חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אטרקציות נבחרות לילדים בירושלים

קרדיט תמונה FREEPIK

ירושלים, עיר הבירה של ישראל, היא אחת הערים המתוירות ביותר בארץ וזאת לאור המיוחדות שלה. משפחות רבות בוחרות לטייל ולהגיע אליה לחופשות, כדי ליהנות מיופייה ולהעביר גם לילדים את המידע העצום על תולדותיה של עיר זו.

אטרקציות בירושלים

בשנים האחרונות ההיצע של האטרקציות בירושלים עלה באופן משמעותי ומשפחות המתכננות טיול בן יום אחד או בן כמה ימים בירושלים, בוחנות את כל האופציות ומקבלות החלטות על היעדים שהן הרלוונטיים ביותר עבורן בהתאם לגילם של הילדים ולתחומי העניין שלהם.

בין האפשרויות הרבות אפשר למנות את האקווריום החדש והמרהיב, מוזיאונים מסקרנים, פארקים נפלאים, אתרים היסטוריים מרתקים, הצגות שונות ועוד. מכיוון שמשפחות רבות, אשר מתגוררות מחוץ לבירה מגיעות אליה ולא כולן מכירות היטב את העיר על כל רבדיה, ריכזנו עבורכם את האטרקציות המובילות שמותאמות לילדים בירושלים.

מקומות שכדאי לבקר בהם בירושלים

עיר דוד

גבעת עיר דוד הקסומה ממוקמת סמוך לכותל המערבי ויש אפשרות לסייר בעיר הקדומה כדי להבין איך נראתה ירושלים לפני אלפי שנים. בסיור המקצועי בין האבנים יורדים לשכבות הקרקע שנחפרו בחפירות הארכיאולוגיות ומגלים את הארמון מתקופת מלכי יהודה, שרידים של בתים ירושלמים, קריית השלטון ועוד. הילדים נהנים מאד מהעובדה שהם הולכים כשפנסים על ראשיהם כדי להאיר את הדרך לאורכו של המסלול וגם בנקבת השילוח. בהיערכות מראש יש אפשרות להמשיך את הסיור בתעלת הכנענית שהיא יבשה, או לחלופין דרך נקבת חזקיהו שיש בה מים.

מוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל בירושלים הוא המוזיאון הגדול והמרשים ביותר בישראל. יש בו תערוכות מתחלפות בתחומים שונים כמו ארכיאולוגיה, אמנות ואתנוגרפיה. בחופשות נהנים הילדים מהפעלות ייעודיות שבהן הם מבצעים עבודות יצירות מעניינות מפריטים ממוחזרים, חול ושימוש בחומרים נוספים. אחד המקומות המסקרנים בשטח המוזיאון הוא היכל הספר שבו רואים את המגילות הגנוזות שנמצאו באזור ים המלח והילדים יכולים לצפות בסרט מנהרת הזמן, אשר מגולל את סיפור מציאת המגילות יוצאות הדופן.

מוזיאון ארצות המקרא

מוזיאון ארצות המקרא, אשר ממוקם בגבעת רם מציע שלל תצוגות קבע בנושאים מרתקים הקשורים למקרא וגם תערוכות מתחלפות בתחומים מסקרנים. הילדים נהנים מפעילויות חווייתיות ובנוסף לכך מתקיימת מעת לעת פעילות מונגשת לילדים עם צרכים מיוחדים ולבני משפחותיהם.

גן החיות התנכ"י בירושלים

גן החיות התנכ"י בירושלים הוא שונה מגני חיות אחרים בארץ ובעולם וזאת כיוון שחלק מהחיות שמסתובבות בו הוזכרו בתנ"ך. כך אפשר ליהנות מחיות כמו ברדלס, טיגריס, זאב, דב חום סיני, ג'ירף דרום אפריקאי, זברה, כמה סוגי נחשים שחיים בישראל, טווסים יפהפיים ועוד.

התחנה לחקר ציפורי ירושלים ע"ש נילי דוד

אטרקציה ייחודית היא התחנה לחקר הציפורים בה נחשפים הילדים למידע רב הקשור לנדידת הציפורים מאפריקה צפונה כשהן חולפות מעל ישראל בעונות הנדידה שלהן, במקום מתקיימים סיורי צפרות מסקרנים במיוחד. בחורף הילדים יכולים להצטרף למחקר שמתקיים כבר שנים על כל ציפור יציבה או נודדת, באמצעות הטבעה של טבעת המכילה מידע חיוני על כל אחת מהן.

סיורים קולינריים

שוק מחניודה הצבעוני הפך בשנים האחרונות למרכז גסטרונומי שיש בו מאכלים בכל הסגנונות האפשריים. אפשר להירשם לסיור קולינרי מודרך ולעבור בין נקודות המזון השונות ברחבי השוק התוסס. כך נהנים מטעימות של מאכלים מכל העדות, תבשילים, תוספות, גבינות, קינוחים, גלידות והיצע נרחב של אופציות נוספות.

מתחמי טרמפולינות ואקסטרים

מתחם ענק של טרמפולינות ומתקני אקסטרים שהוא סגור ומקורה, ממוקם בסמוך למתחם התחנה הראשונה, הילדים יכולים לקפוץ כאן על כל המתקנים כולל מתקני נינג'ה חדשניים, בריכת ספוגים ושלל טרמפולינות בכל הגדלים.

אקווריום ישראל

האקווריום הישראלי היפהפה כולל צפייה בדגים קטנים וגדולים, אשר חיים בים התיכון, בים האדום, בכנרת ובים המלח. לכן רואים כאן דגים בשלל צבעים ססגוניים וייחודיים וחיות ים כמו קיפוד ים, צב ים ירוק והמון קונכיות וצדפים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן