורונה, בתי החולים נאבקים על תקציב בסיסי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן