חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שגרירות ארה"ב בירושלים

קרדיט תמונה FREEPIK

לכולכם בוודאי יצא לשמוע, לא פעם אחת בימי חייכם, את שלושת המלים – שגרירות ארה"ב בירושלים. אבל האם אתם באמת מבינים מה זה אומר? על מנת לסבר את אוזניכם, נספר לכם כי היא זאת אשר אחראית על הקשרים הדו צדדיים הענפים בין מדינת ישראל לבין ארצות הברית. מדובר אודות סוג של מערכת יחסים, אשר מבוססת על קשרים תרבותיים, מסחריים או תעשייתיים, צבאיים ופוליטיים. אך מעבר לכך, עסקינן אודות מערכת יחסית פורמלית ופרטית, ששזורים בה ערכים משותפים והיסטוריה רבת שנים. ובמאמר זה נצלול לעומק הדברים.

מה זה אומר בכלל שגרירות ארה"ב בירושלים?

מדובר עם נציגות דיפלומטית של ארצות הברית בארץ. ביחד לתהליך שבו הועברה שגרירות ארצות הברית לירושלים, ניתן הכינוי לשגרירות ארצות הברית בתל אביב בתור שלוחה של השגרירות בירושלים. שגרירות ארצות הברית בירושלים אמונה על מנעד רב של אינטרסים של ארצות הברית במה שקורה במדינת ישראל, תוך כדי התמקדות ביחסים של שתי המדינות. ההחלטה להעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב אל ירושלים נבעה מההחלטה הנוקבת והמרגשת של דונלד טראמפ, נשיא מדינת ישראל, כבר בשנת 2017, ועל פי החוק שחוקק הקונגרס בשנת 1995.

מה המשמעות של העתקת המקום של שגרירות ארה"ב בירושלים?

כדי להבין את המשמעות של העתקת המקום של שגרירות ישראל בתל אביב אל שגרירות ארה"ב בירושלים, נתחיל בציון העובדה, שלאורה כבר בשנת 1995, אושר החוק שמכיר בירושלים בתור בירת מדינת ישראל, על ידי הקונגרס. חוק זה פשוט חייב את הממשל בארצות הברית להעביר את השגרירות של ארצות הברית לירושלים עד ל- 1999. מי שלחץ שהתהליך יקרה, היה ביל קלינטון. באמצע שנת 1999, ניסה הסנאט "לתקן" את החוק באמצעות חיוב של העברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים, תוך כדי ניכוי מאה ומיליון דולר מן התקציב של מחלקת המדינה של ארצות הברית, למקרה של הפרת המיזם הזה. אהוד ברק, ראש הממשלה של ישראל דאז, בא בדרישה לסנטורים שצידדו בהצעות חוק זאת, לרדת מהנושא, מתוך חשש גדול שיהיה זה "כאבן בגלגלים" להסדרי תהליכי השלום בין פלסטין לבין ישראל. בנימין נתניהו קיים את הפגישה הגורלית, בשנת 2016, עם נשיא ארצות הברית, וסוכם שבמידה ויוחלט על ירושלים כמקום היעד של שגרירות ארצות הברית, כי אז ישראל תקבל את התמיכה הראויה, שלפיה העיר ירושלים תוכר בתור הבירה של מדינת ישראל. בין המתנגדים לתהליך, יש לציין את ג'ון קרי, שר החוץ בדימוס של ארצות הברית. לפי גרסתו, ההעתקה של שגרירות ארצות הברית לירושלים תגרום להתלקחות המונית ואלימה. וכמובן שמהעם הפלסטיני געשו רוחות ההתנגדות למהלך שכזה. אך חרף ההתלהמות ההמונית, בנימין נתניה הצהיר, כי מדובר ברעיון פשוט פנטסטי. רעיון אשר מעיד על כך שנשיא ארצות הברית, בכבודו ובעצמו, תומך במדינת ישראל, ומעריך את מאמציה לכינון שלום אמתי.

הוצאת ויזה לארה"ב בשגרירות ירושלים

ראשית חשוב להבין שלא כולם צריכים להגיע לראיון. יש אנשים בעלי פטור מראיון בשגרירות בעיקר כאלה שצריכים לחדש את הויזה ועומדים בתנאים של חידוש ויזה לארה"ב ללא ראיון וכן בעלי דרכון אירופאי שמשתתף בתוכנית פטור מויזה לארצות הברית. אנשים בעלי פטור זה יצטרכו להוציא אישור ESTA המהווה אישור כניסה אלקטרוני לארה"ב.
ניתן להוציא את האישור בעברית כאן: https://www.visa-usa.co.il/esta/

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן