חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמיליון אנשים פקדו את הכותל המערבי במהלך ימי הסליחות וחג הסוכות

מעמד סליחות בכותל

כמיליון איש פקדו את הכותל המערבי במהלך חודשי אלול ותשרי –לאחר שאשתקד התאפשרה ההגעה לרחבת הכותל לאלפים בודדים בלבד. עם זאת, מדובר בכמחצית משנים קודמות טרום קורונה!

במהלך החודש השתתפו מאות רבות של אלפים במעמדי הסליחות המרכזיים שהתקיימו בשלהי חודש אלול ובעשרת ימי תשובה תחת מגבלות של אלפי משתתפים בודדים למעמד מרכזי ביחס לעשרות אלפים טרום הקורונה, כמו גם מאות אלפים נוספים פקדו את הכותל המערבי במהלך חג הסוכות כזכר לעלייה לרגל, והשתתפו במעמדים המסורתיים של 'ברכת הכהנים' שפוצלו והתקיימו יום אחר יום בכדי למנוע צפיפות ובהם נשאו מאות כהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה.

בליל 'הושענא רבא' פקדו אלפים רבים נוספים את רחבת הכותל המערבי כמו גם בחג שמיני עצרת ובהקפות השניות ברחבת הכותל – שהפכו למסורת השנתית בירושלים, בריקודים שמחים יחד עם כ 100 ספרי תורה המשמשים את באי הכותל המערבי לאורך כל השנה.

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א ציין כי: "ההמונים שפקדו את הכותל המערבי העידו בצורה מרשימה וחזקה על זיקתו של עם ישראל אל הכותל המערבי המאחד את כולנו, תוך שמירה על המסורת ועל קדושתו."

בקרן למורשת הכותל המערבי מסכמים בסיפוק ובהתרגשות את אירועי חג הסוכות תשפ"ב בכותל המערבי, בייחוד לאור העובדה כי ניתן היה לראות חזרה לשגרה מבורכת של מתפללים ומבקרים לכל אורך ימי החג שעשו כל שביכלתם על מנת לשמור על הסדר הציבורי וקיימו את מצוות זכר העלייה לרגל בסדר מופתי.

הקרן מביעה הערכה לעובדים המסורים של הקרן ולכוחות הביטחון והמשטרה שעשו מאמצים רבים לאפשר את הגעתו של עם ישראל בחודשים האחרונים ולשמור על שלומם, בריאותם וביטחונם של הבאים אל הכותל המערבי.

מעמד סליחות בכותל
מעמד סליחות בכותל. קרדיט: הקרן למורשת הכותל המערבי

למעלה מ-300 אלף מבקרים באתרים השונים בירושלים • כ-12 אלף טון אשפה פונו מערב חג הסוכות ועד היום

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן