חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התושבים נגד כביש 16: בקשה לביזיון בית המשפט נגד הות"ל ונתיבי ישראל

תושבי רמת מוצא טוענים כי נתיבי ישראל מסרבת להשלים את הבדיקות הנדרשות להכרעה האם נדרש מיגון אקוסטי לשכונה; תושבי רמת מוצא הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לביזיון בית המשפט נגד חברת נתיבי ישראל והועדה לתשתיות לאומיות.

בבקשה טוענים התושבים באמצעות עו"ד ורד מאירוביץ סייג כי למרות שחוות דעת של מומחה מטעם הות"ל שהוגשה לבית המשפט קובעת כי הנספח האקוסטי שעל בסיסו נעשה התכנון המפורט לכביש 16 חלקי וחסר הות"ל ונתיבי ישראל מבזים את בית המשפט: נתיבי ישראל מסרבת להשלים את הבדיקות הנדרשות על ידי מומחה הות"ל כדי להכריע בשאלה האם נדרש מיגון אקוסטי לשכונה והות"ל מותירה לה להמשיך בעבודות בשכונה במרץ רב מבלי להטיל עליה סנקציה כשלהי.

כביש 16 הוא פרויקט אדיר ממדים בכניסה לירושלים והוא כולל מנהרה, גשר ומחלף מסיבי שנבנים עשרות מטרים מבתי הישוב רמת מוצא. הפרויקט שנמצא בעיצומה של הבנייה מהווה מפגע רעש וזיהום קשה ועם השלמתו יפגע קשות באיכות חייהם ובערך הנכסים של תושבי הישוב.

עבודות בכביש 16 שצולמו ממרפסת תושב הישוב. קרדיט: לצילום תושבי הישוב

בשנת 2020 התושבים הגישו עתירה מנהלית בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הות"ל, נתיבי ישראל, וגורמים נוספים בטענה שחוות הדעת האקוסטית שעל פיה בוצע התכנון המפורט של כביש 16 והוחלט שלא לבנות קיר אקוסטי בין הפרויקט לשכונה הייתה חוות דעת שגויה, פגומה וחסרה. מדובר בפגמים כה מהותיים שמאיינים את הנספח האקוסטי והתכנון המפורט שנסמך עליו.

בפברואר 2021 בית המשפט הורה לות"ל ולנתיבי ישראל למסור לתושבי רמת מוצא תוצאות מנומקות בדבר שאלת מיגון השכונה תוך 90 יום מיום מתן פסק הדין. כלומר, עד ליום 30.5.2021.

בדיקה מאוחרת שבוצעה על ידי מומחה מטעם הות"ל הראתה, כי אכן הנספח האקוסטי שהוגש הוא חלקי וחסר, אולם בניגוד מוחלט לפסק הדין הבדיקות לא בוצעו והמסקנות בדבר מקטע רמת מוצא לא התקבלו. בנוסף, בתגובתן לבית המשפט הות"ל הודיע, כי הבדיקות גם לא יבוצעו בזמן הקרוב בשל דין ודברים בין הות"ל לנתיבי ישראל.

עו"ד ורד מאירוביץ סייג שמייצגת את התושבים טענה בבקשה לבית המשפט כי "מזה למעלה משנתיים, המבקשים משקעים ממיטב זמנם וכספם, כדי לקבל מענה בסיסי לשאלה חשובה ומהותית לחייהם בדבר מיגון שכונתם.

המבקשים לא שיערו בנפשם, כי אל מול ההשקעה האדירה של המדינה בפרויקט לאומי היא (באמצעות מוסדותיה) תגלה קשיחות רבה ואטימות "איתנה" לבקשה פעוטה ובסיסית של האזרח הקטן. ההתנהלות של מוסדות התכנון מוכיחות לתושבי השכונה פעם אחר פעם, כי קולם לא נשמע, כי הם "שקופים" וכי המדינה רואה בהם "מטרד" בדרך להגשמת הפרויקט הלאומי.

עבודות בכביש 16 שצולמו ממרפסת תושב הישוב. צילום: תושבי הישוב

השופטת דנה כהן – לקח כתבה בהחלטה שהתקבלה ב-13.1.2022 כי "מורת הרוח שהובעה בתגובת העותרים מובנית לי" אך נתנה זמן לות"ל ולנתיבי איילון להשלים את ההתייחסויות עד 10.2.2022 בטרם תחליט בנושא הבקשה לביזיון בית המשפט.

ב- 10 לפברואר ות"ל ונתיבי ישראל הגישו לבית המשפט בקשה להארכה נוספת של שבועיים להגשת ההתייחסויות לבדיקה.

הח"כ שהותקף הגיש תלונה במחש נגד השוטרים שתקפו אותו

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן