חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניסו יכנס לכלא בחודש הבא

השופטים הותירו על כנו את עונשו של ניסו שחם שהורשע בהטרדה מינית והפרת אמונים | מילן מועלם

בית משפט העליון הותיר על כנו בדעת רוב את פסק הדין של בית המשפט המחוזי, שבו הורשע ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירת שחיתות של מרמה והפרת אמונים וכן בעבירות מין והותיר את עונש המאסר שנגזר עליו, עשרה חודשי מאסר בפועל. שחם יכנס לכלא בסוף חודש דצמבר.

בכך מעביר בית המשפט העליון מֶסֶר חד וברור של גינוי התנהלותו של ניצב בדימוס ניסו שחם לאורך השנים – קצין משטרה בכיר שניצל את כוחו ואת מעמדו כדי ליצור קשרים אינטימיים אסורים עם עובדות בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים, ואף הוסיף וטיפל בענייניהן במצבים של ניגוד עניינים.

אילוסטרציה, כניסה לאולם דיונים בבית משפט

ניצב בדימוס ניסו שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו, פגע במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד, פגע קשות בכבוד האדם של השוטרות ובשוויון ההזדמנויות שלהן במקום העבודה. אנו תקווה כי פסק הדין של בית המשפט העליון יהווה תמרור אזהרה ואבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל.

כב' השופט הנדל קבע בפסק הדין כי "האינטרס האישי של המבקש בשוטרות, במיוחד לאור קיומן של מעטה סוד על הקשרים האסורים, היה בעוצמה חזקה. בנוסף לכך, התנהגותו של המבקש כללה היבטים חמורים שונים, כגון משך ניגוד העניינים בחלק מהמקרים, האקטיביות של הפעולות, וחשיבותן של הבקשות בהן עסק לשוטרות הכפופות לו. לבסוף, מעמדו של המבקש במשטרה היה בכיר ביותר, וכוח השפעתו היה גדול בהתאם. לאור כל זאת, גם אם נגיד שכל פעולה בניגוד עניינים שביצע המבקש אינה טומנת בחובה "פן מחמיר נוסף", פן מחמיר זה בוודאי מתקיים כאשר מביטים על דפוס ההתנהגות כולו בביצוע הפעולות. על אחת כמה וכמה, כאשר דפוס זה מגיע בהמשך לשלב הקודם של קיום קשרים אינטימיים אסורים עם כפיפות".

עו"ד נעמי גרנות ועו"ד נילי פינקלשטיין מפרקליטות המדינה: ״בית המשפט קבע כי התנהגותו של ניסו שחם, כאשר היא נבחנת כמכלול, נופלת הרחק מעבר לאזור "האפור" שעליו חולש הדין המשמעתי ובתוככי העבירה הפלילית של הפרת אמונים. מפקד בכיר אשר מנצל את מעמדו לצורך קשירת יחסים מיניים במקום העבודה גורם לפגיעה חמורה בכבוד האדם של השוטרות ובשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן – ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח. וזאת בנוסף לעבירות המין בהן הורשע ניסו, שהן חמורות לא פחות. הפרקליטות תמשיך לפעול למיצוי הדין עם מי שמנצל את כוחו וסמכותו וגורם לפגיעה בעובדות ובעובדים הכפופים לו״.

התיק נוהל בבית המשפט העליון על ידי עורכות הדין נעמי גרנות ונילי פינקלשטיין מפרקליטות המדינה, ובבית המשפט השלום על ידי עו"ד רונן יצחק, ליאת יונניאן ורות יצחק-שרוני מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן