חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המבצע הלילי והדחוף של צוות הדסה, לחיבור של חולה לא מחוסן וללא מחלות רקע מנהריה לאקמו והעברתו להדסה עין כרם

ד''ר אסף שוורץ בעת ההעברה מנהריה להדסה

במוצאי יום הכיפורים הוזעק צוות רפואי מבית החולים הדסה עם מכונת אקמו אל בית החולים בנהריה, על מנת לחבר אליה בדחיפות חולה קורונה בן 40, שסבל מהתדרדרות משמעותית במצבו.

החולה, שאינו סובל ממחלות רקע, כמרבית החולים הקריטיים בגל הנוכחי – לא התחסן.

הוא נזקק לחיבור למכונת לב ריאה ובשל מחסור בבתי החולים הקרובים במכונות לב ריאה ובמקומות אשפוז, הובהל הצוות ההדסאי לבצע את ההעברה המורכבת של המטופל בביטחה לטיפול בבית החולים הירושלמי.

ד''ר אסף שוורץ בעת ההעברה מנהריה להדסה
צילום: דוברות הדסה

״המבצע דרש מספר אנשי צוות מיומנים בשל המרחק הרב של הנסיעה ויציבות החולה שהייתה בסכנה״, מספרת מירב לוריא, ראש צוות מפעילי מכונת לב-ריאה ואקמו בהדסה, אשר חברה אל ד״ר אלכסנדר לייפי-דיאמנט, מנהל יחידת כירורגית לב מבוגרים ואל ד״ר אסף שוורץ, רופא בכיר במחלקה הפנימית וביחידה לטיפול נמרץ קורונה בהדסה.

״מדובר בבחור מאוד צעיר והמצב שלו היה קשה מאוד, התדרדר במהירות ודרש פעולה מיידית. חיברנו אותו לאקמו והתחלנו בנסיעה ארוכה להדסה בירושלים״.

עם הגעת הצוות, החולה אושפז ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בהדסה עין כרם.

ד"ר אלכסנדר לייפי-דיאמנט, מנהל יחידת כירורגית לב מבוגרים בהדסה: "ההעברה של המטופל לבית החולים הדסה דרשה צוות מיומן ביותר, מאחר והמרחק בין בתי החולים הוא רב ומצבו הרפואי היה מאוד קשה- דבר שהקשה מאוד על ההעברה.

מחלקת קורונה בהדסה
צילום: דוברות הדסה

לשמחתנו, ההעברה בוצעה בהצלחה יתרה והמטופל מטופל כעת בבית החולים. מצבו מוסיף להיות קריטי ומכשיר האקמו ממשיך להחזיקו בחיים".

נכון להיום מטופלים בהדסה עין כרם 49 חולי קורונה, בשתי מחלקות קורונה ושתי יחידות טיפול נמרץ, ובמקביל נמשכים אבחונים וקבלות של חולי קורונה במיון הביולוגי.

בין החולים שני צעירים בני 40 המחוברים למכונת אקמו, שניהם – כמו מרבית החולים הקריטים בגל זה, אינם מחוסנים.

19 מהחולים בהדסה מונשמים במצב קריטי, 11 במצב קשה המקבלים סיוע נשימתי והשאר במצב בינוני-קל.

״רובם המכריע של החולים במצב קריטי וקשה אינם מחוסנים״, מדגישה פרופ׳ סיגל סבירי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ קורונה בהדסה.

״המחלה מתדרדרת במהירות לצורך בתמיכה נשימתית או בהנשמה בקרב הלא מחוסנים, ואני בטוחה שאם רק היו מתחסנים כנדרש, לא היו מגיעים למצב כל כך קשה, בעיקר הצעירים שבהם״.

מחלקת קורונה בהדסה
צילום: דוברות הדסה

אישה כבת 67 נמצאה מוטלת בביתה בירושלים ללא רוח חיים במצב ריקבון קשה, זמן רב לאחר מותה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן