חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שש שנים אחרי הרצח, ולראשונה מאז 67, נחנכה כיכר הגבורה בירושלים, על שם הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי"ד

כיכר הגבורה ברובע המוסלמי

שש שנים אחרי הרצח ולראשונה מאז 67 נחנכה כיכר הגבורה בירושלים, כיכר עם שם יהודי ברובע המוסלמי על שם הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי"ד.

שש שנים לאחר הפיגוע הדקירה הראשון שהביא אחריו גל פיגועי דקירה נוספים יקרא מקום הפיגוע כיכר הגבורה על שם ולכבוד הנרצחים הרב נחמיה לביא ואהרן בניטה.

עיריית ירושלים כבר אישרה לפני זמן רב את הנצחת הרב נחמיה לביא ואהרון בנט שנרצחו בפיגוע בעיר העתיקה בקריאת המקום כיכר הגבורה. על שם מעשה הגבורה של הרב לביא שיצא מביתו ברובע המוסלמי לעצור את המחבל ונרצח ועל שם אהרן בניטה שנלחם במחבל ובכך הציל את רעייתו וביתו התינוקת שנפצעו קל.

כבר בשנת 2019 המליצה הועדה לשמות רחובות בעיריית ירושלים לקרוא לכיכר על שמם של נרצחי הפיגוע. מועצת העיר אישרה זאת לפני חצי שנה כך גם משרד הפנים אולם מסיבות שונות הדבר טרם אירע.

הכיכר נמצאת כיום, ללא שם, בצומת הרחובות 'הגיא' ו'הויה דלרוזה', והיא קיבלה השבוע את השם "כיכר הגבורה".

שי גליק, מנכ"ל בצלמו ומהפעילים למען הנצחת הרב לביא, ואהרן בניטה בירך: "מדובר בהחלטה מבורכת וחשובה. ידע כל מחבל שפל, אנחנו נטועים בקרקע ולעולם לא נזוז ממנה. כל מבקר בעיר העתיקה ילמד על מעשה הגבורה של הצלת נפשות".

אני מודה לראש העיר משה ליאון על התמיכה ולסגן ראש העיר אריה קינג על הובלת המאבק בשש השנים האחרונות".

כזכור, הרב נחמיה לביא ואהרון בנט נרצחו בחודש תשרי תשע"ו בפיגוע משולב של דקירות וירי סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים.

מחבל ערבי, תושב אל בירה, הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, דקר את הצעיר אהרון בנט ואת אשתו. הרב נחמיה לביא שמע את הצעקות, ירד להושיט עזרה ונדקר אף הוא. לאחר מכן, לקח המחבל את אקדחו של לביא והחל לירות. הוא הצליח לפגוע בבנו התינוק של בנט, שנפצע באורח בינוני ברגלו.

פעילים בציבור הערבי כבר מחו על כך בטענה שהמדינה מנסה לעשות יהודניזציה לרחובות.

יש לציין שמדובר בפעם הראשונה מאז שנת 1967 שניתן שם יהודי ברובע המוסלמי לכיכר או לרחוב, ומדובר בשינוי הסטטוס קוו במקום.

כיכר הגבורה ברובע המוסלמי
צילום: בצלמו

הבוקר נפתחו לתנועה נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן