חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תערוכה: "מתי זה זמן, איפה זה מקום? סטודנטים עם ובלי מוגבלויות

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים בשיתוף עם "אלווין ישראל": קורס מיוחד בבצלאל משלב סטודנטים וסטודנטיות בעלי מוגבלויות, תוצרי העבודה המשותפת הפכו לתערוכה ייחודית המוצגת כעת בקמפוס ג׳ק, ג׳וזף ומורטון מנדל

כך זה נראה:

"מתי זה זמן, איפה זה מקום?", הנה תערוכה שנוצרה במסגרת קורס אקדמי משותף לבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים ולעמותת "אלווין" ישראל, המשלב סטודנטים וסטודנטיות מכלל המחלקות בבצלאל וסטודנטים וסטודנטיות בעלי מוגבלות שכלית.

מטרת הקורס:

התערוכה מציגה דיאלוג יוצא דופן באמצעות חשיפה למושגים וכלים אמנותיים ועיצוביים. מטרת הקורס, שהוקם ביוזמת המחלקה לתרבות חזותית וחומרית בבצלאל, היא הקניית ביטחון ותחושת עצמאות דרך פרויקטים המשלבים אנימציה, איור וכתיבה, תוך מחקר מעמיק בנושא. הדגש ניתן על אתגרים ספציפיים במונח הזמן ויצירת פתרונות חדשניים עבור משתתפי הקורס.

בין התוצרים בתערוכה ניתן למצוא בין השאר: אנימציה של משחק הוקי בין ארה"ב וברית המועצות (1980), דיוקן עצמי חתוך בלייזר על רקע חותמת אינדיבידואלית אשר מסכמת ומגלמת בתוכה את חווית ורגש האמן, "הפרלמנט הנשי" – יומן שבועי באנימציית וידאו של חמש משתתפות הקורס בתיעוד שיחותיהן על מערכות יחסים.

מנחי ויוזמי הקורס, רותי קנטור, מרצה בכירה במחלקה לתקשורת חזותית וראש המרחב להוגנות מגדרית בבצלאל וד״ר טל מור סיני ראש המסלול אודות עיצוב בתוכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי: "בנוסף לחוויה המשמעותית, תוצאות הלמידה של הקורס אמורות להפוך אותו לחלק מההכשרה של אמניות.ים ומעצבות.ים בחברה אזרחית כחלק מהתפישה הפדגוגית של בצלאל, לצד רכישת מבט חדש על תחום הידע המחלקתי, תיווך הידע הנלמד ונושאי הקורס לסטודנטים של "אלווין" ישראל והשתתפות בתהליך רפלקטיבי מתמשך".

ד"ר מיכל וילף, סמנכ"לית שירותים מקצועיים ב"אלווין" ישראל מוסיפה כי המיזם מהווה הזדמנות למפגש ולדיאלוג בין הסטודנטים מבצלאל והסטודנטים מ"אלווין", הזוכים ללמידה ולחוויה סטודנטיאלית משותפת. לאורך הקורס מתקיימת עבודה על הנגשת מושגי זמן ומרחב, באמצעות חשיפה, התנסות ובחירה מתוך כלים יצירתיים מגוונים. "עמותת "אלווין", רוצה להודות לכל השותפים במיזם ובראשם הצוות האקדמי בבצלאל והסטודנטים בבצלאל שהשתתפו בקורס, ל'קרן שלם' על היוזמה והמימון ולעיריית ירושלים, אגף שירותי הרווחה על המעורבות והתמיכה״.

יואב צ׳ייט הצופה, סטודנט במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל משתתף בקורס ומציג בתערוכה: "המיזם היווה עבורי הזדמנות ראשונה למפגש ייחודי ובלתי אמצעי. כל אחד מהסטודנטים מעמותת "אלווין" שיתף אתגר בהתמצאות בזמן ובמרחב שהוא מתמודד עמו, במטרה שבהמשך האתגר יגולם לכדי תוצר המשקף את ההתמודדות הזו. אחת הסטודנטיות סיפרה שהיא בדיוק מתחילה להתנייד לבד וכי אלו פעמים ראשונות שהיא נוסעת באוטובוס לבד. הנסיעות באוטובוס מאוד הלהיבו אותה והיא בחרה ליצור סרטון אנימציה של עצמה נוסעת לבד באוטובוס. זו הפעם הראשונה שעבדתי בצוות עם אנשים שהם אינם מעצבים, כאשר הפרויקט הוא יחד איתם ואני מלווה אותם ומתווך להם את הידע המקצועי שאני רוכש בבצלאל".

לסיכום:

התערוכה "מתי זה זמן, איפה זה מקום?" היא דוגמה מרגשת לשיתוף פעולה פורץ דרך בין סטודנטים מאקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים לבין סטודנטים בעלי מוגבלויות שכלית. התערוכה מציגה את כוחה של היצירתיות להביא לחיבור, הבנה ושיתוף פעולה בין קבוצות שונות בחברה

בצלאל
צילום: שני אבני.
צילום: שני אבני.
צילום: שני אבני.
צילום: שני אבני.
צילום: שני אבני.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן