חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בצלמו נגד בר קיימא

בארגון בצלמו טוענים כי עמותת בר קיימא מעבירה את תקציבי העירייה לפעילות עמותות אחרות. בעירייה טוענים כי הנושא נבדק ולא ידוע להם על העברות תקציבים | מילן מועלם

ארגון בצלמו באמצעות עורך הדין מיכאל ליטווק, פנה לעיריית ירושלים בדרישה להפסיק לתקצב את עמותת בר קיימא.

לטענת הארגון, בר קיימא מעבירה כספים לעמותות אחרות לכאורה בניגוד לחוק. בחודש  שעבר אושרו תקציבים בועדת התמיכות בעיריית ירושלים עבור עמותת בר קיימא למספר פעילויות שהעמותה עושה.

כזכור עמותת בר קיימא הינה העמותה שמפעילה את גלריית ברבור שפונתה בשנה החולפת. במשך מספר שנים העמותה לא קיבלה תקציבים מהעירייה בגלל הסכסוך המתמשך על החזקת הנכס הציבורי בנחלאות.

כעת לאחר שהעמותה פונתה מהמקום החלה העירייה לתקצב חזרה את פעילותה. בועדת תמיכות אושרו שלושה פרויקטים בסכומים של עשרות אלפי שקלים.

מבדיקה של ארגון בצלמו עולה כי העמותה מתקצבת אירועים השייכים לעמותות שונות ולטענתם אין זה חוקי. בארגון טוענים שיתרה מכך, יו"ר עמותת בר קיימא מר נועם כוזר אף הוא חבר ומנהל בעמותות אלו בעצמו דבר שהינו חמור שבעתיים.

במכתב ששיגר עו"ד מיכאל ליטווק, היועמ"ש של ארגון זכויות האדם בצלמו נכתב:"נחשפתי להעברות כספים מידי עמותת בר קיימא לגופים שונים. מה שעוד מדהים שמי שהינו ממייסדי שניים מהעמותות הללו הינו נועם כוזר. ולגבי העמותה השלישית, נועם כוזר הוא חבר ועד מנהל בעמותה. נועם כוזר גם משמש "במקרה"כיושב ראש עמותת בר קיימא. אינני יודע כוונות לב אולם לשון החוק יודעני גם יודעני ואני מצטט מתוך חו"ד סעיפים 12 13, נקבע  מפורשות שכל עוד הפרויקטים חוסים תחת כנפי העמותה הינם פעילות העמותה עצמה ונחשבים כפעילות העמותה בר קיימא. ככל שיתברר כי העמותה מהווה עמותת צינור להעברת כספי תמיכה לגופים לא מאוגדים והפעילות אינה פעילות העמותה באופן מובהק יהיה קושי לאשר זאת בהיבט המשפטי. החו"ד ממשיכה – משמעות הדבר כי העמותה לא תקבל ולא תוכל להגיש בקשה לקבל תמיכות בגין פעילותה של עמותה מאורגנת אחרת.  דהיינו החוק קובע מפורשות ככל שישנה עמותה אחרת עליה בלבד להגיש בקשה לקבלת תקציבים ואין זכות לאף עמותה לשמש לה כצינור".

שי גליק, צילום: אלבום אישי

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר שלכאורה הדבר לא חוקי:"זה לא מפתיע כאשר יו"ר העמותה הינה סרבן שירות. בנוסף הוא סרב לדרישת העירייה לבטל כנסים בניגוד לחוק וסרב לפנות את הנכס אשר היה ללא חוזה איתו. הגלרייה הפסידה בכל ההליכים המשפטיים ואף שילמה עשרות אלפי שקלים הוצאות משפט. אני קורא לעירייה להכריז על עמותה זו כעמותה עבריינית ולנתק כל קשר עימה".

מעיריית ירושלים נמסר כי ככל הידוע להם לא מתבצעת העברת כספים בין עמותות והנושא נבדק.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן