חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורכת ירושלמים מילן מועלם כותבת לניצולי איה נאפה

נתחיל מהקל אל הקשה. אני שמחה שהבחורים הצעירים שהואשמו באונס בקפריסין חזרו הביתה. בחיי ששמחה.

כאב לי על כל אחת מהאמהות שמתמודדת עם התסכול שאינה יכולה להושיע את בנה שנמצא מאחורי סורג ובריח.

לא רוצה לחשוב על הלילות ללא שינה, הסיוטים והסרטים שרצו לאותן אמהות בראש. אני כל כך שמחה שהצעירה הבריטית התפכחה ועוד יותר שמחה שמשטרת קפריסין עשתה עבודה טובה ויעילה ושיחררה את הבחורים שלנו בחזרה לישראל.

עד כאן היה החלק הטוב של דבריי.

מה לעזאזל חשבתם לעצמכם הורים יקרים שחגגתם בראש חוצות את חזרת הבנים שלכם? האם הייתה גאווה במעשים של הבנים שלכם? לא נהיה תמימים, גבר ואישה שנמצאים במוד חופשה יכולים להגיע למצבים שכאלה, אבל 12 צעירים ובריטית אחת? גויה אחת ו-12 יהודים, חלקם חובשי כיפות? ויודעים מה, עזבו את הדת.

עורכת האתר מילן מועלם

 

מה כל כך משמח בזה שהבנים שלכם נשמעים בסרטון מעודדים את החבר'ה לגעת באותה בחורה בצורה מסוימת, להפליק לה ועוד כל מיני ביטוים שמחילה מכבודכם, רצוי שלא אכתוב כאן כי אני בעצמי מתביישת.

אני אמא לילדים קטנים, אין לי מושג מה יוליד יום אבל יודעת בוודאות שמה שהיה נכון וראוי לעשות הוא בטח לא לחגוג את החזרה של הבנים בנתב"ג משל חזרו עם מדליית זהב מאולמפיאדה.

הייתם אמורים לומר תודה לבורא שהתיר אסורים ולהריץ אותם בחזרה לבית ודבר ראשון ללמד אותם מה זה כבוד לאישה.

דבר שני, אתם אמורים ללמד אותם איך לא להיגרר אחרי חבורת שוטים.

דבר שלישי אתם אמורים ללמד אותם שאפשר להנות מכוס אחת או שתיים בחופשה אבל מפה ועד להשתכר עד כדי שיגעון, לא בבית ספרנו. בכל זאת, הם בסך הכל ילדים.

דבר רביעי ולא פחות חשוב, זכרו תמיד. כשאנחנו נוסעים לבלות בעולם עם תדמית שהיא גם ככה בעייתית וזכינו לכינוי "הישראלי המכוער", תייצגו אותנו בכבוד. אנחנו העם הנבחר, אור לגוים. אני בטוחה שאם כל אחד מאותם הורים היה שומע על מקרה דומה שקרה לאנשים זרים, הוא היה מביע סלידה מההתנהגות והזלזול והקלות שבה אותם בחורים איבדו את הראש.

בואו לא נשכח. אונס לא היה, ברוך ה' כמובן. אבל זה יכל להיגמר אחרת לגמרי עם כתב אישום סתמי ושנים בכלא וכאב לב שהיה מלווה אתכם לנצח. תגידו תודה לרשויות בקפריסין וקחו את הבנים שלכם לבית מבלי לאפשר להם להתראיין. צפיתי היום באחד הצעירים מתראיין, מבלי לטשטש את פניו, כי הרי זו גאווה גדולה להשתחרר מהכלא בקפריסין. הוא טען שחשב שקראו לו לבוא להשלים מניין. אבוי לחילול ה' ברבים.

זאת לא גאווה להיחשף ולדעת שהשתתפת במסיבת חברים מסוג זה. זה לא הופך אתכם לגברים ולהיפך. המשפחות של נשותיכם לעתיד אולי צפו בפנינים שיצאו לכם מהלב והנה, נפגע לכם הרזומה.

אל תגידו לי הם ילדים, אל תגידו לי זה הזמן שלהם להנות. אפשר להיות ילדים, אפשר לעשות שטויות, אפשר להנות. אסור לזלזל בכבודה של אף אישה, גם לא בכבודה של הזולה ביותר, אסור לעשות לעצמכם בושות ואסור לכם לחשוב שאתם גברים. כי אתם לא.

יש לכם עוד כברת דרך להתבגר וכולי תקווה שאחרי שהבאז סביבכם ידעך, תעשו חשבון נפש, אתם וגם ההורים ותבינו איפה טעיתם. כי טעיתם למרות שלא היה האונס הנורא.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן