חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"ראינו את המוות בעיניים" לינץ' במשפחה בתוך ירושלים

"ראינו את המוות בעיניים" בני משפחה מבית שמש נקלעו למארב אבנים וכמעט לינץ' בדרכם לכותל. ח"כ בן גביר: "ההפקרות חייבת להיגמר. הפעם זה נגמר בנס".

בשעות הצהרים יצא שמחה, תושב בית שמש יחד עם רעייתו ובתו התינוקת לחגוג יום נישואין ברחבת הכותל, ועל כך כמעט שילמו בחייהם. שמחה הפעיל וייז ונסע לפי ההוראות, מספר דקות לפני הגעתו, הורה לו הוויז לשנות מסלול ולהיכנס דרך שכונת א-טור בירושלים.

לדברי שמחה, "אחרי כמה עשרות מטרים של נסיעה איטית, עמדו על המדרכה קבוצה גדולה של נערים ערבים וכשהמשכתי בנסיעה, זיהה נער מהקבוצה שברכב נוהג יהודי, קרא לכולם בשריקה ולמעלה מ-20 מחבלים נענו לקריאה ויידו מטר לעברנו אבנים גדולות, השמשה נופצה ואשתי אף ספגה מכת חבטה מחלון הצד לאחר שחבטו בו בעוצמה, כאשר חלקם מנסים לפתוח את הדלתות שלמזלי, הספקתי לנעול בזמן".

שמחה המבוהל שאשתו ובתו התינוקת צורחים ברכב, חייג למשטרה כשהוא מנסה לברוח מהמקום. במהלך הבריחה כיוונה המשטרה את שמחה וניסתה להרגיעו, עד כמה ששייך והסבירה לנוסע המבוהל כיצד לצאת מהאיזור. לאחר נסיעה של 3 דקות המתינה לו ניידת משטרה של מג"ב וליוותה אותו להגיש תלונה ולהמשך בדיקות רפואיות בתחנה ליד שער הפרחים .

אשתו של שמחה ובתו התינוקת פונו לבית החולים, לאחר שחשו ברע מהאירוע, עם חבלות קלות מהנסיעה וההימלטות המפחידה.

לאחר האירוע מסר שמחה: "ראינו את המוות בעיניים, אלה היו נערים חדורי שנאה, קרה לי נס סמוך לכותל המערבי, זה יכל להיגמר באסון".

שמחה מיהר ליצור קשר עם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר שמסר בתגובה: "ההפקרות חייבת להיגמר. הפעם זה נגמר בנס, אבל בפעם הבאה זה עלול להיגמר ברצח, ככה זה כשאין ריבונות בשטח. אם בשכונה הסמוכה לכותל אין כח שיטור ואכיפה שיתן מענה מיידי למחבלים, אז המצב במדינה קשה יותר ממה שאנחנו מדמיינים".

בן גביר הוסיף: "המשטרה צריכה לחקור לעומק את האירוע ולהגיש כתבי אישום. מקומם של המחבלים בכלא ואמשיך לעקוב ולוודא שאכן כך יקרה".

הרכב אחרי ניסיון הלינץ'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן