חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ריצוף שיש – איך לבחור שיש לריצוף ומה זה נותן לכם

קרדיט תמונה תמיר רוגובסקי

שיש הוא משטח סלע טבעי מרהיב ביופיו ומיוחד במינו המשמש למגוון צרכי אמנות, בנייה ועיצוב. הוא משמש גם ליצירת ריצוף שיש בזכות היתרונות הרבים שלו ובראשם – הוא מעניק לכל חלל מראה יוקרתי ומלכותי.

אז מהם יתרונות השיש? אילו סוגי שיש מתאימים לריצוף ואיך בוחרים?

רצפת שיש – כל היתרונות

היתרון המוביל והסיבה העיקרית שבגללה אנשים בוחרים ריצוף שיש הוא המראה היוקרתי של שיש:

חומר גלם מופלא, עתיק, על זמני ויפה במיוחד, שמעניק לכל חלל מראה מלכותי. אבל נוסף על הרושם והאווירה שהוא נותן, ריצוף שיש מגיע עם עוד יתרונות לא פחות חשובים:

  • טבעי ובריא – רצפת שיש היא טבעית. היא נושמת ובריאה, היא לא מכילה רעלים ויש לה יכולת בידוד איכותית, שבאה לידי ביטוי בעיקר בקיץ החם בישראל.
  • עמידות – מלכים ואצילים השתמשו בשיש כבר לפני אלפי שנים כדי לבנות ארמונות, שעומדים על תילם עד היום. חלק מזה בזכות השיש שלא מזדקן כמעט לעולם, שומר על הברק היפה שלו ועל המרקם המרהיב שלו גם לאורך אלפי שנים.
  • תחזוקה – שיש כמעט שלא צריך תחזוקה כלל (בהתאם לסוג השיש וסוג השימוש) ולכן נוח מאוד להתקין אותו בבתים, מבני ציבור, בנייני מסחר ועוד.
  • התאמה ועיצוב – קיימים משטחי שיש כמעט בכל צבע, גוון, סגנון, גימור ומאפיינים מכניים. לכן אפשר להתקין ריצוף שיש בחוץ או בפנים ולהתאים אותו לכל סגנון עיצוב.
  • איטום – שיש מתאים במיוחד לחדרים רטובים בזכות האיטום הטבעי שהוא מעניק למבנה, אך תכונה זו מעניקה יתרון משמעותי לכל חלל בו משלבים שיש.

סוגים של שיש לריצוף

שיש מגיע מכל רחבי העולם. הוא נוצר בתהליכים מעט שונים במקומות שונים ואף מכיל מינרלים מעט שונים, המשפיעים על הגוון ועל המראה שלו, על רמת העמידות, הנקבוביות והחוזק שלו. לכן, כאשר בוחרים שיש לבניה ועיצוב, בוחנים לא רק את המראה שלו, אלא גם את ההתאמה המכנית שלו לשימוש הרצוי. כך למשל, מקובל לבחור עבור ריצוף חוץ, סוגי שיש עמידים בפני חשיפה ממושכת לפגעי מזג האוויר, בין אם זה גשם שוטף, שמש ישירה, שינויי טמפרטורות ועוד. לטובת ריצוף פנים, ניתן לבחור סוגים עדינים יותר של שיש, אם כי שיש מתאים לריצוף חוץ, מתאים בדרך כלל גם לריצוף פנים. עוד שיקול הוא צורת העיבוד והגימור של משטחי השיש. ניתן לבחור אריחי שיש לריצוף מחוספסים למניעת החלקה, אריחים חלקים, או מחוררים, מחורצים ועוד.

טיפים לבחירת שיש לריצוף

כיום קיים מבחר עצום של משטחי שיש לריצוף ולשימושים נוספים. לכן כדאי להיעזר בשיקולים מקצועיים לבחירת השיש המתאים ביותר לצרכים שלכם, למשל:

  1. עמידות בפני שחיקה – בדקו אם השיש מסוגל לעמוד בעומסים וברמת התנועה הצפויה במרחב המיועד לריצוף.
  2. רמת נקבוביות – נקבוביות גבוהה של השיש מביאה לרמת ספיגה גבוהה יותר של נוזלים וכתמים.
  3. צבע השיש – לרוב מעדיפים רצפה בהירה אם כי שיש קיים בסקאלה רחבה של צבעים. התאימו את הצבע לסגנון העיצוב והתייעצו עם מומחים.
  4. ריצוף חדרים רטובים – כאן תוכלו לבחור צבעים יותר נועזים, כהים ובלתי רגילים, לצד חיפוי קירות משיש, שמעצים את תחושת היוקרה ומגן על הקירות מפני רטיבות.
  5. שיש למדרגות – בחרו משטחי שיש המשתלבים היטב בעיצוב הכללי, שיש להם עמידות מספקת בפני רמת השחיקה הצפויה במדרגות ותנאי הסביבה.
  6. אותנטיות – בדקו היטב שאתם מקבלים בדיוק את סוג השיש שעליו שילמתם – בלי זיופים וחיקויים.

חברת אבסולוטו אבן ושיש משווקת ומייבאת שיש איכותי וטבעי מרחבי העולם, במגוון סגנונות עיצוב, צבעים והתאמה למגוון שימושים, לצד אבן טבעית לעיצוב, בניה ואמנות.

מחפשים שיש אמיתי ואיכותי ממקור אמין? צרו קשר עם המומחים שלנו!

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן