חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את גיא קנפו – ילד הפלא של עולם המשפט

הוא פשוט מרגש: גיא רק בן 32 וכבר עורך דין מהשורה הראשונה בתחומו ואם זה לא מספיק הוא גם מסייע (בהתנדבות מלאה) לקידום חקיקה חברתית בכנסת ובמשרד המשפטים כיועץ לענייני חקיקה של שר המשפטים גדעון סער ובכירים נוספים במפלגתו.

במקביל, גיא, שכבר הספיק להתמנות לשותף ומנהל מחלקת הוצאה לפועל וחדלות פרעון במשרדו, מטפל בהמוני לקוחות שנמצאים באחד המצבים הקשים ביותר שיש – חובות כבדים, תוך שהוא מצליח לחסוך להם עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים.

צילום: פרטי

תפסנו את גיא מתרוצץ בין מסדרונות הכנסת, כשהוא מקדם באוזני הח"כים את יום העיון שיזם כדי להעלות את המודעות לנושא זכויות הילדים והמשפחה במצב של פשיטת רגל ('חדלות פרעון' כלשונו המשפטית). פשוט לא התאפקנו והיינו חייבים לפרגן.

במקביל לעבודתו העמוסה במשרד גיא גם מצליח לתרום לקידום שינויים משפטיים שיקלו על חייהם של אנשים שנקלעו לחובות כבדים. גיא אגב, הוא גם האחראי לכך שהמדינה הפסיקה החל משבוע שעבר לשלול את רישיונות הנהיגה של אנשים שמתנהלים נגדם הליכי הוצאה לפועל, דרך תקנה שקידם משרד המשפטים ביוזמתו ועצתו של גיא.

אתה מקרין המון תחושת שליחות. "זה כי נחשפתי לעניין אישית", אומר גיא, "כשהייתי ילד, אבא שלי היה קבלן תקשורת ואז בעקבות תקופה של עצירת פרויקטים בענף הוא הפסיד כסף, נכנס לחובות ואז חוב גורר חוב – זה נהיה ממש כדור שלג.

אבא נאלץ למכור את הבית ולי כילד היה מאוד קשה לראות את ההורים שלי מתמודדים עם מצב שבו הם סופרים כל שקל ודואגים חודש בחודשו שלא יוכלו לממן לנו קורת גג."

מה הכי מספק אותך בעשייה הזאת? "לראות את הלקוחות שלי מאושרים. לראות אותם מחייכים זה כיף גדול. תשמעי, מאחורי כל אדם שנקלע למצב הזה יש משפחה, אולי ילדים וכשאני מצליח להוריד חוב של בן אדם מ-350 אלף שקל ל-60 אלף – זה לעשות שינוי משמעותי בחיים שלו.

צילום: פרטי

אנחנו חיים בעולם קשוח והרבה אנשים ממש חסרי ידע בהתנהלות פיננסית, בדיוק כמו שההורים שלי היו. אף אחד לא באמת מלמד את זה. אגב, כשאני עובד עם לקוח ואני עוזר לו להיחלץ מהמצב, אני גם מלמד אותו איך לא להיכנס לסיטואציה הזאת שוב.

הרבה אנשים לא מכירים מספיק את הבירוקרטיה ולא יודעים להתנהל נכון. יש גם הרבה עורכי דין שלא מספיק יודעים או לא מספיק מתמצאים ואז התוצאות הן עגומות. אני הולך עד הסוף עבור כל לקוח גם כי זה האופי שלי וגם כי אני יכול להזדהות".

ריגשת. מאחל לך בהצלחה ומאחלת לנו שתמשיך לעשות למעננו.
"תודה רבה".

אור בקצה המנהרה: כביש המנהרות החדש סוף סוף בדרך לסיום | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן