חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"התאהבתי בנופים"

טנא ירושלמי, פועלים לגדל דור מנהיגות הדוגל בערכי הדמוקרטיה, הציונות וההומניזם תוך חיבור עמוק ואחריות לעיר ירושלים ולמדינת ישראל.

במוסדות החינוכיים גדלים בוגרים ובוגרות בעלי תחושת אחריות חברתית, יכולת ורצון למימושה שמחוברים לירושלים ומרגישים אחריות כלפיה. הם מצטרפים לרשת הקהילתית היציבה והמשפיעה בעיר לאורך שנים, ומגדלים בעצמם עוד בוגרים שמצטרפים אליה. ישבנו לשיחה עם מנכ״לית עמותת טנא ירושלמי, יעל ברמן-דומב.

צילום: טנא ירושלמי

כמה זמן בירושלים?

"15 שנים. הגעתי כדי ללמוד באוניברסיטה ונשארתי. האמת עוד קודם כשביקרתי כאן משפחה התאהבתי בנופים והשילוב בין טבע ועיר, ובין מבנים היסטוריים לחיים תוססים של ההווה והחיים כאן כסטודנטית ששילבו עשיה וחיים קהילתיים היו החותמת הסופית. נשואה לאנדרי ואמא של איתמר רוני ושירה".

מה הלאה?

"הדרך שלנו היא עוד ארוכה. הקסם בעשיה חברתית שמשלבת חינוך הוא שהמשימות לא נגמרות והאתגרים הולכים וגדלים. אנחנו חולמים להקים מרחבים נוספים של עשיה בעיר שישלבו את הבוגרים שלנו במגזר החברתי והציבורי במגוון רחב של תחומי עשיה, להקים קהילות חיים נוספות ואפילו בית רעיוני של יזמות חברתית".

מה מדאיג אותך בעיר?

"ירושלים היא עיר גדולה מאוד וצפופה. המנופים נמצאים כאן מעלינו בכל מקום ובניינים חדשים שנבנים פוגשים את קו השמים מבשרים את הצפיפות ההולכת וגדלה. אז אני דואגת שיהיו לנו כל המשאבים הנדרשים לחיים נוחים כאן של מוסדות חינוך וחניות וכל מה שמשפחות צריכות אבל עוד יותר אני עסוקה בשאלה מי יבוא לגור כאן ומקווה שיהיה ייצוג הולם לכלל הקבוצות החברה הישראלית ושכולנו נרגיש שאנחנו חיים חיים מלאים ונוחים ולצד אנשים שהם גם שונים מאיתנו".

מקום מרגש בירושלים?

"בין שלל נקודות התצפית, המעיינות, ואתרי התיירות וההיסטוריה מרגשים אותי דווקא שני מבנים בהם פועלת המכינה הקדם צבאית הירושלמית. אחד בקרית היובל ברחוב ברזיל המיוחד והשני בגבעה הצרפתית ממש במרכז המסחרי. שם אנחנו מפעילים כבר 12 שנה את התוכנית המדהימה הזו שמביאה נוער מכל קצוות הארץ ללמוד ולהתאהב בירושלים, ללמוד על החברה הישראלית ועל עצמם, להתנדב בשכונות ולסייע בכל משימה שרק ידרשו לה. במכינה חיים יחד 60 נערות ונערים כל שנה שיוצאים כשותפים לדרך של מחוייבות חברתית ואמונה ביכולתם להשפיע".

הדבר הכי מעניין שעשיתי בעיר ?

"לפני 12 שנה יחד עם חברי קהילות שיתופיות בעיר הקמנו את המכינה הקדם צבאית "הירושלמית" ועמותת "טנא ירושלמי" שפועלת מאז לפיתוח מנהיגות חברתית וחיזוק ירושלים בתוך אהבה גדולה למקום הזה ואמונה באדם".

עם מי הייתי רוצה לשבת לדרינק?

"האמת שהייתי מאוד שמחה להיפגש עם אמא של סבתא שלי שמשפחתה הייתה מבעלי הפונדק במוצא ולהתקשקש איתה על ירושלים של אז והיום. מה היה ולא היה פה ומה היא חלמה שיהיה".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן