חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוזרים לירושלים- כל משרדי הממשלה יוחזרו לירושלים – ומה קורה עם משרדים שלא יחזרו?

הממשלה אישרה: בלי שיפוצים, איסור על רכישת ריהוט חדש, ודמי שכירות כפולים- אלו הסנקציות שיוטלו על משרדי הממשלה שלא יעברו לירושלים.

שר הבינוי השיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "הגיע הזמן שכל יחידות הממשלה יעברו לבירת ישראל"

ממשלת ישראל אישרה הבוקר את החלטת הממשלה להעברת יחידות ארציות ולשכות ממשלתיות לירושלים. החלטות בנושא כבר הועלו בעבר, אך עתה ההחלטה מגיעה לראשונה עם שיניים, בדמות סנקציות שיוטלו על המשרדים שלא יעברו לעיר.

החלטת הממשלה מגיעה בהתאם לשני חוקי יסוד מרכזיים- חוק יסוד ירושלים, בירת ישראל, וחוק יסוד הממשלה – שקובעים באופן חד משמעי כי כלל יחידות הממשלה יישבו בירושלים. מטרת ההחלטה היא לחזק את בירת ישראל ולמצב את ירושלים כעיר הממשל המרכזית במדינה.

על אף חוקי היסוד, עשרות יחידות ולשכות ממשלתיות אינן מוצבות בירושלים. מלבד קיום החוק, העברת היחידות הממשלתיות לירושלים תחזק את הכלכלה העירונית, תגדיל את מספר המשרות בעיר ותייצר הכנסה חדשה ומשמעותית לעיריית ירושלים מארנונה.

בכדי להבטיח את מעבר היחידות לירושלים, שר ירושלים ומורשת זאב אלקין פעל ודחף להכנסת כלים לאכיפה וליצירת "שיניים" אל מול המשרדים שמסרבים לעבור לעבוד מעיר הבירה. הסנקציות שיוטלו על המשרדים שלא יבצעו את המעבר לעיר בהצאם לתהליך שאושר בממשלה, כוללות הגבלת המשרדים בשיפוץ וברכישת ריהוט וציוד משרדי, תשלום ארנונה כפולה גם על משרד בירושלים וגם על המשרד שמחוץ לירושלים, והטלת דמי שכירות כפולים לכל יחידה שלא תעבור לירושלים במועד שייקבע על ידי צוות היישום של התוכנית.

שר הבינוי, השיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין אמר היום: "חלפו ‏ארבע שנים של מאבק במהלכן התחלפו שלוש, אבל לבסוף הצלחנו. הממשלה אישרה היום את הצעת ההחלטה של משרד ירושלים בראשותי, אותה ניסינו לקדם עוד ב-2018, אך לצערי נבלמנו בישיבת הממשלה.

סוף סוף החלטה עם לוחות זמנים וסנקציות שתבטיח השלמת מעבר יחידות ארציות ממשלתיות לירושלים. הגיע הזמן להפוך הצהרות למציאות. זו החלטה שמביאה עימה בשורה משמעותית לעיר שתוכל להתפתח כלכלית ולמשוך אליה אוכלוסייה חדשה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, התייחס לפני זמן קצר לאישור החלטת הממשלה להעברת היחידות הארציות לבירה ואמר: "החלטת הממשלה שעברה היום היא חלק נוסף מקיבועה ומעמדה של ירושלים כעיר הבירה וכעיר ממשל בישראל והיא חשובה ביותר.
היחידות הארציות יעברו לירושלים, אך לפני זה יש לנו עוד עבודת הכנה לסיים וזה מה שאנחנו עושים בימים אלה ממש: השלמת בניית הרק"ל, בינוי דיור והכי חשוב, בינוי משרדים אליהם תוכלנה היחידות לעבור.

העברת היחידות היא פעולה משלימה לעבודה המתבצעת היום ברחבי העיר ובלעדיה, ביצוע החלטה זו לא יתאפשר. אני שמח שהנושא נמצא על סדר היום של הממשלה ואנו פועלים ביחד, יד ביד, על מנת לאפשר לכך לקרות".

רה"ע משה ליאון צופה על ירושלים ממרפסת לשכתו, צילום: אודי דוד בן דוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן